Protest mod at kalde mine ure ens!
Det bliver somme tider sagt at Bauns Vintage Omegaer er ret ens.

Jeg har bestemt ure som er ret ens, men overordnet set er de faktisk ret forskellige. Det kan enhver amatør se – hvis han gider se efter.

Her er 40 Omegaer som vist godt kan kaldes ret forskellige. Netop Omega er et mærke som har turdet designe urene forskelligt.

Men hvad synes du – efter at have kigget lidt på disse 40 ure? Er de ikke ganske forskellige borset fra at de alle har visere, index, urglas, krone osv. Jeg synes egentligt at det er ganske godt gået med den variation!

Genéve - her er 4 som de fleste vel kan kende fra hinanden

İmage
İmage
İmage
İmage

Seamaster – mere end 15 stk. som også ikke urtosser vel nok kan se er ret forskellige

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Constellation – mere end 10 som vel ikke kan kaldes ens selvom de alle har visere

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

Andre Omegaer – også mere end 12 – som man vel heller ikke kan forveksle med hinanden

İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage
İmage

vh Baun
Svar
Ja jeg klarer ret let at se forskellene Icon_e_biggrin Det gør alle givet. Naturligvis, når man har en samling som din, vil der være ure der er ret ens, men de viste er jo klart forskellige. Den her - er det en piepan - eller som jeg tror en der ligner men ikke har knækskiven. Det må være sommervarmen der går at jeg ikke kan se det, eller at jeg ser den på MEGET lille skærm. Den er KNAGENEME FLOT - men jeg må vel ha set den i virkeligheden også skulle jeg tro?
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
det er godt nok en Pie Pan

Mærke og model: Omega Constellation Pie Pan Calendar Grand Luxe med specielle horn

Årgang: 1961
Kasse: Rund, 18 K guld i flot og upoleret stand. Bagside med observatorium i guld. Original 10 kantet Omega krone
Højde: 10,5 mm
Diameter: 34,5 mm uden krone
Skive: Guld, otiginal og i perfekt stand. Guld visere og index ligeliedes i original perfekt stand
Rem: Original Omega krokorem med nyt originalt spænde
Caliber: 561 Automatic med dato
Caliber nr.: 18868574 stand 1
Ref. Nr.: 16963

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
Ja nu kan selv jeg se det Icon_e_biggrin Sikke dog en stand Icon_e_biggrin .
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Meget forskellige, super smukke og med karakter Icon_cool Ens, fordi samlingen er vintage Omega ... Icon_e_wink Icon_razz Icon_redface (PJAT Icon_exclaim )
De venligste hilsner, John
Svar
Hej!

Jeg støtter helt op om Baun. Der er så mange forskellige Omega vintage dressure det er svært at være samler, da der hele tiden er en ny variant der dukker og mangler i samlingen. Jeg har nok allerede på forhånd opgivet få samlet så mange som Baun, selvom jeg gerne ville, men dem jeg køber vil jeg gå med og glæde mig over hver gang jeg kigger på dem. Og ens kan man da bestemt ikke kalde dem. Personligt ville jeg hellere have 10 flotte Omega dressure end et Rolex og for mig er jagten på et flot eksemplar er en del at glæden.

Forøvrigt et fantatisk flot Constellation....

Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
Svar
Det er en imponerende samling Baun.
Lige et par spørgsmål.

1) Kom dress urene generelt først, hos Omega, eller var det et trend hos alle topmærker, at presentere dress ure i deres samling.

2) det flækkede projektil, med tilhørende hylster (7.62)? pirrer min nysgerrighed,
har det en spændende historie at fortælle?
vh
Allan
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
Svar
Fra begyndelsen skelnede man vel ikke mellem Dress ure og sportsure.

Omega har i hele historien lavet tool ure - til jernbanen, skytter, militær osv.

Seamasteren regnedes vel som et sporty ur da det kom i 1948. Men det var vel mere med Dykkeret seamaster 300 i 1957 samtidig med Speedmaster og Railmaster at Den traditionelle Seamaster begyndte at ligne Dress mere....

Men Makita kan jo (korrekt) belære os om at rigtige Dress ure ret beset skal være både tyndere og mindre en en almindelig constellation eller Seamaster er.

vh baun
Svar
Boring Boring but great watches for the money. Willy
Svar
Jeg holder stadigvæk på at NOGLE af dine ure virker ens(mon ikke også man kunne finde 40 i din samling der viser det bedre end dem du lige har set op) for mig baun,
og derved bliver det også for mig en smule kedeligt.

Der kan ikke skrives eller vises noget der ændre mit holdning,dine små dress Omegaer vil
altid virker mere eller mindre ens for mig,men vi ser bare ikke ens på denne slags ure.

Gør det så at jeg skal stemples som amatør jamen så go for it Icon_cool
du har da også ure jeg syntes er flotte,men stadigvæk ville det aldrig være en måde jeg ville samle på og det er jo hvad denne tråd springer ud fra.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)