Svar: 2,356
Tråde: 261
Modtaget Likes: 6 i 4 svar
Givet Likes: 0
Jeg har et Breitling Steelfish, som urets første ejer købte d. 2. februar 2008 hos Little Switzerland (<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.littleswitzerland.com" onclick="window.open(this.href);return false;">www.littleswitzerland.com</a><!-- w -->).
Uret lever ikke op til COSC-standarden (-4/+6 sek./døgn), så jeg vil høre, om jeg kan indlevere det hos en autoriseret Breitlingforhandler (fx Hvelplund) og få det justeret ’på garantien’, eller om jeg skal finde en lokal urmager og betale af egen lomme?
Tak for hjælpen.
•
Svar: 13,391
Tråde: 960
Modtaget Likes: 3,453 i 1,522 svar
Givet Likes: 754
JEG ville køre forbi en af de kendte good guys, og betale af egen lomme.
Jeg ville ikke orke det andet besvær. Men jeg er selvfølgelig også lidt doven
Men er garantien ikke også udløbet ?
Det er vel kun et år de giver eller ?
Samtidig er det formendtlig et nemt lille job, som ikke koster alverden.
Mvh. Kim T.
•
Kim T Skrev:JEG ville køre forbi en af de kendte good guys, og betale af egen lomme.
Jeg ville ikke orke det andet besvær. Men jeg er selvfølgelig også lidt doven
Men er garantien ikke også udløbet ?
Det er vel kun et år de giver eller ?
Samtidig er det formendtlig et nemt lille job, som ikke koster alverden.
Mvh. Kim T.
Hmmmm aner faktisk ikke, om garantien er udløbet

Men mon ikke...
Måske jeg skulle smutte en tur forbi Krognos igen igen
•
jacob jensen
Unregistered
Ville også være min fremgangsmåde på "problemet" (måske jeg slet ikke ville gøre noget)
Jørgen levere (som du jo nok ved) super service til fair priser
Jeg er også lidt doven anlagt så jeg ville heller ikke orke den "krigen" igennem en evt garanti
•
Kim T Skrev:Jeg ville ikke orke det andet besvær. Men jeg er selvfølgelig også lidt doven 
jacob jensen Skrev:Jeg er også lidt doven anlagt så jeg ville heller ikke orke den "krigen" igennem en evt garanti 
Det lyder som om, at det generelt er meget omstændeligt, at gøre brugt af sin retslige garanti…

Hmmmm… Sådan burde det ikke være…
•
jacob jensen
Unregistered
Det skal jeg ikke kunne sige
mine oplevelser/erfaringer med andre produkter end ure gør dog at jeg nok er lidt forudindtaget
Så drejer det sig om noget justering til små penge ja så vælger jeg nok den hurtige vej
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Jeg er slet ikke med på hvilken garanti der skulle dække. 2 år inkl reklamationsret og alt - og det er vel passeret nu. Jeg tror ikke der er garanti.
Jeg ved ikke engang om man kan ha garanti på nøjagtighed ud over det første år? Jo måske hvis det går helt skørt, men alle ure vil afvige fra COSC inden for nogle år?
Lad det gå som det gør, med mindre det taber voldsomt (ex over 15-20 sek i døgnet) og du har problemer med at kende tiden. Lad være med at tro, at man ex. kan justere sig til yderligere +10 eller - 10 sek med 100% sikkerhed, selv med maskiner på uret. Det er altid lidt usikkert, ofte vil det lykkes, men 100% sikkerhed i første forsøg har man ikke.
(ps quarts klarer opgaven i første forsøg

)
vh
•
hannover_dk Skrev:(...) Lad det gå som det gør, med mindre det taber voldsomt (ex over 15-20 sek i døgnet) (...)
Det er desværre tilfældet
•
Mit taber 2 sekunder på 48 timer...... Så du er da lidt uheldig med dit ur......
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Sociologen Skrev:hannover_dk Skrev:(...) Lad det gå som det gør, med mindre det taber voldsomt (ex over 15-20 sek i døgnet) (...)
Det er desværre tilfældet 
ind til en urmager - i København f.eks. Krognos - Horsens: Halse - men alle urmagere bør let kunne justere det perfekt - oftest medens du venter - små små penge penge, og godt ur igen. Find ikke en smart-ass som vil give hele uret et fuldt service - du vil bare ha det justeret. Ring til dem inden du går der ned og se at de er med på den.
vh
•