Tænke, tænke
#1
Som jeg sidder her med mit sub på amen og kigger på de forskellige urforummer, kommer jeg til at tænke på hvad er det der har gjort Rolex så kendt af man vil betale så mange penge.

Ja, ja de har da en god historie, de laver nogle gode inhouse og har et klassisk design.

Men jeg mener, de laver ure i den dyrere ende af skalaen og så får man et ur med en billig lænke og med meget få ændringer i en år række.

Ja, hvad er det man betaler for ???
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#2
En glimrende og tæt kasse - oyster kassen - et af de bedste screw down crown systemer i triplock systemet, et uhyre klassisk dykkerdesign i både skive og krans, en overordentlig holdbar maskine, og navnet - den viden du har, at Rolex går man ikke helt galt i byen med.

Hvad får man for pengene hos B&O - er fjordrejer pengene værd imod de almindelige, smager Petrus virkeligt så meget bedre en papvinen og minder russisk kaviar lidt om brombæresyltetøj der smager af fisk eller, er det højeste luksus? Ja en del kan sikkert konkretiseres ned af eksperter, men rigtigt meget er "feeling"

Value for money har vi så ofte haft herinde. Du kan til billigere penge komme til at se hvad klokken er - men det bliver ofte lidt meningsløst, og skal vel også være det, mellem os ur fans Icon_e_smile
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Du har ret, men det kan være jeg har formuleret mig lidt forkert, jeg tænker hvordan kan Rolex tager 30k+ for et ur som faktisk ikke spiller 100 %, når eks Omega tager 20K+ for noget der faktisk spiller bedre.

Selvfølgelig kan de jo tager det fordi der er folk som os der gider betale pengene, men se nu bort fra det.

Men en af mine tanker er også, hvordan er Rolex blevet så kendt af de kan tillade af tage de priser og stadig sælge som varmt brød ?
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#4
Nopanic Skrev:Du har ret, men det kan være jeg har formuleret mig lidt forkert, jeg tænker hvordan kan Rolex tager 30k+ for et ur som faktisk ikke spiller 100 %, når eks Omega tager 20K+ for noget der faktisk spiller bedre.
Det er "bare" fordi Rolex har et mere high-end image blandt befolkningen? Men er enig om at lænken ikke er super, resten synes jeg dog er møg lækkert.. Og den nye lænke synes jeg er lækker og virker solid?
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
#5
Ja den nye lænke er, men det er jo først de seneste år den er kommet.
De har jo kørt med en IMHO dårlige lænke i mange år.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
#6
Nopanic Skrev:Du har ret, men det kan være jeg har formuleret mig lidt forkert, jeg tænker hvordan kan Rolex tager 30k+ for et ur som faktisk ikke spiller 100 %, når eks Omega tager 20K+ for noget der faktisk spiller bedre.

Selvfølgelig kan de jo tager det fordi der er folk som os der gider betale pengene, men se nu bort fra det.

Men en af mine tanker er også, hvordan er Rolex blevet så kendt af de kan tillade af tage de priser og stadig sælge som varmt brød ?

Jeg er "faktuelt" enig med dig men.......

Den holder ikke. Rolex har på en række punkter mere at byde på end Omega. Brandværdien og det at Rolex kan "state" at de har In house værk betyder ++ på prisen.

Og, du siger at Rolex er dyr - man kunne måske med rette sige, at det er et af de billigste luksusure vi har.

Omega, Oris, Fortis, Certina, Tissot osv. har ikke helt samme "smag af luksus" i den almindelige mands opfattelse. Omega prøver jo det bedste de har lært, men de er der ikke endnu.

Rolex er derfor indgangs uret til luksusure - og at nogen (mange) så også tror "det er verdens bedste og dyreste" viser jo bare at branded er "noget helt for sig selv"

Jeg er ikke selv så vild med det image Rolex har (og giver sin ejer) men det er afgjort på alle måder fantastisk lækre ure!

vh baun
Svar
#7
Nopanic Skrev:Ja den nye lænke er, men det er jo først de seneste år den er kommet.
De har jo kørt med en IMHO dårlige lænke i mange år.
Det vil jeg også give dig ret i. Men ved ikke om de måske er blevet ved med at benytte den alm lænke for at forblive klassisk? Også stod de nu her overfor en modernisering (IIc, DS m.v.) hvor de ændrede den klassiske lynette, også tænkte de måske at de lige godt kunne gå "all the way" og sætte en ny lænke på? Blot et gæt...
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
#8
Svar:
Udbud og efterspørgsel. - De holder en høj pris fordi folk er villige til at betale den.


Hvad har så skabt denne efterspørgsel?

Svar:
Dels et solidt og flot kvalitetsprodukt - dels en SOLID markedsføringskampagne med Mr. James Bond i spidsen. Reklame reklame, reklame..

Og så har Rolex også været med til at opfinde en del af de ting vi tager for givet på et ur idag og er derfor anerkendt som forgangsmænd og pionerer på flere horologiske områder.

Skamløst stålet:

Among the company's innovations are:
The first wristwatch with an automatically changing date on the dial (Rolex Datejust, 1945)
The first wristwatch with an automatically changing day and date on the dial (Rolex Day-Date)
The first wristwatch case waterproof to 100 m (330 ft) (Rolex Oyster Perpetual Submariner, 1953)
The first wristwatch to show two time zones at once (Rolex GMT Master, 1954)
The first watchmaker to earn chronometer certification for a wristwatch

Ikke helt irrelevant - nærmest skelsættende opfindelser!
Svar
#9
Du finder nok ikke et ur der holder bedre i det prisleje.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#10
Stinger Skrev:Og så har Rolex også været med til at opfinde en del af de ting vi tager for givet på et ur idag.
Ikke dumsmart ment, men hvad hentyder du til? Icon_e_smile
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)