Andre billeder - Orange STRAIGHT Hand Rolex Explorer II
Morgen alle sammen,

Ja så fik jeg endelig landet det sidste nye medlem af familien Icon_e_biggrin

Jeg ville lyve, hvis jeg sagde, jeg ikke har svært ved at styre min begejstring, da det har været en åre lang søgning efter den rette...

Billederne her er bare taget med mobilos, så de snyder en del med lyset og især farven på skivens markeringer samt farven på den orange hånd(meget lysere orange end det ser ud på billedet)!!!

Alt på skiven ser hvidmarkeret ud på billederne, men det er i virkeligheden patineret i en flot lysegrøn farve som vi alle kender!

Jeg lover, at der kommer en længere serie med billeder taget med et ordentligt kamera således, at det fremstår som det fortjener!

Lidt hurtige facts:

Explorer II ref. 1655 - Orange Straight Hand first set:
Stemplet i bagkassen - 72 II
30xxxx serie.
7836 foldet lænke stemplet 71.

Alt i alt 100% original og står kniv skarp!

Som sagt - more to come!

Mvh.

Jon
-------------------------------------
Ure? - Lidt af hvert vel....
Svar
Super lækkert Icon_cool Ligner en mk I skive og MK II lynette. Eller er det MK III? Svært at se på billedet men håber da det er 2´eren så det er den oprindelige Icon_e_wink Uanset hvad er det et lækkert og atypisk Rolex. Hører hjemme i enhver Rolex samling Icon_cool

/Mads
Svar
Speciel og fedt vintage Rolex du har der Jon!
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Super lækkert Icon_cool Ligner en mk I skive og MK II lynette. Eller er det MK III? Svært at se på billedet men håber da det er 2´eren så det er den oprindelige Icon_e_wink Uanset hvad er det et lækkert og atypisk Rolex. Hører hjemme i enhver Rolex samling Icon_cool

/Mads

Hej Mads,

Jo jo det er den oprindelige MK II lynette! Icon_e_biggrin...

Helt clean urværk også - smider lige et pix af det her...

Den bliver svær at få af armen igen! Går du meget med din 1655 egentlig?
Svar
gmt-geek Skrev:Hej Mads,

Super det er den oprindelige lynette. Svært at se for ikke decideret fat eller thin font, men let at se det ikke er en replacement. Skulle da også være underligt hvis det var en MK III for hvorfor skifte lynetten til en lidt nyere og stadig blandt de oprindelige?!

Jeg bruger ikke mit ret meget. Grunden er faktisk lidt øv, men mit 1655 står i near mint og uden en eneste ridse eller de mindste brugsspor. Den blev let poleret for første gang ved sidste service, fik en sprit ny replacement lynette (har selvfølgelig den gamle), og nu nænner jeg næsten ikke at gå med den til dagligt af frygt for at komme galt afsted Icon_e_sad

Skal dog siges at den kommer på armen nu og da til særlige lejligheder, så det er ikke en "safe-queen" Icon_e_wink

İmage

Her min seneste nyerhvervelse ref. 6263 sammen med 1655

İmage

Close up af kassen på mit 1655. Vist svært at finde meget bedre på et 32 år gammelt ur Icon_cool

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:
gmt-geek Skrev:Hej Mads,

Super det er den oprindelige lynette. Svært at se for ikke decideret fat eller thin font, men let at se det ikke er en replacement. Skulle da også være underligt hvis det var en MK III for hvorfor skifte lynetten til en lidt nyere og stadig blandt de oprindelige?!

Jeg bruger ikke mit ret meget. Grunden er faktisk lidt øv, men mit 1655 står i near mint og uden en eneste ridse eller de mindste brugsspor. Den blev let poleret for første gang ved sidste service, fik en sprit ny replacement lynette (har selvfølgelig den gamle), og nu nænner jeg næsten ikke at gå med den til dagligt af frygt for at komme galt afsted Icon_e_sad

Skal dog siges at den kommer på armen nu og da til særlige lejligheder, så det er ikke en "safe-queen" Icon_e_wink

İmage

Her min seneste nyerhvervelse ref. 6263 sammen med 1655

İmage

Close up af kassen på mit 1655. Vist svært at finde meget bedre på et 32 år gammelt ur Icon_cool

/Mads

Hej Mads,

Den er også rigtig lækker den 1655 du har!! Icon_smil

Har fulgt med i indlægget om din nye Daytona - nice!!!
Jeg har endnu ikke taget skridtet mod Chronografer, men mon ikke jeg ender der en dag??

Men men men!

Så kan du godt komme igang - URE skal gåes med Icon_smil

Jeg har det heldigvis stik modsat end dig - jo flottere de står jo sværere har jeg med at lave dem være... tja...

Mht. lynetten...

Det var også ringe billeder tidligere...

Closeup herunder:

Det er en fat font, med short 4 end.. wide top på 1 tallerne.. og mere lukkede 2 taller(end på MKIII)

Mvh.

Jon
Svar
gmt-geek Skrev:Closeup herunder:

Mvh.

Jon
Ja det sidste billede af lünetten viser jo også langt bedre den smukke trekant og patineringen. Superur
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
SUPER flot ur, og tillykke med fundet Icon_e_biggrin
Jeg regner med at se det D 26.06 Icon_e_wink

Mvh. Kim T.
Svar
hannover_dk Skrev:
gmt-geek Skrev:Closeup herunder:

Mvh.

Jon
Ja det sidste billede af lünetten viser jo også langt bedre den smukke trekant og patineringen. Superur
vh

Yes sir Icon_e_biggrin

De første billeder var også bare noget hurtigt mobilos sjov!!

Som lovet, så skal der nok komme en fuld serie jeg selv har taget inkl. en serie som juveleren jeg købte det af har taget i sin tid!

Mvh.

Jon
Svar
Kim T Skrev:SUPER flot ur, og tillykke med fundet Icon_e_biggrin
Jeg regner med at se det D 26.06 Icon_e_wink

Mvh. Kim T.

Kim - Jeg skal nok binde det på armen til grill aften den 26/6! Icon_e_biggrin

Det bliver hyggeligt at møde jer alle sammen og det kan vist kun blive en god aften regn eller ej!!(Vi er jo i DK...)

Mvh. Jon
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)