Svar: 2,148
Tråde: 222
Modtaget Likes: 3,661 i 1,100 svar
Givet Likes: 6,291
Superdejligt ur. Har selv sådan et.
Man skal passe noget på med dem. De er lidt 'følsomme'.
Se JLC's hjemmeside for brugsanvisning. Du kan downloade den i pdf-format.
http://www.jaeger-lecoultre.com/eu/en/wa...-classique
Håber linken virker,
Claus
•
Svar: 208
Tråde: 65
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej
Jeg købte et Atmos på auktion for ca. 3 år siden. Det fik den store tur inde hos JØrgen Krognos og gik derefter uden problemer i 2 år.
Som der skrives tidligere er det noget følsomt stads. For noget tid siden var mit ur kommet et par minutter bagud og jeg stillede på det, derefter gik det i stå og jeg har ikke kunnet "sparke" det i gang siden.
Når det sparkes igang, burde en meget let berøring af pendulet/rotoren (eller hvad den nu kaldes) være rigeligt.
MVH
Henrik
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
HJunker Skrev:Hej
Når det sparkes igang, burde en meget let berøring af pendulet/rotoren (eller hvad den nu kaldes) være rigeligt.
MVH
Henrik
ja ofte kan man jo puste ure igang - puste direkte på balancen nogenlunde kraftigt (uden at spytte tak), får den ofte til at svinge - men jeg ved intet om Atmos hvis den er med pendul
vh
•
Svar: 208
Tråde: 65
Nej, det er min manglende ur-forstand der gjorde at jeg manglede et ord på "den dims ned i bunden" af en Atmos der drejer rundt. Med du har da helt ret , et pendul er det da i hvert fald ikke
•
Svar: 90
Tråde: 25
Givet Likes: 1
Hvad må man slippe for en Atmos? Jeg er forundret over at så mange herinde har/har haft dette ur. Jeg synes det er sjældent at se dem til salg. Er ret interesseret i at købe et!
Peter
•