Økonomi og ure
Ja lidt som overskriften er inde på, så tænkte jeg på hvad DU max vil give for ET ur.
Det skal ikke være et drømme sennerie, men det som du ville give for et ur med den økonomiske situation du sidder i nu.
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
50k
Svar
Nopanic Skrev:Ja lidt som overskriften er inde på, så tænkte jeg på hvad DU max vil give for ET ur.
Det skal ikke være et drømme sennerie, men det som du ville give for et ur med den økonomiske situation du sidder i nu.

50K - forudsat at jeg nemt kunne komme af med det igen - uden det store tab.

Jeg har det helt okay med at ha' nogle penge stående i ure, da det giver større fornøjelse end at ha' dem stående på en bankkonto, hvor de alligevel ikke trækker meget i renter. Men alt over 20K vil jeg gerne kunne få hurtigt ud, hvis jeg pludselig står og mangler dem...

Af samme årsag har jeg "kun" for ca. 20K "keepere", som jeg ikke sælger under nogle omstændigheder - og så yderligere 30K, som jeg "rykker lidt rundt med" (pt. bundet i en GMT IIc). De 30K kunne godt blive til 50K - men stadig kun bundet i ét ur... deraf svaret Icon_e_wink
Svar
Claus_K Skrev:Jeg har det helt okay med at ha' nogle penge stående i ure, da det giver større fornøjelse end at ha' dem stående på en bankkonto, hvor de alligevel ikke trækker meget i renter. Men alt over 20K vil jeg gerne kunne få hurtigt ud, hvis jeg pludselig står og mangler dem...
Kunne ikke skrive det bedre selv.....
Svar
25.000 tror jeg. Jeg synes der er så utroligt mange lækre brugte ure til den pris i mit område - vintage kronografer.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Omkring de 30k
men jeg har ikke pengene som sådan til at stå og kan så heller ikke bare vælge om de skal stå i banken eller i ure

Jeg køber kun et ur for som udgangspunkt at skulle beholde det uanset hvad der måtte ske,man kan selvfølgelig være nødt til at skulle sælge
derfor har mine urkøb også et klart fravalg på andre fronter da det er noget der skal tages råd til.

Nogle gange bliver de også sat i noget andet for evt at yngle og der står bare ikke pr automatik nyt ur til far på pengene,
det er også fint nok for jeg har så meget andet jeg også gerne vil bruge pengene på,kommer der så et nyt ur betyder det så også at jeg heller ikke kommer ud i et nødsalg. Icon_cool
Svar
Hvis det skal være her og nu, så ville jeg nok ikke give meget, da jeg har købt inden for de sidste måneder. Jeg endnu ikke har prøvet at sælge, så skal der gå en periode før der står nyt ur på menuen igen. Jagten er jo en vigtig del af processen, og den skal man huske at pleje Icon_e_biggrin
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
jacob jensen Skrev:Omkring de 30k
Jeg køber kun et ur for som udgangspunkt at skulle beholde det uanset hvad der måtte ske,man kan selvfølgelig være nødt til at skulle sælge
+1
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
--
Svar
Lad mig svare på en lidt anden måde: I praksis er det sådan, at de ure, der rent faktisk oftest kommer på armen er nogenlunde i samme prisklassse; det dyreste er vel tre gange så dyrt som det billigste. Og sådan tror jeg, at jeg fortsætter. Jeg har jo før sagt at drømmeuret nemt kan kost adskillige hundrede tusind, men jeg tror, at såfremt jeg fik mulighed for at købe det var der risiko for at mine nuværende - som så pludseligt er billige ure - ikke ville blive brugt nok.

Så der korte svar for mig er, at jeg ville købe ure i nogenlunde samme klasse, som dem jeg allerede har.

Helt praktisk betyder det jo så nok, at jeg ikke køber flere lige med det samme!

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)