Vurdering af Rolex Explorer II Orange Hand 1655
#21
Mads Gjødesen Skrev:Kan du evt. finde ud af hvilke to ure det var han havde, eller er de røget så langt ud i fjern familie at det ikke kan opspores? Tænker bare at start 70´erne er et interessant område og er det et Daytona eller Seadweller taler vi jo +100.000 kr. ure.
/Mads
Så har jeg fundet ud af hvilke ure de 2 andre var.
Det ene er en Steel Cosmograph Rolex Oyster Cosmograph Rolex Ref. 6265, fra midten af halvfjerserne og den sidste er en Yellow Gold Day-Date Rolex Rolex fra slutningen af halvfjerserne. Har desværre ikke billederne af dem.
Svar
#22
Også to fine ure Icon_cool Cosmographen er mest værd og afhængigt af stand og skivetype er den vel 125-150.000 kr. værd. Day-Date´en skal jeg se billeder af inden jeg tør komme med en dom. Er det med rem eller lænke og i hvilken stand er lænken evt. Meget afgørende for prisen. En slidt lænke er stort set kun dens vægt værd i guld Icon_e_wink

/Mads
Svar
#23
Mads Gjødesen Skrev:Også to fine ure Icon_cool Cosmographen er mest værd og afhængigt af stand og skivetype er den vel 125-150.000 kr. værd. Day-Date´en skal jeg se billeder af inden jeg tør komme med en dom. Er det med rem eller lænke og i hvilken stand er lænken evt. Meget afgørende for prisen. En slidt lænke er stort set kun dens vægt værd i guld Icon_e_wink

/Mads

Day-Date'en er med lænke. Dog er den rimelig slidt. Hele det ur er slidt generelt og er ikke så pænt. Slet ikke i lige så godt stand som mit 1655 og Cosmographen. Dog skal det lige siges at Cosmographen er blevet poleret op efter morfar gik bort.
Svar
#24
Det er en meget fin lille samling din morfar har haft med tre flotte og meget forskellige repræsentanter for Rolex.
...set som investering har den nok ikke været helt dårlig Icon_e_wink
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)