Rolex Case number
Nu har jeg søgt på nettet, men har ikke fundet svar.

Hvor står Kasse nummeret på uret. Altså urets "stel" nummer ?
plus aura plus, telle est la vie.
İmage
Svar
Man skal have lænken af, numrene står imellem hornene.
Reference står kl 12 og serie står kl 6
İmage
Svar
Hej Nopanic,

Du kunne såmænd have fundet svaret ved at gå via den meget spæde start på en Rolex Link Central, jeg forsøgte at lave på <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=11819&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=6&t=11819&start=0</a><!-- l --> og til Hannes's Oysterworld.

Men desværre blev det ikke til mere med den link central. Icon_e_confused

/Bjørn.
Svar
bjorn_e58 Skrev:Hej Nopanic,

Du kunne såmænd have fundet svaret ved at gå via den meget spæde start på en Rolex Link Central, jeg forsøgte at lave på <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.urforum.dk/forum/viewtopic.php?f=6&t=11819&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=6&t=11819&start=0</a><!-- l -->" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; og til Hannes's Oysterworld.

Men desværre blev det ikke til mere med den link central. Icon_e_confused

/Bjørn.

Arbejder "Gufle" ikke på en ny sag af "Geo-doc'ske" dimensioner?
Svar
bjorn_e58 Skrev:Hej Nopanic,
Du kunne såmænd have fundet svaret ved at gå via den meget spæde start på en Rolex Link Central, jeg forsøgte at lave her; og til Hannes's Oysterworld.
..... Men desværre blev det ikke til mere med den link central. Icon_e_confused
/Bjørn.
... det ville være ærgerligt om dit initiativ faldt "på stengrund" - og det er heldigvis heller ikke tilfældet.

På "UR10" redegjorde "Gufle" for, at han af mig har fået overdraget grundkonceptet til "Rolex Link Centralen".
Hans køreplan er, at når han har fået lagt alle sine egne links ind i dette grundkoncept, så skydes "Rolex Link Centralen" i luften.
Med denne fremgangsmåde bliver "Gufle" ikke "overdænget" med links, som han allerede er bekendt med.

Håber denne info rækker. - Ser selv frem til at byde "Rolex Link Centralen" velkommen på forum.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Magnum Skrev:Man skal have lænken af, numrene står imellem hornene.
Reference står kl 12 og serie står kl 6

Nu har jeg lige taget lænken af mit, men der er ikke noget serie nummer kl 12

Det er lige som disse billeder jeg har nuppet fra nettet.

Kl6
İmage

Kl12
İmage

Hvor kan serien nummeret ellers stå ?
İmage
Svar
Dit serienummer står (ud over på papirerne) på inderkransen kl 6. Der er en krone kl 12 og står så ROLEXROLEXROLEX hele vejen rundt, men kl 6 står serienummeret. Det er også kl 6 at den lille laseringraverede krone i glasset sidder. (Men den er SVÆR at se)
Svar
Ahhhhh det var sq da snedigt.
Jeg takker for svaret.
İmage
Svar
Den lasergraverede krone i glasset vidste jeg ikke var der. Frem med luppen og minsandten efter lidt søgen... der var den Icon_e_biggrin.

Omega Seamaster Diver 300 M

Casio G-shock
Seiko 5 
Svar
Jeg har lagt mærke til den, hvis man kigger nøje når der er genskær.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)