I denne tråd kan du anmelde en handel med Mølbak
#11
Sådan er du velkommen til at tolke det Jesper

Jeg er sikker på at Bo ligesom alle andre også begår fejl, også du og jeg Jesper.

Men at din oplevelse er negativ er altså ikke nok til at få manden "skudt" for hans brøde.

Bo har ikke tidligere, så vidt jeg husker, skrevet på urforum og jeg tvivler på at han gider gå ind i en gang ordkløveri nu.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#12
At gøre en sag klar; jeg har altid betragtet Bo som en dygtig urmager. Jeg har selv kun positive oplevelser at fortælle og jeg har spredt den glæde besked på begge DK urfora & bland bekendte og venner.

Citat:Men at din oplevelse er negativ er altså ikke nok til at få manden "skudt" for hans brøde.
Vores ris og ros er altid subjektivt og stort set alle positive anmeldelser er ligeledes baseret på en enkel oplevelse. Efter min opfattelse er Jesper i sin fulde ret at skrive om sine både positive og negative oplevelser.
Og at være helt ærligt: Bo´s levebrød bliver næppe ramt af dette.

Som sagt - jeg er glad af Bo´s service og synes manden er OK på alle måde - men hvis man kun må skrive om sine positive oplevelser i denne tråd, er navnet "Good Guys / Bad Guys" rent pseudo-gas og trådens navn burde måske forændres til "Good Guys"...
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#13
Bjarne Skrev:Sådan er du velkommen til at tolke det Jesper

Jeg er sikker på at Bo ligesom alle andre også begår fejl, også du og jeg Jesper.

Men at din oplevelse er negativ er altså ikke nok til at få manden "skudt" for hans brøde.

Bo har ikke tidligere, så vidt jeg husker, skrevet på urforum og jeg tvivler på at han gider gå ind i en gang ordkløveri nu.
Alle kan & begår fejl i deres professionelle virke. Konsekvenserne af disse fejl er naturligvis forskellige, afhængig af hvilket job man bestrider, og fejlens størrelse. Hvis Bo Mølbak fejler, risikerer han højest en utilfreds kunde der ikke kommer tilbage, og dét er jeg sikker på han ikke ligger søvnløs om natten over!
Jeg har i +10 år jævnligt brugt Mølbak til div. småting. Han har engang solgt et Omega for mig, og også købt lidt forskellige Seiko klokker. Alt dette har jeg altid været tilfreds med, og altid nydt man kunne få en hyggelig ur-snak. Alle disse positive oplevelser har jeg altid omtalt/anmeldt bl.a. her på urforum.dk. Første gang jeg anmelder en negativ oplevelse fra samme urmager, bliver det tolket som "ordkløveri" & som man vil "skyde manden for sine fejl". Det synes jeg er bekymrende.

Denne negative anmeldelse kan folk tolke på som de lyster - de kan bruge den eller lade være.

EOR
Cheers, Jesper
Svar
#14
I completly agree with you Jesper , that of course negative experience is important . You might very well have gotten bad treatment from Bo , i do not know . Because i have not heard his side of the story yet . The only thing that i pointed out is that by inviting people to send you a mail . You are not giving the man any possibility to defend his self .
Now that you have told your story at least he can answer , if he wants to .

Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Svar
#15
eg har altid haft tillid til Bo, og har sågar fået serviceret et par urer i sin tid. Dette har dog ændret sig på det seneste...

Episode 1:
For ca. 6 måneder siden solgte jeg et RoleX Precision. Et par uger efter salget gik køber til Bo Mølbak for at få taget et led af uret. Bo konstaterede - efter at have hørt, at det var en nyerhvervelse - at det kunne han ikke fordi lænken ikke var original. Køber fik endvidere at vide, at uret havde en værdi på ca. 5000 kr, den uoriginale lænke in mente.

Køber blev naturligvis meget bekymret, og tog kontakt til mig. Vi splejsede herefter til en ægthedsverificering hos Klarlund, hvilket påviste, at lænken var 100% original, og uret endvidere i meget, meget fin original stand.

Indtil sidste uge tænkte jeg, at Bo måttet have haft en dårlig dag, men...

Episode 2:

I sidste uge solgte jeg min bedre halvdels Rolex Precision. Køber ville gerne have poleret lænken og skiftet glasset, hvorefter jeg henviste til Bo Mølbak eller Ravnkilde, idet køber er bosiddende på Østerbro. Køber valgte Bo Mølbak, og Bo modtager uret, og spørger 1) om det var en nyerhvervelse og 2) hvad prisen var. Da Bo Mølbak hører prisen (11.000) gør Bo en grimasse. Køber spørger ind, og får at vide, at uret har falsk lænke, og at uret endvidere er i meget, meget dårlig stand. Bo mener at uret har en værdi på ca. 5000 kr., men er så omsorgsfuld, at han samtidig præsenterer køber for et tilsvarende ur, som køber kan erhverve for 17.000.

Køber ringer prompte til mig, og er naturligvis ked af at have købt katten i sækken. Jeg beroliger ham med, at det skal vi nok finde ud af. Jeg husker min seneste oplevelse med den snu Bo, og spørger om han ikke kan køre til Ravnkilde, eller Klarlund eller what ever. Han kører til Ravnkilde, der tjekker uret, og bekræftet, at der INGEN tvivl kan være om, at lænken er original. Ravnkilde tjekker serienummer m.v., og mener 1) at uret er i flot stand og 2) at det er et udmærket køb.

Køber vælger at få poleret lænke og skiftet glas for 750 kr hos Ravnkilde. En operation Bo til sammenligning skulle have 2000 for.

Bo er uden tvivl en god urmager, men XX Slettet af moderator XX.

XX Slettet af moderator XX.
Svar
#16
Jeg vil lige komme med en kommentar til den helt urimelige ( anonyme ) kritik at min moral og dømmekraft. Lænken er helt sikkert en kopi. Det er muligt at Ravnkilde ikke kan se det - check evt. hos Klarlund. Uret er med manuelt optræk og derfor slet ikke så værdifuldt som det automatiske ur jeg har i butikken. Pristilbuddet ( kr. ca. 2.000 ) jeg kom med var på et fuldt service inkl. polering og nyt glas. Da jeg viste kunden uret jeg har i butikken var det for at vise forskellen på lænken og standen og ikke for at sælge det, hvilket jeg også understregede. Det er iøvrigt lidt specielt at skrive en kommentar til en anonym kritikker. Hilsner Bo Mølbak
Svar
#17
--- MODERATORINDLÆG ---

Inden denne tråd kører af sporet, så vil jeg indledningsvist sige, at det er godt at få begge sider af en historie som den bragte - på den måde kan vi, der ikke har oplevet situationen danne os vores egen mening om, hvad der (måske) er foregået.

Dette underforums berettigelse er dels, at man skal have adgang til både at komme med positive oplevelser, men også med de negative. Og den det så "går ud over" skal have mulighed for, hvis man ønsker det, at tage til genmæle - selvfølgelig under forudsætning af, at begge parter er i stand til at gøre det på en sober og respektfuld måde.

Når det så er sagt, så vil jeg som moderator gerne understrege, at jeg ikke mener at det er foreneligt med den ånd, der gerne skulle herske herinde, at man i et indlæg - uanset hvad så grunden måtte være - beskylder nogen for at være hverken "uvidende eller løgner" eller lignende æreskrænkende beskyldninger.

Hvis dette igen finder sted, så vil der blive grebet ind overfor dette fra moderatorsiden !!

Det er i orden at komme med både positiv og negativ kritik - men særligt adgangen til at komme med negativ kritik, fordrer at man er i stand til at gøre det på en ansvarlig måde !!

--- MODERATORINDLÆG ---
/Peter


"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)