Prechers nyeste kreation. (Seriøs haute horlogerie!)
Thomas Pretcher er en af mine favorit urmagere når det gælder moderne tourbillon ure. Og en af mine all time favorit urmagere. I foregårs postede han et link på facebook profil, til en post på PuristSpro af Don Corson. Corson er forresten også en rigtig dygtig mand, uddannet ingeniør og er nu igang med at starte sig op som urmager (altså mager mager). Hyggelig fyr som jeg har været så heldig at snakke med et par gange, bl.a. omkring tandprofiler... nok om det...

Det ur som kom frem på min skærm, var intet andet end overraskende, vildt og smukt...
İmage
Preschers problem var at han havde svært ved at få sine tourbillon'er synlige nok. Hvilket man også kan se han har arbejdet med på nogle af hans tidligere ure. Men det her tager vidst første pladsen! Hele værket er gemt i kanten af kassen, så der kun er toubillonen og aflæsning/rotoren til det automatiske optræk, synligt... (Rotoren er koblet sammen med tidsaflæsningen, så den altid er synlig Icon_exclaim )

En vild bedrift af en meget dygtig urmager!

Lidt flere billeder:
İmage
İmage
İmage
İmage
Svar
Det er et kunstværk - endda et meget smukt et af slagsen Icon_e_surprised Icon_cool Icon_e_biggrin
De venligste hilsner, John
Svar
Det er sq for syret, på den gode måde....
Svar
Hold da helt kæft. Hvis bare tegnebogen var tyk nok, men det er den slags ure man for evigt kommer til at kigge på i blade og bøger, men mindre sønnen bliver rock-stjerne. Så har han nemlig lovet, at vi skal ud og se på ure Icon_cool
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
Sjovt... jeg er nok ikke ur-nørd nok, hvis jeg fik det ville det ryge for bedste bud over 1 pakke Grøn King.s
Svar
Det der er vildt!

m
Svar
Fumle Skrev:Sjovt... jeg er nok ikke ur-nørd nok, hvis jeg fik det ville det ryge for bedste bud over 1 pakke Grøn King.s

Du begynder bare at spare op. Så kommer jeg med et karon grønne Icon_mrgreen Icon_mrgreen Icon_mrgreen
Med venlig hilsen

Lars

https://www.instagram.com/sralhb/
Svar
LarsB Skrev:
Fumle Skrev:Sjovt... jeg er nok ikke ur-nørd nok, hvis jeg fik det ville det ryge for bedste bud over 1 pakke Grøn King.s

Du begynder bare at spare op. Så kommer jeg med et karon grønne Icon_mrgreen Icon_mrgreen Icon_mrgreen

Den var nok lige sat på spidsen....

Narj respekt for håndværk 100%......men det altså en øjebæ
Svar
Bare at få tanken - og så forfølge den og kunne forfølge den. (urmager = mager mager - ja ja Rune dog - bliver han tyndere ender han måske ligefrem som pibe-mager) Et vildt ur mildest talt - og jo nok kun lavet i 1 ex?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Et vildt ur mildest talt - og jo nok kun lavet i 1 ex?
vh
Ja det regner jeg med, men du kan sikkert godt købe dig til en. Man får nemlig en ide om den service han tilbyder, med sine håndlavede ure, når man læser på hans hjemmeside:
Citat:...our watches are all unique pieces made to your wishes. The watches you see on our website are examples only. To guarantee a perfect service all watches are available directly through us.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)