12-02-2010, 07:49 PM
Thomas Pretcher er en af mine favorit urmagere når det gælder moderne tourbillon ure. Og en af mine all time favorit urmagere. I foregårs postede han et link på facebook profil, til en post på PuristSpro af Don Corson. Corson er forresten også en rigtig dygtig mand, uddannet ingeniør og er nu igang med at starte sig op som urmager (altså mager mager). Hyggelig fyr som jeg har været så heldig at snakke med et par gange, bl.a. omkring tandprofiler... nok om det...
Det ur som kom frem på min skærm, var intet andet end overraskende, vildt og smukt...

Preschers problem var at han havde svært ved at få sine tourbillon'er synlige nok. Hvilket man også kan se han har arbejdet med på nogle af hans tidligere ure. Men det her tager vidst første pladsen! Hele værket er gemt i kanten af kassen, så der kun er toubillonen og aflæsning/rotoren til det automatiske optræk, synligt... (Rotoren er koblet sammen med tidsaflæsningen, så den altid er synlig
)
En vild bedrift af en meget dygtig urmager!
Lidt flere billeder:

Det ur som kom frem på min skærm, var intet andet end overraskende, vildt og smukt...

Preschers problem var at han havde svært ved at få sine tourbillon'er synlige nok. Hvilket man også kan se han har arbejdet med på nogle af hans tidligere ure. Men det her tager vidst første pladsen! Hele værket er gemt i kanten af kassen, så der kun er toubillonen og aflæsning/rotoren til det automatiske optræk, synligt... (Rotoren er koblet sammen med tidsaflæsningen, så den altid er synlig
En vild bedrift af en meget dygtig urmager!
Lidt flere billeder:

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)