Skal det være sådan? certina vintage diver
Hej, jeg har fået mig en certina ds3 200meter vintage diver, men er lidt i tvivl om den er originan. Skal lynetten sidder fast med gummi ringen?

Der sidder en kant på uret der holder ringen fast og hvis man drejer lynetten ( kl 12 ) til kl 8 går den nemt af, men den kan nu let tages af med neglene uanset position, den er sikkert slidt.
Dq jeg er bange for at tabe/midste lynetten, det er sikkert umulig at få en ny, tænker jeg på at lime den fast. Skal jeg bruge en bestemt lim Mvh Sørenİmageİmageİmageİmage[/img]İmage[/img]]İmage
Svar
Du kan sagtens lime med superlim, men du må ikke få det udenfor. Der kan muligvis sættes ny fjeder i lynetten - men uden nær billeder er det svært at sige. Det er jo lidt synd at lime, men omvendt, er du ligeglad med at den drejer, og vil du ikke ofre at ex Krognos lige ser på den, så er det en mulighed
vh ps dine billeder er slettet fra fotospanden?
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Prøver lige igen Icon_redface

İmage

İmage

İmage

İmage

İmage

Med venlig (billed redaktionel) hilsen - Geodoc
Svar
erfter min erfaring bør der sidde en lille fjeder og en lille "clickball" i det lille hul på kassen under bezel'n. Men jeg kan tage fejl ! Det er er bare den måde vintage Seiko diver's er lavet på sååå tænker det er samme sag men din Certina
Svar
Det behøver nu ikke være en fjeder der holder lynetten fast, har før set en o-ring. Hvor kunden påstår den aldrig er blevet skiftet. Så må det vel være sådan at på Certina ds-3 er det en o-ring, den låse-anordning så lynetten ikke drejer den forkerte vej, kan laves af et lille stykke fjederstål der lige bliver bøjet i vinkel og lidt rundt. Svært at forklare, men lidt lige som på Rolex submariner. Der findes billeder hvis du prøver at søge rundt omkring. Såfremt man ikke kan få original-delene endnu, Swatch burde kunne svare på om det er fjeder eller o-ring og hvordan låse anordningen er lavet og om du er så heldig at lynetten kan fås endnu. Var da værd at undersøge... Icon_e_biggrin Ellers er der da flere andre muligheder til evt at finde en ny...
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900

Instagram: https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/

Mvh
Lars

Svar
Hej, jeg takker for svarene og ser lige hvad der skal ske med uret.

Mvh Søren
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)