Læderrem
#1
Kære brugere,

Jeg håber ikke, at jeg med dette spørgsmål fremprovokere et ramaskrig. Jeg har overvejet følgende og ville høre, om det var muligt. Jeg er ejer af et GMT Master 2, men savner nogle gang lidt afveksling. Derfor tænkte jeg, om det ville være muligt at købe en læderrem fra rolex, to endestykker i stål og en lås(i stål)? I den ideelle verden erhvervede jeg mig et guld Daytona med læderrem, men da det ikke er muligt pt., tænkte jeg, at dette ville være et godt alternativ.

Mvh.
Fred
Svar
#2
Mywatch har nogle originale remme til salg, du kan jo starte med og se om der er noget der passer.


Hilsen
NW
Svar
#3
Det er kun til Daytona der fås endestykker og disse fås kun i guld. Det samme gælder låsen.

Du kan sagtens fjerne lænken og montere en ganske almindelig 20 mm rem. Men den slutter ikke tæt som på Daytonaen. Desuden skal du nok indstille dig på en anden type foldespænde også, da den på Daytonaen er lidt speciel og remmene skal passe præcis til denne. Der fås aftermarket Daytona style spænder i stål (uden Rolex logo selvfølgelig).

Jeg ville bare købe en alm. 20 mm rem med spænde og bruge den, hvis jeg var dig. Men du må leve med mellemrummet mellem rem og kasse. En nato rem kunne også være en løsning.

/Mads
Svar
#4
Hej

Jeg har en original brun Rolex firbensrem med Rolex spænde til at ligge, og det er almindelig spænde, altså ikke foldespænde, men den er 20 millimeter og passer på en GMT.

MVH Peter
İmage
Svar
#5
Hej Mads,

Tak for svaret. Havde håbet, at det var muligt at købe endestykker i stål, så det sluttede tæt, men det kan så åbenbart ikke lade sig gøre.

Mvh. Frederik
Svar
#6
Fred Skrev:Hej Mads,

Tak for svaret. Havde håbet, at det var muligt at købe endestykker i stål, så det sluttede tæt, men det kan så åbenbart ikke lade sig gøre.

Mvh. Frederik

På Daytona med læderrem er der ikke endestykker på remmen men de er støbt/fræset på urkassen

Søren
Svar
#7
Balleby Skrev:
Fred Skrev:Hej Mads,

Tak for svaret. Havde håbet, at det var muligt at købe endestykker i stål, så det sluttede tæt, men det kan så åbenbart ikke lade sig gøre.

Mvh. Frederik

På Daytona med læderrem er der ikke endestykker på remmen men de er støbt/fræset på urkassen

Søren

Endestykkerne er rigtig nok monteret på kassen, men det er faktisk en separat del. Hvis man fjerner lynetten kan endestykkerne afmonteres uden problemer. Dette i tilfælde af at man evt. skulle få lyst til at montere en guldlænke på uret i stedet for remmen.

Det skal dog tilføjes at der i guldkasserne til rem/endestykker er fræset ud til endestykkebeslagene under lynetten. Dvs. at en lænkemodelskassen IKKE kan få eftermonteret rem endestykker, da kassen mangler fræsesporene som endestykkerne monteres i under lynetten.

Er det til at forstå eller helt volapyk? Kringlet forklaring Icon_e_wink

/Mads
Svar
#8
Tak Mads, super forklaring:)

Så er der jo ikke så meget andet at gøre end at få sparet nogle gryn sammen, så jeg kan få mig en daytona med læderrem;)
Svar
#9
Jeg har haft flere guld Daytonas og det er et rigtig lækkert ur, så det vil du ikke fortryde.

/Mads
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)