Forsendelse til USA
#1
Hej, jeg har leget her idag står i kø i 45 minutter på det lokale posthus for at få lov at få en lang næse.
Det starter med jeg kommer med en pakke, og da det endeligt bliver min tur siger den flinke dame at jeg da kan sende det som brev, jeg takker pænt nej tak, da jeg gerne vil haev det forsikret og med track´n trace, jeg får stukket en blanket i hånden og udfylder den trofast (ovre ved siden af så folk kan komme til i mellemtiden) da jeg endeligt er færdig med det, påpeger den flinke dame at jeg ikke har skrevet på havd der er i pakken og værdien af dette, jeg udfylder "Used watch" og en værdi på 10K Dkr. hun taster flittigt på sin skærm og kommer frem til at det vil koste mig 244 Kr at sende, fint siger jeg og spørger "hvad er den så forsikret for?" hvortil hun svarer 330 kr + 37 kr/kg ....... Jamen jeg vil gerne betale for forsikring.. Det skal lige siges at jeg ikke afsendte det med postdanmark Icon_e_smile
Det korte af det lange er. Hvad gør man hvis man vil sende til USA forsikret ?
Har leget lidt med søgefunktionen da jeg mener vi har snakket om det tidligere, men kan ikke lige finde noget omkring USA.

Håber nogen herinde har erfaringer med hvad og hvor det er til at gøre
på forhånd tak.
Svar
#2
Tja - jeg troede faktisk at de også bruge værdipost til udlandet. Men det gør de ikke kan jeg se på deres hjemmeside. På Rolexforums er der lige pt. en post hvor FedEx har smidt et GMT2c til 40k væk og kun erstatter $500 - kan se at de fleste henviser til UPS som en pålidelig metode til forsendelse af værdier. De ligger også i DK - ring til deres kunderservice.
Svar
#3
Kan se at UPS og TNT vil have henholdsvis 1100 og 900 kr for deres billigste forsikrede forsendelse. ( forsikret for 7500 Dkr )
for en pakke på 0.96 Kg og med målene 17*17*17 Cm
Svar
#4
Hejsan. Værdibreve og -pakker kan man sende kun til bestemte lænd, USA er ikke mere med på listen (pga. USPS´s mindst talt elendigt håndtering af pakker - alt for meget "forsvandt").
Glem alt om at få FedEx eller UPS at forsikre pakken !! Når du bruger deres service, kommer pakken frem og forsikring er ikke nødvendigt. Du kan høre efter hvad din forsikringsselskab siger om at forsikre en pakke. Jeg havde en deal med min, hvor jeg betalte kr. 150 / pakke og de var forsikret op til 20K (hvis jeg husker rigtigt). I flg. den skriftlige (mails) aftale med forsikringsselskabet blev ordene så som "ur" eller "maleri" ikke nævnt som indehold, men et eller andet anonymt. I US spilder de ikke deres tid ved at åbne pakker i tolden - det er helt lovligt at sende ting til folk der, de kommer under ingen omstændigheder at betale told eller lignende.
Husk aldrig at nævne ordet "ur" i indeholdet, medmindre du vil øge sansynligheden for at den bliver stjålet.
Alle "pakker" kan sendes som brev hvis tre sides sammenlagt længde ikke er over 90 cm.
Meget billigt og sikkert måde at sende en lille pakke er at sende den som anbefallet brev. PostDanmarks dækning er kr. 900 + porto, hvis den forsvinder, men det sker næsten aldrig og anbefaldt kan man sende til alle lande.
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#5
Jeg har samme erfaringer som John: At sende "international signed for" er bedste forsendelsesform. Pak uret godt ind, og smid det så i en meget stor foret kuvert - så ligner det brevforsendelse og har en størrelse, så det ikke bliver væk Icon_e_wink

John har dog været så smart, at han har lavet en aftale med sit forsikringsselskab ... det har jeg desværre ikke ... Icon_redface
De venligste hilsner, John
Svar
#6
Stinger Skrev:Tja - jeg troede faktisk at de også bruge værdipost til udlandet. Men det gør de ikke kan jeg se på deres hjemmeside. På Rolexforums er der lige pt. en post hvor FedEx har smidt et GMT2c til 40k væk og kun erstatter $500 - kan se at de fleste henviser til UPS som en pålidelig metode til forsendelse af værdier. De ligger også i DK - ring til deres kunderservice.

Jeg har samme erfaring med FedEx og UPS; FedEx ville ikke forsikre for mere end $500 og med UPS var det ikke noget problem. Jeg har dog kun brugt dem til nationale forsendelser i USA. Når en pakke er forsikret for f.eks. $5k, så kommer man vist ikke udenom at skrive hvad den indeholder, men det bør heller ikke være et problem da værdipakkerne håndteres separat fra de almindelige pakker.
Med venlig hilsen
Tais
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: