Jeg anklager....!
#1
Jeg anklager ……………!
Ja! - Det er godt nok stærke ord i december, og muligvis på kant med, eller over kanten af forumets regler;
men jeg formoder det går, når man er opmærksom på, at det er skrevet med masser af: Icon_e_wink

De anklagede:
Baun - hannover_dk og Speedy, for uopholdeligt og uafladeligt at have sat min Speedmaster BA under urimelig beskydning:
Medadciteret er Kim_T, der sandelig heller ikke har holdt sig tilbage.

Den stakkels Broad Arrow
İmage
TYMC vibrograf test d. 18. december 2009

Anklagerne er haglet ned over det stakkels ur, der som ovenfor dokumenteret absolut ikke fejler noget som helst.
Det svinger 308°, har ingen nævneværdig haltning og går horisontalt målt +1 sek/døgn. Sidder uret i winder eller på håndleddet går det spot on.
Det går ganske enkelt, ”ikke ringere end et nyt ur”. – Det har en behagelig vægtbalance mellem urkasse og lænke.

Disse kendsgerninger har på ingen måde afholdt de anklagede fra, igen og igen, at gøre uret til skydeskive for bebrejdende bemærkninger så som:
”… det mangler blot en lækker alligatorrem” eller:
”….. det ville være behageligere på en rem”, og
”……. det har mest klasse på en læderrem”.
… alt sammen vidnesbyrd om: et vel orkestreret, kynisk og koordineret gruppepres.

Rem kritikken imødekommet.
Kritikken er søgt imødekommet, ved at anskaffe et ur på rem til samlingen; i øvrigt det første ur på en rem:

İmage

Men nej! – Lige lidt nyttede det.
Tværtimod blev ”Alaska” mødt med det spidsfindige spørgsmål: ”Hvorfor har du dog anskaffet sådant et ur. – Det er jo ikke engang grimt?”.
- D’herrer havde deres egen undergravende agenda.

Nederlaget.
Jeg må erkende, at det kræver en stærkere psyke end min, at modstå belastningen af dette umenneskelige og grusomme spil.
Således presset til fortvivlelse, udbrød jeg: ”Så kan det også være lige meget. Nu skiller jeg mig af med uret”.

I stedet har jeg byttet mig til en anden Speedmaster Broad Arrow, der fastholdes på håndleddet med 2 strimler organisk materiale. (adr)
… det er nærmere betegnet et garveriprodukt, som en stakkels uskyldig alligator ”har måttet lægge ryg til”.

Dette overordentligt vanskeligt bearbejdelige materiale, er efterfølgende håndforarbejdet af en lille (ligeledes helt uskyldig) syerske.
– Jamen bare hun da ikke har stukket sig, eller på anden vis er kommet galt af sted.

Resultatet af syerskens og alligatorens anstrengelser ser således ud:

İmage

Den ubønhørlige ”mobbe-gruppe” stopper selvfølgelig ikke her, med blot at ulejlige en alligator og en syerske.

İmage

…. næh nej! - De skal selvfølgelig også have en guldsmed ind over, for at lave noget så banalt som et spænde i 18 karat guld.

Som det kan skimtes, har en glarmester og en urmager såmænd også været ulejliget.

På næste billede ses, gennem glarmesterens kunstfærdige arbejde, hvorledes gruppen har udfordret urmageren:

İmage

Urmageren skulle selvfølgeligt ikke slippe godt af sted med -blot at lægge en helt almindelig og anstændig kaliber 1861 eller 3303 i uret.

Med Omega’s egne ord
Press release Saturday 01 September 2001:
”The heart of the Speedmaster Broad Arrow is undoubtedly the new movement developed by OMEGA and produced exclusively for OMEGA by Frédéric Piguet.
The new calibre is a self-winding COSC-certified chronometer movement which benefits from the latest in watchmaking technology”.

…… Helt klart: La’ os da endelig ulejlige Frédéric Piguet med at fremstille et kolonnehjuls værk.

En stakkels urmager er blevet sat til at lave huller i rotoren.
Det gjorde den så let, at den måtte fremstilles i det tungere platin og yderligere belastes med en Hippocampus medaljon i 18 karat guld.
For at skjule fadæsen med rotoren, er såvel den, som hele værket rhodium platineret.

Værket er samlet med blånede skruer, dekoreret med koncentriske geneve slibninger, broerne er polerede med anglage og graveringerne er forgyldte.

Slutteligt er en af Omega’s ”regulateurs” blevet ulejliget med, at kronometerjustere uret i 5 positioner.

İmage

Skiven er af uforgængelig emalje, med påskriften: No. 23/99.

”Fellow WIS”, der ønsker et ”lume shot”, må se i vejviseren efter dette, for der er absolut ingen ”lume”.

Supplerende tilbehør
Oven i alle disse ”ulykker”, har jeg også følt mig nødsaget til at købe et par nye sko, der så må påtage sig rollen som ”BA sko”

İmage

Håber bare, at Baun godkender farven Icon_e_wink

Dommen
Retten i Silkeborg d. 21. december 2009.
…….. Dombogsudskrift.
I sagen Geodoc mod Hannover_dk, Baun og Speedy – subsidiært medadciterede Kim_T - om urimelig Broad Arrow forfølgelse, afsiges følgende dom:
…….. Thi kendes for ret:
De sagsøgte, subsidiært medadciterede, kendes skyldige efter anklageskriftet; men pådømmes ikke at bidrage til sagsøgers omkostninger.

Parterne afholder selv deres respektive sagsomkostninger.

Efterskrift
Min disposition, om at anskaffe en hvidskivet BA på alligatorrem, er selvfølgelig det ultimative knæfald for de skyldiges vedvarende overgreb.
Dog er det mit håb, at dette har skaffet ro til, at jeg igen kan koncentrere mig om mine ”grimlinge”

… og ligeledes mit håb, at alle på forum må få en rigtig god jul og et godt nytår. Icon_e_biggrin

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#2
......

Men så må du jo også på jagt efter manchetknapper og slipsenål - altså når du har været ude og købe slipset!


Icon_rolleyes

Ok jeg vedstår min del af plottet og modtager dommen og mener også at den er eksekveret på mest eftertrykkelige måde, med stor passion, fornem stil og uforlignelig sans for kvalitet. Må du gå styrket videre i din fær!

Og stor tillykke med endnu et fantastisk flot ur. Det er da noget af en julegave at få!

Jeg må indrømme at det kan blive ret svært at finde en Vintage model der kan matche sådan et ur - en Seamaster Chronograf med cal. 321 i guld vil da i det mindste kunne udfordre - men den emaljerede skive bliver ikke let at "bekæmpe".

vh Baun
Svar
#3
Icon_cool Icon_cool Icon_cool FREMRAGENDE Icon_e_wink
SÅ kan de lære det, "3 banden"
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
#4
HG Skrev:Icon_cool Icon_cool Icon_cool FREMRAGENDE Icon_e_wink
SÅ kan de lære det, "3 banden"
Tak Henrik - Det er min grundholdning, at når "man går ud med riven"; Så trækker man igennem.

Må også sige, at Baun tager det med oprejst pande. Icon_e_wink

Hvad angår slips, kan jeg oplyse, at ved UR09 havde jeg et nyindkøbt slips på i 11 timer, 37 minutter og 16 sekunder.
İmage
.... en rekord der holder endnu.

Oven i købet fastholdt med en (IMHO) ganske nydelig slipsenål.
İmage

Sådan en alligator rem er nu egentlig meget behagelig Icon_rolleyes; men syns' jeg - lidt forpligtende.

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#5
Nå....

ja det havde du jo også, men ikke sammen med et guldur, så vidt jeg husker.

Når du nu er ude på at blære dig på dress siden - det må man vel kalde det? - så må jeg jo på jagt efter noget extragrimt.... men det bliver altså ikke i guld! Icon_e_surprised

vh baun
Svar
#6
Jeg modtager dommen - Uden protest - snarere med den stolthed som sikkert også har præget en del aktivister i massefængslet i Valby.

Citat fra min sagfører fra retten: Visse sager er af så stor betydning, at det på alle måder kan forsvares at udøve præcis det gruppepres, som kan være nødvendigt for at påvirke den formastelige, og derved medvirke til at genoprette ordnede forhold, til samfundets bedste.
Jeg tror det var det som fik dommerne til at beslutte, at parterne måtte bære hver egne omkostninger. Min sagfører mente han så en tåre i øjnene på den ene dommer faktisk.

Se nu bare der - Ikke BARE fik du mulighed for at nyde et stykke alligator, men du gik hele vejen, med guld spænde OG OG OG - hvad kunne glæde mere end en KOLONNEHJULS maskine af høj karat. Den fortjener glasmesterarbejdet i den grad.

Det er nok ikke et ur som i sig selv råber på at komme med ud i gummibåden på et raid ned af en eller anden nyoprenset jysk å - i dine bestræbelser på at dokumentere områdets korrekte op-og inddeling, men til de fine aftener i godt selskab - som når du skifter gummistøvler over til de nye sko.


Stort tillykke med uret Torben (ja det blev jo næsten venskabeligt med det navn, og jeg lover at gå tilbage til Geodoc fremover)

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#7
Fantastisk, og som altid underholdende læsning Icon_e_biggrin
Og hallo, et lækkert ur (og rem Icon_e_wink )
WAUW......................................
Svar
#8
@Baun, vedr. dress ur.
Det er nok dress, der rammer bedst.
Men ellers har uret en vis indre selvmodsigelse: Et forlæg i et tool/sports ur; men forarbejdet i (over)lækre materialer og teknik.

Jagten er gået ind på "The holy grail":
İmage
Her synes jeg en firben-rem ville være rigtig (men hvad ved jeg. Håber blot på din vejledning(?), når vi kommer dertil) Icon_e_biggrin

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#9
Flot, Torben. Jeg kan dog bedre lide dit gamle BA Icon_redface
Svar
#10
Fantastisk gennemgang Torben, tillykke med det flotte nye guldur. Hvilke detaljer og en fantastisk flot kasse.

Har et par "aber dabei'er".

- Den skive kan jeg ikke finde ud af, første der falder mig ind er at den er grim, men når jeg kigger nærmere på den så kommer jeg i tvivl. Men måske passer den alligevel godt ind i din samling med den skive? Icon_e_wink

- Er det nu osse en slipsenål du har der, jeg tror det må gå under betegnelsen reversnål!

- Flotte og klassiske sko, du er jo en hel dressmann efterhånden!

Jeg vedkender mig også en del af skylden, men det kan jeg leve med når jeg ser udkommet af mine anstrengelser med at nedgøre did tidligere BA på "kæde".

Endnu engang STORT tillykke Icon_exclaim
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)