Rolex Sea Dweller
#1
I min søgning efter det for mig rette Rolex, er valget faldet på Sea Dweller.

Har nogen lyst at uddele erfaringer med uret, da hører jeg selvsagt gerne herom.

Rolex's mange reference nr. er for mig en jungle. Hvilken Sea Dweller skal jeg gå efter? Dimensionerne skal gerne være så store som mulige - i det fald de da er ændret over tid. Jeg køber gerne brugt som nyt (måske enkelte forhandlere stadig har en/ flere nye på lager).

På forhånd tak. I ønskes alle en god aften.
Svar
#2
amk Skrev:I min søgning efter det for mig rette Rolex, er valget faldet på Sea Dweller.

Har nogen lyst at uddele erfaringer med uret, da hører jeg selvsagt gerne herom.

Rolex's mange reference nr. er for mig en jungle. Hvilken Sea Dweller skal jeg gå efter? Dimensionerne skal gerne være så store som mulige - i det fald de da er ændret over tid. Jeg køber gerne brugt som nyt (måske enkelte forhandlere stadig har en/ flere nye på lager).

På forhånd tak. I ønskes alle en god aften.

Du skal finde en Deep sea. Ref 116660. Den er 43mm og 2 meter høj(føles i hvert fald sådan Icon_e_wink )

Fås for ca 45k som ny. Den er absolut det største og mest klodsede Rolex nogensinde har lavet Icon_e_smile

God jagt,

/René.
Svar
#3
Brusen Skrev:
amk Skrev:I min søgning efter det for mig rette Rolex, er valget faldet på Sea Dweller.

Har nogen lyst at uddele erfaringer med uret, da hører jeg selvsagt gerne herom.

Rolex's mange reference nr. er for mig en jungle. Hvilken Sea Dweller skal jeg gå efter? Dimensionerne skal gerne være så store som mulige - i det fald de da er ændret over tid. Jeg køber gerne brugt som nyt (måske enkelte forhandlere stadig har en/ flere nye på lager).

På forhånd tak. I ønskes alle en god aften.

Du skal finde en Deep sea. Ref 116660. Den er 43mm og 2 meter høj(føles i hvert fald sådan Icon_e_wink )

Fås for ca 45k som ny. Den er absolut det største og mest klodsede Rolex nogensinde har lavet Icon_e_smile

God jagt,

/René.
Den gamle DeepSea er vel mere klodset? [url]"http://www.rruegger.ch/rolex_deepsea_special.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.rruegger.ch/rolex_deepsea_special.htm[/url]
Svar
#4
Brusen Skrev:Du skal finde en Deep sea. Ref 116660. Den er 43mm og 2 meter høj(føles i hvert fald sådan Icon_e_wink )

Den er absolut det største og mest klodsede Rolex nogensinde har lavet Icon_e_smile

DeepSea'en er ubestridt det fedeste Rolex ur der findes, samtidig med det er perfekt dimensioneret. Det er iøvrigt også det eneste ur Rolex har lavet som passer på en alm. mandearm. Icon_e_smile
Svar
#5
Citat:
Det er iøvrigt også det eneste ur Rolex har lavet som passer på en alm. mandearm[/quote]

Ahaha Icon_mrgreen
Svar
#6
Stenbukken Skrev:
Citat:
Det er iøvrigt også det eneste ur Rolex har lavet som passer på en alm. mandearm

Ahaha Icon_mrgreen[/quote]
Min arm som jeg troede var en mands er lige dømt ude. Et barns kan det ikke være, mon jeg uden at vide det har kvindearme med hår Icon_redface Icon_razz
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#7
Jeg burde måske have udtrykt, at jeg ikke er interesseret i netop Deep Sea.

Vel deler Deep Sea vandene, men diskussionen er efterhånden kedelig at være vidne til. Når det så er udtrykt, så er jeg altså stadig interesseret i info i relation til øvrige Sea Dwellers.

Tak.
Svar
#8
amk Skrev:Vel deler Deep Sea vandene


Ja da - det er en ægte dykker Icon_e_wink

vh Baun
Svar
#9
Hej amk,

Hvis din interesse er et vintage ur, så prøv at finde nogle af Mads Gjødesens indlæg via søge-funktionen.

Hvis din interesse blot er et nyere SD (altså før Deep Sea), så er der bare om at gå igang med at lede; der er sikkert mange til salg af variende alder/slid i et prisleje fra omkring 25k +/-. Jeg havde et SD (16600) som jeg var meget glad for, det var bestemt ikke for tungt til mig, jeg kunne godt lide det helt glatte glas uden øjet over datoen, og det fik meget armtid. Det var den nyeste model (altså før Deep Sea). Køb det, glæd dig over det, og måske som jeg, sælg det senere, hvis noget andet trækker! Jeg kan godt ind i mellem savne det.

/Bjørn.
Svar
#10
Hej amk.

God valg og nu skal jeg forsøge at bringe denne tråd tilbage på rette spor og spare dig for en masse søgning.

Sea-Dweller er lavet over 4 referencer:
1665 mat skive og plexiglas (sen 60'er til tidlig 80'er)
16660 mat skive og senere blank og kun med safirglas (midt 80'er)
16600 blank skive og safirglas (sen 80'er til sen 00)
116660 DeepSea, mat skive og safirglas (sen 00).
Alle er 40mm med undtagelse af DS der er 43mm.

Du skal nok gøre dig klart om du er til vintage eller ej.
1665 er klart vintage.
16660 er semi vintage og her er de tidlige udgaver med mat skive de eftertragtede.
16600 kan med lidt held stadig findes som ny.
116660 er den seneste SD.

Man skal se sig godt om hvis man er i markedet efter en 1665 eller mat 16660. De skal helst være så tæt på originalen som muligt uden for mange nyere dele. Dette er naturligvis et spørgsmål og smag og behag og ikke mindst pengepungen. Mat skiven på 16660 er desværre set i flere forfalskede udgaver så her skal man passe på. Det siger også lidt om den markante prisforskel der er på samme reference men med to forskellige skiver. 16660 med blank skive ligner til forveksling den senere 16600.

Priserne (skud fra hoften en grå torsdag morgen):
1665: 55.000+ (kun ur)
16660 mat: 45.000+ (kun ur)
16660 blank: 30.000+ (kun ur)
11600: 22.000+ (komplet sæt)
116660: 45.000+ (komplet sæt)

Her min 1665 til inspiration:

İmage

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)