Har Rolex skudt sig selv i foden.....
#1
ved at dimensionere Deep sea så voldsomt?

Det jeg mener er, at Deep sea uden tvivl er et imponerende ur, og der skal nok være mange mennesker som nyder at have det om håndleddet, men om langt de fleste Rolexejere ikke synes/kommer til at synes, at Deep sea er alt for stort?

Rolex har jo aldrig lavet store ure, hvilket er noget der er rigtig mange som sætter stor pris på. Nu har de altså en halv krydderbolle på programmet. Bliver Deep sea nogensinde en klassiker?

Jeg tvivler Icon_e_confused

/René.
Svar
#2
Jeg tror det heller ikke umiddelbart. Kiggede selv på den da jeg købte mit sidste ur, men endte med at købe en LNIB "alm" Seadweller.
Jeg syntes at kassen er for voldsom i forhold til remmen. Syntes også jeg ser mange LNIB SDDS til salg hvilket jeg tolker som et udtryk for at der er en del som har købt og siden fortrudt (ja jeg ved godt at modellen er ny og det er begrænset hvor meget slitage den kan have nået at få). Men når jeg isoleret set kigger på kassen så syntes jeg personligt det er et flot ur. Men disharmonien mellem kasse og lænke ødelægger det for mig.

Skal jeg op i den størrelse så køber jeg et Panerai igen....
Svar
#3
DeepSea er da ikke stort? Icon_e_surprised Det er stadig mindre end Omega Planet Ocean 45mm, Breitling Seawolf (44mm), Panerai o.s.v. Kun i forhold til Rolex' andre modeller er det stort...... Men det var vel også på tide at Rolex begyndte at lave andet end dameure İmage
Svar
#4
Lidt for stort (mest højt) til min smag, men jeg tror Rolex har gjort helt ret ved at have mindst en stor sag i programmet. Det kan da godt være tvivlsomt om det bliver deres største sælger, men den rammer et segment, som måske ellers ville gå helt uden om Rolex, så jeg mener ikke det er skud i foden.

Om den holder (salgsmæssigt) skal vi nogle år frem for at bedømme

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#5
Må indrømme jeg bliver lidt irriteret når jeg læser om hvor gigant kæmpe stort et ur DeepSea'en er. 42-43mm er normen idag. Jeg har selv et DeepSea og det er det mindste ur jeg nogensinde har haft. Både min Planet Ocean, Seawolf og PAM24 var større (for at nævne nogle få). Det eneste det handler om er at Rolex ikke har udviklet sig størrelsesmæssigt de sidste 50 år og derfor er der en masse hardcore Rolex afficionados som synes, at tingene skal forblive som de altid har været. Har læst massevis af tråde på udenlandske Rolex fora hvor DeepSea'en får en hård medfart udelukkende pga. dens størrelse. Jeg byder derimod udviklingen velkommen og håber at Rolex vil fortsætte af samme spor og opgradere Sub'en til 42-43mm. Samlet set mener jeg at Rolex har gjort det helt rigtige og lavet et stort ur til det segment, som ellers aldrig ville blevet Rolex kunder (mig selv inkl.), nemlig dem som ønsker at bære et ur større end 40mm.
Svar
#6
Mener ikke de har skudt sig i foden.

Date Just'en er også kommet i en 40mm nu hvilket jeg synes er kanon, for kunne aldrig drømme om at købe den i 36mm.

Men hvorfor er der graveret ORIGINAL GAS ESCAPE VALVE ind, måske man bare skulle have nøjes med at gravere GAS ESCAPE VALVE ind, for findes den i UORIGINAL?
Svar
#7
Diameteren er ikke så voldsom igen, men kassens højde er voldsom. Det er et enormt klodset ur efter min mening.
Og dette er noget som efter min mening ikke "klæ'r" Rolex's ellers smagfulde størrelser gennem mange årtier. En konservativ stil som de har holdt uden at gå med på trends med store ure.

Som jeg indledende skrev, så er der mange som er/bliver glade for Deep sea pga størrelsen, så jo, Rolex rammer helt sikkert et andet segment ved lanceringen af denne model.

Det jeg sætter spørgsmålstegn ved er, om det nogensinde bliver en klassiker på højde med mange af deres andre modeller. Det vil salgstal vise om 10-20 år. Hér tror jeg selv at de ville have gjort det bedre med en "slankere" model.

Tiden vil vise hvem som får ret Icon_e_smile

/René.
Svar
#8
Brusen Skrev:Diameteren er ikke så voldsom igen, men kassens højde er voldsom. Det er et enormt klodset ur efter min mening.
Og dette er noget som efter min mening ikke "klæ'r" Rolex's ellers smagfulde størrelser gennem mange årtier. En konservativ stil som de har holdt uden at gå med på trends med store ure.

Jeg mener stadig ikke at 43mm er et decideret stort ur. For mig er et stort ur +44mm, men alt er selvfølgelig relativt. Spørgsmålet er om 42-43mm ure blot er en trend - for mig er se er de kommet for at blive. Mht. højden vil jeg give dig ret, DeepSea'en er et højt ur, men taler vi dykkerure er den ikke højere end så mange andre med en tilsvarende "depth rating". Jeg kunne sagtens have undværet skriften på kransen, men IRL bemærkes den faktisk ikke.
Svar
#9
DonWerner Skrev:
Brusen Skrev:Diameteren er ikke så voldsom igen, men kassens højde er voldsom.

Jeg mener stadig ikke at 43mm er et decideret stort ur. For mig er et stort ur +44mm, men alt er selvfølgelig relativt. Spørgsmålet er om 42-43mm ure blot er en trend - for mig er se er de kommet for at blive. Mht. højden vil jeg give dig ret, DeepSea'en er et højt ur, men taler vi dykkerure er den ikke højere end så mange andre med en tilsvarende "depth rating". Jeg kunne sagtens have undværet skriften på kransen, men IRL bemærkes den faktisk ikke.

Så vidt jeg læser det så mener Lajzen jo netop ikke at diameteren er for stor. Hans kritik går på højden.

Når det er sagt så mener jeg ikke at 42-43mm ure er en trend som forsvinder.
46+mm på ure som ikke kan retfærdiggøre det med en historisk baggrund (som fx. Big Pilot kan) tror jeg vil blive mindre populære i en stund.

Rolex har ikke skudt sig selv i foden (det er et helt forkert udtryk at bruge her) selvom DS måske ikke bliver en dundrende success (vides ikke), så rammer den fuldt ud retfærdiggjort og rammer et publikum som måske normalt ikke ville købe Rolex. At dette publikum måske ikke er helt i tro mod Rolex lidt konservative ånd, det tror jeg kun gør ondt på vintagefolket.
Svar
#10
Jeg mener DSeren er spot on men nu er deres Sub og SDer og for små til mig
så det spiller jo selvfølgelig også ind på mit syn.

Jeg ser heller ikke DSeren som et direkte stort ur hvis man har gået i mange år med
deres 40mm sportsmodeller så syntes den måske kæmpe.

Men der findes jo også andre ur mennesker jeg har gået med et ORIS på 47mm i 2 år
det passede mig fint så jeg kommer altså ikke til at kæmpe med DSerens 44mm når og
hvis jeg engang bliver ejer af modellen.

Tror DonWerner har meget ret i hans synspunkt med hensyn til at tiden har stået lidt
stille hos Rolex og deres ejere Icon_e_wink
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)