Dobbeltkapslet guldur - mærke og vurdering
#1
Hej

Jeg har desværre haft indbrud, i hvilken forbindelse familie-gulduret er blevet stjålet. Det er jeg naturligvis meget ked af, da det havde STOR affektionsværdi (er gået i arv fra min oldefar og jeg fik det efter min farfars død sidste år).

Forsikringsselskabet ønsker nogle flere oplysninger om uret og jeg kan desværre ikke huske, hvilket mærke der var tale om, men har fået oplyst, at det muligvis kan lade sig gøre i dette forum.

Jeg har nogle gamle billeder i ringe kvalitet, som er vedhæftet (det er det store ur). Hertil kan jeg oplyse, at der er tale om et dobbeltkapslet guldur fra 1800-tallet. Fransk eller Schweizisk. Min far mener, at han så en vurdering på Bruun Rasmussen for nogle år siden på omkring kr. 20.000,00.....men han husker lige så dårligt som jeg desværre..... Icon_e_biggrin

Kan nogen evt. hjælpe med navn på mærke og vurdering?

Med venlig hilsen
Jacob L
Svar
#2
Det er jeg ked af at høre, altid ærgeligt når sådan noget bliver stjålet Icon_e_confused

Men hvor er billederne?
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar
#3
Havde nogle problemer med at uploade billedet, da jeg først forsøgte med pdf. og derefter doc. Men nu skulle den være i orden.....
Svar
#4
Jeg tror desværre ikke du får meget response med de billeder. Men det er selvfølgelig udgangspunkt for lidt detektivarbejde.
Måske kan nogle brugere herinde henvise dig til et lommeurs forum eller billedgalleri hvor du selv kan sidde og kigge billeder og så vende tilbage når du falder over noget du mener ligner.
Svar
#5
De viste billeder er meget små, "genskinnende" og "grynede", hvilket gør det svært at se uret rigtigt. Har du bedre og større billeder af uret ?

Stingers idé, med et lommurs-forum og et billedgalleri, hvor du så selv kan genfinde uret, er ret godt tænkt Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
#6
Hej Jacob

Virkelig ærgerligt med indbrudet.

Jeg er ikke ekspert i lommeure, men skulle det være vurderet til 20.000 skal den ente være et "kendt" mærke eller have nogle fine funktioner som eks. at kunne gengive hvad klokke er med slag. (dong, dong, dingdong, ding, ding, ding) Det kaldes minut repetition.

Her er et link til et "almindeligt" lommeur vurderet af Bruun Rasmussen
http://www.bruun-rasmussen.dk/search.do?...ode=detail

Er der nogle af disse mærker der virke bekendte:

Patek Philippe
Vacheron Constantin
Jaeger LeCoultre

Der er nok andre der er bedre til at komme med forslag til mærker i 20.000 kr. klassen end mig
Svar
#7
Enig med BobT. det skal være noget MEGET speicielt for at komme op i 20.000 for lommeure.
Guldværdien vil være værdien (guldvægten) for mange af dem, men naturlivis, repeatere eller 100% ægte Patek osv kan sagtens trække penge.

Almindelige dobbelt kapslede guldure går ofte for 1000 til 2000 kr og mindre hvis det er forgyldt naturligvis.

Lomme ure er desværre ikke højt prissat normalt. Du skal kunne mærket, og jo endnu værre nok kunne bevise det for forsikringen, for de godtager nok ikke bare at det måske var en JLC repeater eller en tidlig Patex med masser af komplikationer

Surt for dig, affektionsværdi er ikke sådan at erstatte i alle fald

Led efter bedre billeder, eller du er lidt på den desværre (med mindre du kan finde en urmager regning e.l. på en rensning/rep)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#8
Når det er forsikring, så er det genanskaffelsensværdien de skal dække, dvs du skal kunne købe noget tilsvarnde nyt. Her vil jeg sige at et Tissot vil måske kunne svare til dit lommeur. Skal du have et Tissot dobbeltkapslet guld lommeur, så ligger vi i en 15-20.000kr.
İmage
Svar
#9
Godt point med genkøbsværdi - jeg synes det er et højt beløb Magnum nævner, men Magnum har givet mere butikspris viden end jeg, så prøv dog at få en butik til at skrive en forsikringsværdi på ex et dobbelt kapslet tissot guld ur. Personligt tror jeg det er lidt højt skudt, men prøv absolut et par butikker
Ebay har som ex nu et dobbeltkapslet Doxa 14 K fint fungerende uden buler til 158 Euro med få timer tilbage og en pæn dobbeltkapslet guld Assman Glasshütte til 358 Euro med 1 dag tilbage til 350 Euro, men et er jo Ebay og et andet er butikker.

Giv os den erfaring med, hvad får du for bud, og hvordan er forsikringen behjælpelig i sådan en situation?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#10
Jeg kan ikke huske deres priser nøjagtigt, men et dobbeltkapslet sølv lommeur fra Tissot koster ca. 7000kr.
Deres guld lommeure starter fra omkring 10.000kr for dem der er enkeltkapslet, og dobbeltkapslet ligger omkring en 15-20.000kr.
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: