Renovering/polering skal skal ikke
Først tak til dem som svarede på mit spørgsmål omkring levetid på tritium.

Jeg har som sagt fået fat i en 14060 med tritium, men den har levet livet på armen hver dag de sidste 10-12 år, og det sætter sit præg, med lidt ridser og småhakker her og der. Det kan man jo vælge at kalde patina, og blot syntes det høre med til det liv uret har haft, eller man kan lade det polere ved næste service. Det blev gjort med en Datejust jeg havde, og det blev godt nok flot (det var Klarlund's dygtige folk der lavede underværker).

Spørgsmålet er om det forringer uret værdi eller om det tvært imod er med til at bevare værdien.

Tanker/meninger modtages

/Kim
Svar
Hvis dit ur var et vintage ur ville jeg tænke mig grundigt om. Nu er det en 14060 (læs nyere ur) og her skal du gøre det du synes ser pænest ud. Skal uret sælges snart igen ville en lettere polering nok være et plus alternativt lade det være så den nye ejer kan afgøre det.
Ingen tvivl om at Klarlunds folk kan få uret til at se fantastisk ud. Problematikken med vintage ure er dog at de med årene har fået fjernet en del stål og det kan på nogen ure ses mere end tydeligt.
Har dit aldrig været gennem en polering og er der ikke dybe ridser eller hak kan den sagtens tåle en omgang.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Jeg ville lade det være Icon_e_smile

Hvis du får det poleret vil du bare lægge ekstra mærke til de ridser du laver, det gør du ikke i samme omfang som hvis du ikke får det poleret. Der vil altid komme ridser, så jeg har personligt bare valgt at affinde mig med dette..
Omega SMP 300
Rolex 5512
Rolex 1680
Rolex 1680/8 YG
AP 15300
Svar
Hej

Har du selv lavet ridserne synes jeg du skal beholde dem medmindre at du lægger uret væk og kun bruger det engang imellem, for lidt patina skader jo ikke ligesom Larzovic påpeger. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)