piepan - morfar ur fra vennens onkel
#1
En ven havde igår sin Onkels piepan med ud, for at sælge det. Jeg fik hjælp af Per Baun med ærlig prissætning - det skal ha service og nyt glas - og skulle være hurtig cash handel, men ikke svindles - tak for hjælp Per. (prisen blir mellem mig og vennen)

Det er imponerende, at et ur fra 1966/67, som har ligget 15 år i en skuffe - bare lige skal rystes lidt, så går det, og nu 24 timer efter - har det vundet 2 sek - det er da FLOT

Man skal ikke fotografere i kunstlys og ikke vise smadrede glas, men jeg kan jo ikke lade være.
Skiven er overordentlig fin og fri for pletter - alle streger er ridser/knæk i glasset
İmage
nyd den kantede krone som jeg ikke synes er så alm at få med på gold cap urene (jeg skal bruge en undskyldning, for jeg har et magen til i forvejen med nyere krone Icon_redface )
Kronen, som sagt:
İmage

Bagkassen er ikke så slidt som man skulle tro når man ser glasset - skarpe stjerner
İmage

Maskinen fint ren (bortset fra mine fedtefingere på rotoren Icon_redface ) - men BAUN eller andre - hvorfor står der INDE i Omega logoet på maskinen, lige over det korrekte kaliber nr 564 - et 1 tal - inde i logoet? (ses ikke på billedet)
İmage

Jeg kan tro at spændet også hører til uret. Det sad godt nok på en uoriginal grim rem, men jeg tror det har fulgt med onkles remskifter - og nu også med mit
İmage
Nu skal det så pudses lidt og få et nyt glas, men holder det tid som nu, får det ikke service i første omgang tror jeg - jeg går jo ikke så ofte med de ure faktisk - så det får klare sig - der er masser af sving i den.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#2
Fedt ur i flot stand over det hele.

Altid værd at kigge nærmere på en god Pie Pan og super med den rette krone og spænde.

Lidt rengøring og en polering af glasset vil kunne gøre det endnu flottere.

Det er en super skive i flot stand.

Det med 1 talle i logoet sal jeg lige have mere fat på - jeg har aldrig tænkt på om mine også har det. Et bedre billede ville selvfølgelig gøre forklaringen "klarere".

vh Baun
Svar
#3
Det 1 tal står der altid tror jeg - checkede lige et par stykker på Joseph!

vh Baun
Svar
#4
Flot at se en "morfar" med så meget stil. - og flot at sådan en gammel kæmpe blot "vågner til live" og går smukt.
Har en lille svaghed for de onyx indlagte index. Det er god stil.

@Baun: Ham der "Joseph" er det en, som Omega Link Centralen burde vide noget om?

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#5
Geodoc Skrev:Flot at se en "morfar" med så meget stil. - og flot at sådan en gammel kæmpe blot "vågner til live" og går smukt.
Har en lille svaghed for de onyx indlagte index. Det er god stil.

@Baun: Ham der "Joseph" er det en, som Omega Link Centralen burde vide noget om?

Med venlig hilsen - Geodoc


[url]"http://shop.joseph-watches.com/joseph/en/FMPro?-db=gaj.fp5&-format=index.html&-view" onclick="window.open(this.href);return false;">http://shop.joseph-watches.com/joseph/e ... html&-view[/url]

Hvis du så også lige kan skaffe os adgang til hans database! Det ville være super!

vh Baun
Svar
#6
Sådan en "morfar" måtte gerne svinge her forbi engang - den er SUPER flot og elegant Icon_cool Et nyt glas ville gøre underværker, og så en let "hygge-nusse-pudsning" ligeså. Imponerende, at den bare tikker igang på dén måde Icon_e_surprised

Kronen, den ser ud til at være i nærmest ekceptionelt god stand ... ?
De venligste hilsner, John
Svar
#7
Hej Icon_exclaim .

Har også en 67ér ”guld på stål”, dog uden dato, men samme type krone Icon_e_wink .

Hvad er historien bag/omkring de forskellige kroner Icon_question .
İmage
İmage
Mvh Palle A.K.A Clubman
Svar
#8
Clubman Skrev:Hej Icon_exclaim .

Har også en 67ér ”guld på stål”, dog uden dato, men samme type krone Icon_e_wink .

Hvad er historien bag/omkring de forskellige kroner Icon_question .
Kom så Per B - her er tiden til at lave en "Mads G" om Omega PiePan kroner Icon_e_smile Jeg er også forvirret
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#9
hannover_dk Skrev:
Clubman Skrev:Hej Icon_exclaim .
Har også en 67ér ”guld på stål”, dog uden dato, men samme type krone Icon_e_wink .
Hvad er historien bag/omkring de forskellige kroner Icon_question .
Kom så Per B - her er tiden til at lave en "Mads G" om Omega PiePan kroner Icon_e_smile Jeg er også forvirret
vh
Et foreløbigt(?) sted at begynde, er Link Centralen om Constellation: "Riflet eller kantet krone på Constellation?"

Ligesom med "Mads G - projektet" er der en del information; men ikke klar systematik.
Tror nok, ligesom Hannover, at der ligger et "Per B. - Projekt" Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
İmage
Svar
#10
Flot klassisk pie pan Icon_e_biggrin
Jeg er blevet fortalt af en urmager, at 1-tallet er et revisionsnummer. Det vil sige det samme kalibernummmer kan komme i forskellige versioner. Versionsnummeret skal oplyses ved bestilling af reservedele. Bl.a. er nogle af delene i version 1 efter sigende på en 564 en anelse tyndere end i versionen uden 1-tallet. D.v.s. omega har presset tykkelsen i version 1.

Hilsen

Bro
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)