Urværket.dk
#11
svejbaek Skrev:Fik et ur der var købt gennem urværket, certifikatet var fra en toldfri lufthavn? ved ikke om det betyder noget.

Men ikke på noget navn.

Det betyder helt sikkert noget. Jeg skal ihvertfald ikke handle der.

Tak for info.
#12
Jeg har købt et enkelt ur hos dem, og der var certifikatet udfyldt af en AD i et andet land.
Kan ikke umiddelbart huske hvilket, men det var i EU.
Så længe at garantikortet er udfyldt af en AD, burde der ikke være nogle problemer.

De skriver på deres side, at urene sælges med korrekt udfyldte/stemplede papirer fra ADér og dermed er omfattet af den normale garanti.
De har dog også ure, som ikke er omfattet af ovenstående, hvor de så tilbyder deres egen garanti.

Jeg var ikke, og ville stadig ikke være bekymret for at handle hos dem.
Mit eneste ankepunkt er deres leveringstid jvf. mit ovenstående indlæg.
#13
bent540 Skrev:
svejbaek Skrev:Fik et ur der var købt gennem urværket, certifikatet var fra en toldfri lufthavn? ved ikke om det betyder noget.

Men ikke på noget navn.

Det betyder helt sikkert noget. Jeg skal ihvertfald ikke handle der.

Tak for info.

Kunne ikke have sagt det bedre selv! Tag heuer sælger ikke ure på nettet, med mindre at det er fra en hjemmeside fra en RIGTIG forhandler! og det med garantien, tja den står du helt og alene selv for! alt det der med international garanti, jo vist. Men du skal bare selv stå for alt der hedder betale fragt og eventuelt ekspeditions gebyr (hvis da den butik du går ind i, overhovedet vil røre dit ur du har købt på nettet!)
og ved i hvad, det forstår jeg så sandelig godt! Icon_cool
Man køber en vare på nettet, spare et par tusinde. går tingene i stykker, så er de danske forhandler lige pludselig gode nok og vil de så have noget for ulejligheden, er det pludselig urimelig for der er jo "international garanti" Icon_cry

P.s I rigtig mange tilfælde så er de garantier ikke udfyldt rigtig, hverken med nummer, dato, eller forhandler. også står du med en endnu længere næse... Icon_mrgreen
Behøver jeg sige, at jeg ikke er til den form for internet handel Icon_e_wink
og det var så bare lige mit sure opstød Icon_e_wink
#14
Isbjørn: det har så ikke noget med denne forhandlertråd at gøre - men du giver generelle og ikke helt faktuelle oplysninger.
Ex. den engelske agent Precisiontime - når de står for garantien/reklamationsretten, så opfylder firmaet de vanlige nethandelsbetingelser, og altså også fragtfri forsendelse ved garantireparation.
Dette gælder i øvrigt flere af netbutikkerne, men jeg har kun kendskab til Precisiontime.
Man skal så gøre op med sig selv, om man i givet fald ønsker uret repareret gratis hos sælger. Har et ur derfra, hvor batteriet kun holdt 10 måneder - her valgte jeg at give de 70 kr. for et batteriskift i DK i stedet for at undvære uret i dagevis.
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
#15
Husk lige at tredje parts garanti reperationer typisk foregår hos uautoriserede værksteder. Der kan NEMT være problemer med at få dele.............

Personligt vil jeg ikke være interesseret i et nyt ur med forkert/ikke udfyldt garanti kort.


FH
#16
Jette Skrev:Isbjørn: det har så ikke noget med denne forhandlertråd at gøre - men du giver generelle og ikke helt faktuelle oplysninger.
Ex. den engelske agent Precisiontime - når de står for garantien/reklamationsretten, så opfylder firmaet de vanlige nethandelsbetingelser, og altså også fragtfri forsendelse ved garantireparation.
Dette gælder i øvrigt flere af netbutikkerne, men jeg har kun kendskab til Precisiontime.
Man skal så gøre op med sig selv, om man i givet fald ønsker uret repareret gratis hos sælger. Har et ur derfra, hvor batteriet kun holdt 10 måneder - her valgte jeg at give de 70 kr. for et batteriskift i DK i stedet for at undvære uret i dagevis.

Det har det jo så lidt alligevel! for jeg snakker om garanti på f.eks Tag Heuer og deres "internationale garanti" det forudsætter at den er købt ved en AD forhandler! og jeg har set mange garantibeviser som ikke har været udfyld korrekt eller helt mangler at blive udfyldt.
Det jeg ville frem til var i bund og grund, at jeg mener at de kunden (det kunne f.eks være dig). som kommer randende ind til en Autosiret forhandler her i DK og forventer at de skal lave og reparer dit ur gratis selv om du har købt dit ur enten i udlandet eller her på nettet.
Det giver mig den sygeste kvalme over de personer som tror de kan udnytte de danske urmager på den måde.
Jeg har det sådan: at køber du en vare på nette (eller udlandet) og spare en masse penge, ja så fravælger du også den service som det faguddannede personale har herhjemme i butikkerne! også skal du ikke komme og klynge over, at de ikke vil behandle og afhjælpe dig dit problem med det ur! og ærlig talt så kan de jo også være ret ligeglade med dig, da du jo så tydeligvis ikke er kunde hos dem alligevel!?!

(nu har jeg skrevet "dig" mange gange, det er jo selvfølgelige ikke rette direkte på dig jette! Icon_e_wink )

p.s Kender ikke Precisiontime og viste ikke at de selv stod for garanti servicen.

Sorry hvis jeg lyder lidt ophidset, er bare lidt træt af de "kunder/folk" jeg omtaler Icon_evil
#17
Hej Isbjørn

Hvor arbejder du, for det lyder til at du måske er urmager, eller er sælger indenfor ure. Icon_question

MVH Peter
İmage
#18
Isbjørn: lad din galde gå ud over andre; jeg har jo netop taget konsekvensen og selv betalt mig fra en garanti"reparation".
I øvrigt havde jeg ikke målt håndleddet nøjagtigt nok, så jeg betalte skam også for at få taget et par led af lænken hos en DK-urmager.
Købte et russisk skibsur for kort tid siden, men hos en autoriseret tysk forhandler, som har udstedt garanti. I påkommende tilfælde ville jeg dog også betale min vanligt brugte urmager for en reparation i stedet for at bakse med at pakke et stort og tungt ur ned og poste til det sydlige Tyskland.

Hvorfor tror du i øvrigt, at "alle" køber billige ure i udlandet uden forhandlergaranti og bagefter mener sig dækket af en international garanti?
Det var måske en idé at undlade en så voldsom generalisering?
Omega: Seamaster 300, Seamaster Polaris Titane, De Ville Prestige, Constellation Chronometer Electronic/Roamer: MST401, Searock Automatic/Longines Automatic evidenza kronograf/Fortis Flieger Automatic/Zodiac Aerospace World Time Autom./Suunto Observer
#19
Jeg forstår heller ikke helt, hvor det kommer fra Icon_question
Denne tråd omhandlede udelukkende urvaerket.dk og DERES service............
Jeg har købt et ur fra dem og der var servicen i top.


@ Isbjørn
Hvad hvis man på en ferie falder over et lækkert ur og køber det hos en AD.
14 dage senere er der problemer og man er kommet hjem fra ferie.
Hvad gør man så efter din mening ? Da man jo ikke må gå til en dansk AD, når man nu ikke har lagt sine penge hos dem ?


Jeg er helt enig i at man ikke skal udnytte de danske urmagere og har heller aldrig selv praktiseret det.
Vi skal jo ikke underminere de få gode AD´er vi har tilbage her i landet.

Da jeg købte et Tag Heuer til min hustru hos Urvaerket.dk, var det udelukkende fordi at de fire Tag Heuer AD´er jeg besøgte ikke kunne/ville skaffe den model jeg efterspurte.
De ville ikke engang bestille den hjem, hvilket ikke ligefrem er god service og derfor havde jeg INGEN betænkligheder ved at købe hos en Grey Market forhandler.
Havde der så været problemer med det, ville jeg alligevel havde gået til mine normale urmagere, da jeg ikke ville orke bøvlet med en evt. garantirep.
#20
Man kan også købe et Rolex, så har man ikke brug for garanti Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin Icon_e_biggrin

Søren




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)