Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Hvis det er som Mads gætter, så ser jeg intet formål - det kan være svært nok at se formål hvis de alle 6 går hele tiden
Der findes jo ure - som denne jeg fik billigt direkte fra producenten i introduktionsperioden. Den har fire sekund sekundvisere, men alle på samma aksel. Et rescue watch - og tanken er, at der med ganske korte mellemrum vil være en sekundviser om kommer op til kl 12 - og man kan starte en pulsmåling, og ligeså kommer der med korte mellemrum en sekundviser ned til kl 18 og man kan starte en åndedrætsmåling -. begge skal ligge i det markede felt i hver side, efter henholdsvis 15 pulsslag og 6 åndedrag. Uret kan desinficeres - selv om jeg ikke tror det er til den store nytte
Alt i alt dog en funktion hvor de "4" sekundvisere tjener et formål, og uret er som sådan pænt lavet med carbon fiber dial
vh
•
Mr. Korsbek!
Unregistered
Jeg kunne godt finde noget at bruge det til.
Synes faktisk det er en super udgave af et ur med retrograd funktion. De kører jo ikke alle på en gang, men når den ene er færdig, springer den tilbage til nul og den næste starter.
Vil faktisk mene, det er et af de mest inovative ure med retrogradfunktion.
Torben
•
Mr. Korsbek! Skrev:Jeg kunne godt finde noget at bruge det til.
Synes faktisk det er en super udgave af et ur med retrograd funktion. De kører jo ikke alle på en gang, men når den ene er færdig, springer den tilbage til nul og den næste starter.
Vil faktisk mene, det er et af de mest inovative ure med retrogradfunktion.
Torben
Ja vist er retrograd spændende, men fortæl gerne hvad du lige kunne finde at bruge de 6 - på skift kørende sekundvisere til - som du ikke kunne med en eller to, ud over at blive lidt forvirret
(jeg nyder mange ting ved ure som jeg ikke bruger (månefase

)- bare tandhjulene er sjove - så OK med mig)
vh
•
Mr. Korsbek!
Unregistered
Det giver da netop et mekanisk ur mening - alle kan lave en central sekundviser, men ikke alle kan lave 6 som hopper frem og tilbage.
Det må da se super sejt ud at se det køre, men altså det synes jeg.
•
Mr. Korsbek! Skrev:Det giver da netop et mekanisk ur mening - alle kan lave en central sekundviser, men ikke alle kan lave 6 som hopper frem og tilbage.
Det må da se super sejt ud at se det køre, men altså det synes jeg.
Jamen det kan jeg sagtens følge, det var bare det med at du kunne finde noget at bruge det til som undrede - at det er sjovt at se - og som al mekanik der går ud i det specielle, godt - men jeg må erkende JEG ikke kan finde noget at bruge det til
vh
•
Mr. Korsbek!
Unregistered
Det jeg kunne finde på at bruge det til, er da at nyde et utroligt smukt ur, som rent innovativt har en fed funktion.
•
Svar: 320
Tråde: 15
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Det er dælme da blær! Det ur kunne jeg godt bruge i min samling
Mvh.
El Primero...36.000 bph.
I've got Ball's of steel and titanium......
•