Batteriskift Breitling Navitimer
#1
Hej Alle
Håber I kan være lidt til hjælp med et par emner omkring et Breitling Navitimer som jeg har overvejet at købe brugt privat.
Uret trænger til at få skiftet batteri, jeg har i den forbindelse hørt at det kan være ret dyrt (4000-500kr) kan dette virkelig passe og kan det evt. gøres billigere?

Urets udløser til Nødsenderen er drejet halvt sådan at noget af det røde omkring dreje knappen er kommet til syne, er dette noget der har nogen betydning?

Håber at I kan være til hjælpe med ovenstående spørgsmål da min viden omkring ure er stærkt begrænset.

På forhånd tak for Hjælpen
Andreas F
//Andreas F @ Omega Speedmaster 1969
Svar
#2
Det lyder som en emergency mere end en navitimer. Batteriskift på dem er en dyr affære, det kan passe med over 4000 - der skal testes nødsender
Søg breiling emergency i vores søge funktion og du vil se en lang debat, ang sende frekvesen som er skiftet, men mange kører stadigt radioen åbent på den gamle frekvens, men det er jo næppe til nød du vil bruge uret, for det er der jo bedre metoder til

Nødsenderknap lidt drejet så noget af det røde synligt - det bliver vel testet ved batteriskriftet, men det lyder som om det kan være en lidt dyr affære - så PAS PÅ - du skal vide noget om det eller have nogen med der ved noget, med ind over hvis du nogen sinde vil købe et sådanne

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#3
Hej.

Ja det er et Emergency, men fejl, fik lige kludret rundt i det.
Jeg har efterhånden kigget på det i de fleste lufthavne og har "Forelsket" mig lidt i det, nødsenderen er jo nice to have men der er selvfølgelig en del bedre måder at klare den side af historien på.

Tak for svaret.

Har læst jeres Korspondance igennem angående Emergency som forgik i Juni.
Jeg er selv Skibsofficer og det er derfor interessant at læse jeres disussion omkring 121.5Mhz, hvis man slår op MERSAR(Merchant vessel Search And Rescue manuel) som vi bruger til søs i forbindelse med SAR(Search and Rescue) operationer er 121.5mhz frekvensen stadig beskrevet som en frekvens der skal lyttes til.

I forbindelse med at jeg kiggede på Emergency modellen som jeg ville købe faldt vi i snak omkring frekvenserne, og I Helikopter/fly branchen er disse frekvenser stadig i brug(I følge 2 Helikopter/Flymekaniker+pilot).

Det er derfor en stor ovrraskelse at læse hvordan mange allerede ser det som en "Glemt" frekvens.
//Andreas F @ Omega Speedmaster 1969
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: