Monster & gang
Nogle erfaringer m.h.t til gang tid på et Monster, jeg kan ikke få mit til at holde over 20 timer. Lavede lige et lille forsøg tog det af igår klokken 13.00 og det er gået istå idag klokken 09.12...

Vil mene det er/var trukket helt op, havde siddet på armen klokken 07.00.....
Svar
Jeg har -desværre- samme erfaring. Gangreserven på mit monster er ikke noget at 'skrive hjem om'. Min Saturn-urbevæger (watchwinder) kan kun holde 'liv' i monsteret i 1-1½ dag. Absolut ikke tilfredsstillende IMO.
Svar
Jeg er lidt overrasket den modsatte vej. Jeg trak min Speedmaster 105.003 fra 1965 (Manuelt optræk) Fredag kl 13, og lagde den og tog et andet ur på til weekenden. Jeg kom så hjem fra sommerhuset her Søndag kl 15 - og knageme om ikke den gamle sag stadigt gik, og gik rigtigt. Jeg var fjollet nok til at trække den op, da jeg skal ha den på i aften - så hvor længe den havde fortsat må vente til næste gang, men dette var i alle fald rene 50 timer på et optræk, og det anede jeg ikke fjederen i en 321 kunne give?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
20 timer er for lidt der ville jeg heller ikke være tilfreds .
Det er lidt underligt idet at mine vintage seikoer klarer 48 timer uden problemer.

#hannover_dk
Selv om jeg ikke er Omegamand må jeg dog gennerelt tage hatten af for de gamles reserver.
Jeg havde et manuelt Seamaster 600 det kørte fire døgn på en optrækning og passede. Der var selv jeg imponeret Icon_e_wink
MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
Svar
For at et 7S26 værk skal være trukket helt op, så skal det bruges godt/kraftigt/meget. Min erfaring er, at uret ret hurtigt når de 20 timers gangreserve - og ofte noget mere (nærmere 36 timer), men for at få den sidste juice ud af uret, så skal det rystes kraftigt, eller bruges på joggingturen eller lignende. Mine 6R15 værker holder deres 50 timers gangreserve uden "særbehandling", og mit 8L35 kører også omkring 50 timer ved almindelig brug eller på en god kroneoptrækning.
De venligste hilsner, John
Svar
Citat:men for at få den sidste juice ud af uret, så skal det rystes kraftigt, eller bruges på joggingturen eller lignende
Måske noget så nemt som eftersyn ville hjælpe for problemet Icon_e_wink
John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tio Malo Skrev:Måske noget så nemt som eftersyn ville hjælpe for problemet Icon_e_wink
Mit monster har været til eftersyn hos Krognos flere gange, men han synes dog ikke at kunne 'afhjælpe problemet'.
Svar
Mit har også været en tur forbi Peter dog for noget andet.....
Svar
Monster duer ikke sammen med en winder har jeg også selv fundet ud af. Men kig på prisen. Synes det går meget præcist, når det går Icon_e_biggrin
Omega Seamaster 2254.5000
Steinhart Ocean One

Svar
Er der noget om, at hvis man som urværkproducent vil presse flere timers gangreserve ud af et ur, så belastes værket i højere grad?

(Min Seadweller gik ca 40-45 timer efter ophold i en watchwinder)
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)