Pam 312 Hos Kongen -Fedt ur-
Jeg har altid betragtet Panerai ure som sommerferie ure og jeg ved ærligtalt ikke hvorfor. Jeg synes nok at det ser bedst ud på armen jo mindre tøj man har på (Det er kun en teori).

Var forbi Kongen igår og så 312 for første gang. Det er et fedt ur og med et easy link der fungere så man selv kan skifte efter smag og behag.

Specielt er skiven meget vellykket med de lidt mindre tal og lille sekund viser der matcher/harmonere i str. med dato ruden.

Man kan godt se at JLC har været over værket og det gøre ikke spor noget for min skyld for så ved man jo at det fungere. Ikke fordi unitas værkerne ikke fungere.

Der er to minusser ved uret efter min mening:

1. Glasbagkasse.

2. Selvom der er glasbagkasse skal jeg alligevel ha det.
Svar
Hej Columbo

Jeg er enig med dig, den glasbagkasse skal bare ikke sidde på et Panerai. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar
På visse modeller syntes jeg egentlig det er ok med gladbagkasse. Historic modellerne burde ikke have det, men en model som PAM 190/197 (Radiomir m. JLC 8-days værket) syntes jeg det er ok. Uret er ikke et toolwatch i samme grad som Luminor Marina modellerne.

Desuden rører det mig egentlig heller ikke at visse af deres nye in-house modeller har glasbagkasse, hvis de da bare ville lave fast bagkasse i de modeller med Unitas værket. Jeg håber stadig på at de snart kommer med et 8-days manuelt in-house værk uden alt mulig gejl, men kun sub-sekundviser. Smæk det så i en Luminor Marina eller 1950 kasse UDEN glasbagkasse og jeg er glad Icon_e_biggrin Så har vi et FEDT Panerai Icon_cool

/Mads
Svar
Jeg er da enig med at det ville være bedre med fast bagkasse i de fleste modeller incl min egen PAM 112. Men så må man leve med det hvis modellen ellers tiltaler en i pris og design. Men ser jo ikke bagkassen når uret er på hånden og for mit eget vedkommende bruger jeg det ikke til at dykke.

Hans H
vh Hans Henrik
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)