Hjælp til internationalt salg?
Hej, skal sælge et ur til en i udlandet, men er ikke sikker på hvordan det er sikrest for begge parter, nogen der har nogle erfaringer? Do's and dont's
LJK
Svar
Hvis køber overfører penge via bank så har du ikke noget at frygte. Samme gælder Paypal også, som er hurtigere, koster mere ved større beløb og køber er stillet bedre, men sender du rekomanderet, så skulle der ikke være problemer.
Der er det med forsikring og den beløb Post Danmark dækker, men dette tog jeg ikke så højt, selvom forsendelse var til Italien, ikke så post venlig land, må man indrømme, men det betaler gerne for kvalitetsure Icon_cool
Svar
Direct wire transfer og så bare send uret når betaling er clearet. Paypal er fint som køber, men som sælger er det en dyr fornøjelse at bruge. Paypal napper 3% af det overførte beløb og hvis du vil ha pengene sat ind på din normale bankkonto så hiver de lige 5% yderligere....Det kan hurtigt blive til mange penge hvis du skyder et Rollie til f.eks 25K af......
Svar
Vær sikker på at der er tale om en reel bankoverførsel, når du ser pengene på din konto, og ikke en check indsat på din konto. Er der tale om det sidste, skal du ikke sende noget afsted, før checken er cleared.
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
Svar
Det vil sige at jeg roligt kan sende mine konto-oplysninger, uden at frygte noget, eller er der noget jeg lige skal være opmærksom på?
LJK
Svar
Du kan rolig sende dine IBAN og SWIFT numre, samt navn og adressen til køber.
Disse numre kan kun bruges til at sætte penge IND på konto og ikke hæve.
Jeg har ikke hørt og misbrug vha. IBAN og SWIFT.
Men det tager 2-3 dage før pengene er på din konto, så du skal ikke sende uret når køber siger, at han har overfør penge, men når du kan se dem på din konto.
Svar
Nu ved jeg ikke hvor du har annonceret henne og hvilket ur der er tale om, men hvis det er en udlænding fra østen som har fundet dit ur på Vintageure eller ligende, så glem det - det er med 99,99% sikkerhed et scam!

Under alle omstændigheder, så tjek med banken at pengene er kommet via en overførsel og ikke som en check sendt direkte til din bank og sat ind på din konto!

Icon_e_wink leJ
Svar
Der er kommet en ny variation af dette scam. typisk med hackede bank konti eller et omvendt scam hvor nogle andre skal indbetale på "din" konto. Så er det "rigtige" penge der kommer ind, men så snart det bliver opdaget bliver pengene på din konto konfiskeret - og det kan de sagtens gøre 6mdr senere.....

M
Svar
Findes der sikre måder, at overføre penge på? Dvs. så længe man sørger for at person fra mail er samme indbetaler, så kan man sove roligt om natten? Hvilken metode vil du foretrække Morgan?
Svar
dwndler Skrev:Findes der sikre måder, at overføre penge på? Dvs. så længe man sørger for at person fra mail er samme indbetaler, så kan man sove roligt om natten? Hvilken metode vil du foretrække Morgan?

Problemet er jo reelt set at hvis Ivan er ved at hacke Ib's konto kan han præsentere sig som Ib - til en sælger. Sende penge fra den hackede konto til sælger. Sælger sender uret til Ib's fake adresse (i paraguay). 3 mdr senere konfiskerer den rigtige Ib's bank/politimyndighed pengene fra sælgers konto.

Jeg handler kun internationalt med folk der har gode solide referencer. Referencer er lige så vigtige på købere som det er på sælgere.

Mvh Morgan
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)