Jeg er egentlig heller ikke den store fan af Hublot, selvom jeg nu alligevel synes der er "et eller andet" ved nogle af deres Big Bang modeller der alligevel er lidt tiltalende...
Da BB først kom på markedet synes jeg faktisk at det var ret fedt design og kunne godt lide Hublots "fusion" tilgang med at mixe forskellige materialer, men efter tiden har jeg fået det lidt på samme måde som med AP ROO... de kn*pper den model til ukendelighed... altså, hvor mnge forkellige farver kan man blande for folk får nok. Der går fingeren desværre nedad i forhold til kreativitet of innovation til både Hublot og AP
Men... BB er nu et snedigt move set fra produktudviklings siden. Folk tror de køber et guld ur, men kun 40% af kassen er faktisk guld (top og bundplade) og resten er plastik og titanium.... clever move!
Mht. gensalgsværdi, så ville jeg nok vælge at købe et Hublot brugt, da det snildt taber både 40-50%. Jeg ved dog fra en af mine bekendte (som er direktør for Hublot i USA) at nogle modeller holder prisen ret godt, men det er de stærkt limitedered versioner og 1st editions.
MHT finish i forhold til AP, så vil jeg da også mene at AP ROO ligger noget over (især mht til positioneringen af "H" skruerne og det faktum er deres kærv ikke "peger i samme retning"). Egentlig lidt mærkeligt, da urene (læs: kasserne) bliver lavet på samme fabrik i Norditalien...