IWC lomme ur.
#1
Hej med jer alle i urtosser.

Jeg har et spørgsmål til alle jeg proffessorer... Jeg vil gerne have jeres vurdering af følgende ur. Det er et IWC lommeur i 14 karat guld.
Jeg vil gerne bede jer om så mange oplysninger som overhovedet muligt.
Alder
Ref
værdi
historie
Sjællenhed
og hvad der ellers ville kunne oplyses.

Jeg kan oplyse at der på selve urværket står følgende nummer.
222321...
Rolex seadweller - V serie.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Promaster citizen - Pingo.
Svar
#2
Jeg er ikke så kyndig på lommeure, men jeg kan da oplyse, at det drejer sig om et værk cal. 57 fra år 1900. Der blev lavet omkring 120.000 af disse værker fra 1890 til 1931. Jeg tror desværre ikke, man kan betegne uret som sjældent.

Læs mere om IWC's lommeure her:
http://www.iwcforum.com/Articles/MFPocke...text2.html

Jens-Kristian
Svar
#3
Nej vel ikke sjældent, men et dejligt værk med i alle fald fire skurede chatoner og flot finregulering, som jo sammen klart løfter det op i den noget bedre klasse af den tids værker - jeg synes det ser rigtigt flot ud, uden at kunne meget om IWC. Selve mærket trækker givet også værdien noget op, selvom det ikke kan betegnes som sjældent. Jeg vover aldrig gæt på pris på den slags - og de er ofte billigere end de burde være, når alt det smukke lægges sammen

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#4
Jeg er glad for de input der kommer... Men snakker vi 1000 kr, 5000, eller hvad leje skal man ligge værdien i....?
Rolex seadweller - V serie.
Rolex 14060 - N serie.
Suunto Advizor.
Promaster citizen - Pingo.
Svar
#5
Jeg vil ligesom hannover nødigt sætte en bestemt pris på, men kig på nedenstående link og søg evt. selv videre på nettet:

http://stores.shop.ebay.de/Linckersdorff...ec0Q2em322

Jens-Kristian
Svar
#6
Hej!
Jeg har tit haft glæde af at gå ind på Kaplans.se.
Her findes et link med Värdering, under det skal man trykke på Värderingsstöd (står i teksten). Dette kan lade sig gøre hvis man er medlem. Her findes tusindvis af solgte emner og 100 % sikkert også et lignende ur som dit.

Nu vi er inde på lommeure, har jeg i en rodekasse fundet denne urskive. Sej patina, ikke? Jan
İmage
Svar
#7
På Lauritz ville hammerslag være + / - kr. 4.000 (med halvanden tusinders peaks op og ned).
Ca. 15 år siden ville jeg har sagt kr. 10.000.
Hvis du har interesse i lommeur idag, køb, sælg ikke !
Hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#8
Tio Malo Skrev:På Lauritz ville hammerslag være + / - kr. 4.000 (med halvanden tusinders peaks op og ned).
Ca. 15 år siden ville jeg har sagt kr. 10.000.
Hvis du har interesse i lommeur idag, køb, sælg ikke !
Hilsen John
Klart enig - man får idag ringe værdi i forhold til det strore flotte arbejde der er lagt i værkerne - de bedre af dem - så de betales idag for lavt - Om det ændrer sig ved ingen, men man får utroligt meget for pengene netop nu i de bedre lomme ure, teknisk og håndværksmæssigt set.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#9
Citat:man får idag ringe værdi i forhold til det strore flotte arbejde der er lagt i værkerne - de bedre af dem - så de betales idag for lavt - Om det ændrer sig ved ingen, men man får utroligt meget for pengene netop nu i de bedre lomme ure, teknisk og håndværksmæssigt set.
vh
Kan ikke være mere enig !
Nyd søndagen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
#10
Ifølge billede af værket er det ikke et "cal. 57" men et cal.53
(cal.57 ser andeledes ud og er et lepine "Open Face" værk.)

Det ser ellers fint ud, 4000 er budt herfra. Icon_smil

VH
Laszlo
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: