Urvaerket.dk og Patek Philippe
#1
Hej,
Er der nogle herinde, der har købt dyre ure såsom Patek Philippe Aquanaut hos urvaerket.dk og kan anbefale dem?
Jeg er stadig i tvivl om dem ud fra de indlæg der har været herom. Jeg har set Patek Philippe Aquanaut ref. 5167-1A til ca 89000 og synes det er en god pris.

Mvh
Christian
Svar
#2
Jeg har prøvet at bestille et PP ved urvaerket med den besked at prisen var 95.000 mere end den stod til på deres hjemmeside Icon_e_sad

Søren
Svar
#3
Ifølge loven skal de sælge til den pris de opgiver på hjemmesiden, hvis du som køber står fast på at du vil have uret til den opgivne pris har de en dårlig sag.

Men desværre ikke første gang de lover og ikke kan holde, bl.a. Breitling modeller som autoriserede forhandlere har 3-4 måneders leveringstid på, her lover de en levering på ca. 2 uger.
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#4
Att. Bjarne:

Ved du, om den regel også gælder urvaerket.dk - det er jo et svensk baseret firma der står bag. Arbejder de så ikke ud fra svensk lov - på trods af siden ender .dk.......

Mvh Tik-Tak
<!-- e --><a href="mailto:martin@ostergaardureguld.dk">martin@ostergaardureguld.dk</a><!-- e -->
Svar
#5
Jeg tør ikke gå ind i juraen.

Men jeg er meget sikker på at et firma der opererer i Danmark skal følge dansk lov, men mon ikke vi har en jurist herinde der kender svaret?
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#6
Bjarne Skrev:Ifølge loven skal de sælge til den pris de opgiver på hjemmesiden, hvis du som køber står fast på at du vil have uret til den opgivne pris har de en dårlig sag.

Men desværre ikke første gang de lover og ikke kan holde, bl.a. Breitling modeller som autoriserede forhandlere har 3-4 måneders leveringstid på, her lover de en levering på ca. 2 uger.

Bjarne jeg er enig med dig men hvis jeg gjorde min ret gældende ville de sikkert ikke kunne skaffe uret osv. osv, jeg valgte at takke nej og ALDRIG sige noget godt om dem, andre ville måske prøve at køre en sag, men det gider jeg ikke at bruge min tid på.

Søren
Svar
#7
Næ en ting er at få ret, en anden at spilde sid tid på et firma der ikke følger spillereglerne.

Jeg ville også vælge din løsning - andet er livet for kort til
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#8
Bjarne Skrev:Næ en ting er at få ret, en anden at spilde sid tid på et firma der ikke følger spillereglerne.

Jeg ville også vælge din løsning - andet er livet for kort til

Jeg kunne jo også købe det PP du har så er jeg da sikker på en god service Icon_e_biggrin

Søren
Svar
#9
Hvilken en af dem Icon_cool

Du er altid velkommen Søren
Mywatch.dk
Bjarne Vork
Svar
#10
Bjarne Skrev:Ifølge loven skal de sælge til den pris de opgiver på hjemmesiden, hvis du som køber står fast på at du vil have uret til den opgivne pris har de en dårlig sag.

Hvis jeg husker rigtigt fra erhvervsret timerne, så er det noget med at et tilbud er bindende uanset om det er mundtlig eller skriftligt. Til gengæld er definitionen på et tilbud lidt mere sløret. En tilbudsavis betragtes eksempelvis som "en opfordring til at give tilbud". Det betyder at køber på baggrund af avisen/annoncen tilbuder at købe en vare, hvorved det ikke er bindende for sælger. Dette er lige min basic knowledge og kan være fejlbehæftet i ualmindelige høj grad Icon_e_wink
Morten Østergaard Koch
________________________
Breitling Chronomat Evolution
Panerai PAM112
Seiko Sumo
Omega Planet Ocean XL
Panerai PAM292
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)