Så fik jeg prøver sub - og Deep Sea
Så fik jeg mulighed for at besøge Klarlund for at se lidt nærmere på Rolex Submariner, som har været ’i mine tanker’ de sidste par uger… Det viste sig, at de kun havde den med dato/kyklopøje hjemme (jeg var mest interesseret i 14060M), men eftersom formålet var at 'undersøge' størrelsen, var dette ikke noget problem (begge er 40 mm).

İmage

Umiddelbart passer uret ok til mit håndled, men set i relation til min underarm, fremstår det for klein IMO

İmage

Så efter at have prøvet uret, må jeg desværre erkende, at submariner er for småt til mig Icon_e_sad Dette var ikke kun min vurdering, men også sælgerens.
Hun mente dog, at Deep Sea liiiige var noget for en fyr med ’så store arme som mig’ Icon_e_biggrin så en af hendes kollegaer kom hen og lod mig prøve hans (de havde ingen til salg i butikken).

İmage

Se, dette ur er jo perfekt til mig Icon_mrgreen Dette blev vi hurtigt enige om. Meeeen det er desværre ikke en mulighed, da min økonomi ikke tillader at bruge +50 K på et ur Icon_e_sad

Til sidst fandt sælgeren en Planet Ocean 45 mm frem, som jeg prøvede. Jeg må erkende, at dette ur passer perfekt i størrelse, så det ender nok med, at jeg bliver omega-ejer. Så må Rolex komme engang ude i fremtiden, når jeg har økonomi til det…

NB: For resten stor venlighed og forrygende service hos Klarlund!
Svar
Deep Sea'en ser fed ud til dig, Kenn....

Har du overvejet Panerai?
Svar
Sad faktisk lige og læste din tråd (Rolex vs. Panerai), og stemte på Panerai Icon_e_biggrin (da Rolex'en er for lille til mig, jf. anden tråd) Umiddelbart synes jeg ret godt om uret. Jeg har dog har to men'er:

1) Jeg er mest til lænker, men synes at Panerai tager sig bedste ud på en læder-rem.
2) Jeg kan stadig ikke helt forlige mig med kyklopøjet...

Hmmm... Måske jeg skal finde et sted, hvor jeg kan prøve Panerai (ikke klarlund, da jeg som nævnt netop har været der, og ikke vil komme samme sted for mange gange uden at købe)...
Svar
"Øjet" sidder indvendigt og genere ikke.... Er det ikke kun Klarlund som har Panerai?
Svar
Hvis du vil prøve et PAM 111 siger du bare til. Mit firma ligger i Ballerup, så jeg er jævnligt på de kanter Icon_e_biggrin
Svar
Ja, DeepSea'en hører definitivt hjemme på sådan en arm. Du må i gang med at spare op! Icon_e_biggrin
When a man has a world in his hands, you expect to find a Rolex on his wrist.
Svar
Kunne ikke være mere enig Sub er bare for småt,der skal helt klart en Deep Sea til
præcis også det jeg selv er kommet frem til Icon_cool
(er gået igang med at spare op)

Jeg mener slet ikke at Panerai divere kan klare at blive holdt op med Rolex divere som
ihvertfald for mig har en bedre kvalitet og flottere design.

En JLC diver kan helt sikkert lokke mig any day men Deep Sea ligger stadigvæk
som nummer 1 på min ønskeliste Icon_e_biggrin
Svar
Deep Sea´en er rigtig god til dig ! PO´en vil også passe - rent størrelsesmæssigt - er jeg sikker på. Sub´en og PO´en, synes jeg dog, er for "konservative" i udtrykket til dig. Godt forslag, også lige at prøve et Panerai Icon_e_wink Selv om du bevæger dig i de dyre ur-luftlag, så ville jeg stadig mene, at en MM300 ville gøre sig super godt til dig - både i form og udtryk Icon_e_wink

İmage
Tak til greeklander for billedet Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar
Hvorfor er det lige at SUBen er for konservativ og MM er spot on Icon_question
de ligger måske ikke tæt på hinannen i størrelse men bestemt i look/udtryk

Hvis man mener at SUBen er konservativ i designet (og det er jeg enig i)
men så mener jeg altså også man må sige at MMeren har et konservativt design

Jeg mener ikke der er noget negativt i et konservativt design jeg er personlig glad for flere ure med det udtryk (minus bond Seamasteren)

Mon ikke også mærke kærlighed spiller ind her Icon_cool
Svar
Jacob, Deep Sea og MM300 er spot on, og Sub´en er for lille til Kenn - så enkelt burde jeg have udtrykt det Icon_e_wink

I øvrigt, så synes jeg rigtig godt om, at både Rolex og Seiko er gode til at trække en lige linie fra nutidens divere til tidligere tiders modeller. Både en Sub fra 1968 og en 6159-7000 fra 1968 kan klart sammenlignes med nutidens modeller Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)