Svar: 24
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Nu har jeg brugt en del af mine pinseaftener på at læse lidt om ure i diverse fora. And it got me thinking
Hvor ofte bør man sende sit ur til service? Nu tænker jeg på mit Seiko Kinetic Scubamaster SBCW003 "Stingray", jeg kan se i de papirer der fulgte med uret, at det sidst fik service i Japan i september 2005. Dengang fik det skiftet "capacitator" af mangel på et bedre dansk ord. Og har nu en herlig lang "kraftreserve"
Bør jeg hive det service nu? Og i så fald hvor?
På forhånd tak for hjælpen
Mvh
Tue
Seiko Marinemaster 300
Seiko Scubamaster Stingray
Seiko Black Monster
og lidt blandet Seiko
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Dit ur er et batteridrevet ur. Som sådan, burde det ikke kræve service. Seiko har dog haft problemer med deres capacitors i nogle (alt for mange, hvis jeg skal være ærlig) af de kinetiske urværker. Når du har fået skiftet din capacitor i 2005, så burde uret bare køre, og køre og køre ...
Seiko har ikke villet "indrømme", at deres kinetiske urværker ikke har været optimale. De har i stedet udviklet et urværk, som de kalder Kinetic Direct Drive. Faktisk, så har det ikke ret meget med de tidligere kinetiske ure at gøre, idet capacitoren - "det svage led" - er blevet fjernet, og værket drives nu af det man bedst kunne sammanligne med et genopladeligt batteri. Vel at mærke et af slagsen, hvor du både kan tilføre energi ved bevægelse, men også ved at dreje kronen - smart, synes jeg  Der produceres dog stadig "almindelige" kinetics - dog med bedre capacitors end tidligere.
SBDD001 indeholder 5D22 Kinetic Direct Drive værket
De venligste hilsner, John
•
Svar: 24
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Joepete Skrev:SBDD001 indeholder 5D22 Kinetic Direct Drive værket

Tak for info. Så ved jeg at jeg kan bære uret i lang tid endnu uden problemer.
BTW, det er virkelig en fint ur du har på armen der  pludselig er er den dér trang til nyt ur blevet tændt igen. Jeg vidste jeg skulle have holdt mig fra dette forum
Nyt på ønskesedlen:
Seiko Sagarmatha Landmaster SBDW003
http://www.larrybiggs.net/scwf/images/co...8512a6.jpg
og
Seiko Marinemaster SBDX001
http://www.phfactor.net/wp-pics/mm1.jpg
 så jeg ved godt hvad den næste uges fritid kommer til at blive brugt på
Seiko Marinemaster 300
Seiko Scubamaster Stingray
Seiko Black Monster
og lidt blandet Seiko
•
Landmasteren har jeg set sat til salg på et udenlandsk forum to gange nu. Sælger kan vist ikke komme af med det dejlige ur  Skal nok sende dig en PB, såfremt jeg ser den igen
Den lille nette anden ting du lister, den får jeg hjem i næste uge  Hvis den skal skippes videre, skal jeg så have dig i tankerne ?
•
•
Svar: 2,424
Tråde: 158
Modtaget Likes: 161 i 80 svar
Givet Likes: 28
ClausT Skrev:Joepete Skrev:Landmasteren har jeg set sat til salg på et udenlandsk forum to gange nu. Sælger kan vist ikke komme af med det dejlige ur Skal nok sende dig en PB, såfremt jeg ser den igen
Den lille nette anden ting du lister, den får jeg hjem i næste uge Hvis den skal skippes videre, skal jeg så have dig i tankerne ?
Den skal vel ikke videre..? Du har jo ønsket den længe.......
... tjaeh Claus, videre og videre?
Som du skriver andetsteds om din sub: "Der er et eller andet ubeskriveligt fedt over uret...... Så jeg kan sige at uret IKKE friviligt forlader mig igen....."
Heraf uddrager jeg, at du af og til, har lidt af "Ufrivillig urafgang" (Undskyld - Jeg ku' ik' la' vær')
Med venlig hilsen - Geodoc
•
•
Det er - med min Seikomani i baghovedet - selvfølgeligt, at jeg længe gerne har villet have en SBDX001. Uret er super lækkert, og designet kaster rødder helt tilbage til 62MAS. SBDX001 repræsenterer det bedste inden for Seiko Diver Automatic segmenetet. Jeg er dog blevet svært glad for den praktiske (værket og "ridsefri" Ti legering), flotte, store og lette SBDD001. Det kan dog vise sig, at jeg får en ny favorit i næste uge ... hvem ved ...
•
Joepete Skrev:Det er - med min Seikomani i baghovedet - selvfølgeligt, at jeg længe gerne har villet have en SBDX001. Uret er super lækkert, og designet kaster rødder helt tilbage til 62MAS. SBDX001 repræsenterer det bedste inden for Seiko Diver Automatic segmenetet. Jeg er dog blevet svært glad for den praktiske (værket og "ridsefri" Ti legering), flotte, store og lette SBDD001. Det kan dog vise sig, at jeg får en ny favorit i næste uge ... hvem ved ... 
Skal jeg forstå det sådan at du ikke vil have begge 2?
•
Jeg vil gerne have så mange ure fra Marinemaster brandet som muligt. Beholder dog kun urene, såfremt de falder i min smag - de skal jo bruges
•
|