21-05-2009, 10:10 PM
|
Seiko 6105 dykker (nye billeder)
|
|
22-05-2009, 08:10 AM
Skønt ur og smukke billeder
Det er svært at ikke blive forelsket tillykke med det. MINT ?? Nej jeg bruger da mine ure....
22-05-2009, 03:44 PM
Hej seamus
Tillykke med det nye ur i samlingen. Det er bare flot, og hvor er det godt at se et ur med tegn på alder. Jeg kan godt lide at du ikke har fjernet alle spor efter tidens tand, det giver efter min mening nemlig uret masser af karaktér at man stadig kan se tidens tand på uret. Flot, flot!!!!!! Mvh MrSeikoChrono Mvh
MrSeikoChrono
22-05-2009, 09:09 PM
Tak for billederne af skønheden !
Skive, visere, markeringer og bezel ser ud til at stå fuldstændig originalt. Stort plus i min bog Fedt, fedt ur - og at du så har fundet det i originalstand påkræver respekt De venligste hilsner, John
23-05-2009, 03:19 PM
Tak.
Så vidt jeg har kunnet læse mig til så skulle den stå originalt, selve urkassen har som i bemærker et par små skrammer på hornene, men ikke noget der skæmmer. Urkassen virker ikke til at have været poleret da kanterne stadig er skarpe og fine. Nu overvejer jeg så om jeg skal source en lænke til den, indtil videre så er den på nato og måske prøver jeg den på den seiko wafflestrap som fulgte med. Thomas
23-05-2009, 08:08 PM
Det er helt super, hvis også urkassen står originalt ! Jeg vil hellere have dents og mærker, end en skampolering ...
Personligt, så synes jeg ikke så godt om waffle remmen - den tager for meget opmærksomhed. Tag den helt almindelige flat vent´ede rem: Den vil understøtte uret godt, og samtidig være så tæt på originalen som muligt Glæder mig til at se uret på din arm en dag De venligste hilsner, John
23-05-2009, 09:37 PM
JA det er jo en sådanne en jeg leder efter. Hvor gammel er dyret?
24-05-2009, 10:20 AM
Submersible Skrev:JA det er jo en sådanne en jeg leder efter. Hvor gammel er dyret? Denne er fra 1975. Hvis du skal have en fra 72 så skal det 6 cifrede serienr. starte med 2. Hvis du skal have et fra den måned du er født så skal du se efter det andet tal/bogstav i serienr. 1-9 er jan-sep. O, N og D er okt. nov. dec. Thomas
24-05-2009, 11:53 AM
Den er super flot Thomas. Måske jeg skulle prøve med lidt fotos af min, men de bliver ikke tilnærmelsvis nær så gode. Er det 8110.
24-05-2009, 10:07 PM
Tak Claus,
ja det er en 8110 model. Jeg vidste ikke du havde en 6105 også, smid endeligt nogle billeder af den op. Thomas |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)