Fyldepenne
#1
Til urtræffet lagde jeg mærke til et par stykker som havde en fin Mont Blanc fyldepen stikkende op af brystlommen. Det fik mig til at gå hjem og kigge lidt på min lille samling af fyldepenne - og søge lidt på nettet efter info efter fyldepenne.

Jeg er kommet frem til at jeg nok er nødt til at have mig en ny fyldepen snarest Icon_e_smile Jeg vakler lidt mellem en Mont Blanc Meisterstück og en Parker Duofold. Jeg er mest til de klassiske sorte modeller med sølv/platin.

Hvilke modeller har folk herinde - og hvorfor?

Hvor kan man købe Mont Blanc her i Danmark?


Mvh.

Jakob
Svar
#2
Hej Jacob,

Allerførst, tak for sidst. Det var hyggeligt ved bordet. Icon_e_smile

Jeg har selv en Mont Blanc Meisterstück 161 Le Grand (platin udgaven). Det er dog en kuglepen og ikke en fyldepen. Jeg valgte Le Grand modellen fordi den er lidt større og jeg synes den ligger bedre i hånden. Købte den hos Ranch Svendsen i Vejle, som har et rimeligt bredt udvalg af Mont Blanc produkter. Overvejede i starten og købe på internettet, men fandt hurtigt ud af, at der var for mange fakes i omløb til at jeg turde tage chancen.
Svar
#3
Hej jacob
Mørup ure og guld,søndergade Horsens er forh.
mvh
Mvh
Jørn
Svar
#4
DonWerner: Selv tak, det var super hyggeligt.

Stou: Der var jeg inde i dag og savle. Det er godt nok lækre sager.


Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
#5
Må jeg anbefale et kig på Montegrappa.
Pragtfuldt italiensk håndværk også på de almindelige standard modeller. Jeg har blot en sort Espressione fyldepen, men den er jeg glad for. Den er heller ikke så almindelig som Montblanc Icon_smil

http://www.montegrappa.com/home.php

Jens-Kristian
Svar
#6
Lækkert link. Det vil jeg klart se lidt nærmere på. Takker Icon_e_smile


Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
#7
Og traditionen tro er der ikke langt fra tanke til handling når jeg ser noget som skinner; en lettere brugt Mont Blanc Chopin edition er nu på vej til mig Icon_e_biggrin

En fin lille handy fyldepen ser det ud til at være.

Desuden har jeg planer om at sende et par gamle arvestykker, en Parker og en Liberty, jeg har liggende til reperation.


Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
#8
Elbæk, jeg kan jo slet ikke være med i klasse hos d´herrer, men må jeg ikke påpege, at jeg har fundet en Bullet kuglepen (Space Pen) som tjener mig så ganske udmærket i hverdagen, og som oveni er både funktionel i designet (ligger godt i lommen) og som samtidig har sin helt egen plads på Museum of Modern Art i New York (altså ikke lige min) ... det kan godt være godt og alligevel ikke koste en herregård Icon_e_wink Klart det bedste skriveredskab jeg nogensinde har haft i hånden ... også når den skal skrive på plastic, på hovedet, under vand eller andet "umuligt" - den har en sjov NASA-historie. Check den ud Icon_cool
De venligste hilsner, John
Svar
#9
Space pennen er super cool.

Men, jeg har det lidt med kuglepenne som jeg har det med moderne barberskrabere; jeg kan meget bedre lide den gode gammeldags model som kræver bare lige lidt mere hyggen rundt med Icon_e_biggrin


Mvh.

Jakob
-hyggeonkel
As time goes by...
Svar
#10
Ja ... forstår dig godt ... jeg er meget funktionelt orienteret, og der er Bullet svær at stikke - den mangler dog nok lidt hygge Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)