Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Urene har arvet rigtig mange træk fra Monster urene. Som jeg lige har forstået det, så er urene dog hjemmehørende i SARB-serien, og de er dermed ikke direkte divere - på trods af de 20BAR angivelse ... SARB-serien er normalt en dress serie med lidt "kant", og det må man da sige er lykkedes Seiko at skabe her. Fede er de i hvert fald
De venligste hilsner, John
•
Svar: 742
Tråde: 27
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Joepete Skrev:Urene har arvet rigtig mange træk fra Monster urene. Som jeg lige har forstået det, så er urene dog hjemmehørende i SARB-serien, og de er dermed ikke direkte divere - på trods af de 20BAR angivelse ... SARB-serien er normalt en dress serie med lidt "kant", og det må man da sige er lykkedes Seiko at skabe her. Fede er de i hvert fald 
Ja men jeg har på fornemmelsen at SKX henfører til 7S26 værket da dette værk alle SKX urene har.
SARB startede ud med 6R15 værket som den nye monster serie også har fået, derfor tror jeg man har ændret modelnavn.
Men det er kun et gæt.
Thomas
•
Mange andre Seiko modeller indeholder 7S26 værket - inklusive mange ure i "5" serien, så jeg tror ikke den udelukkende kan "hænges op" på den.
SARB-serien har aldrig været tænkt som et diver ur, så derfor undrer det mig, hvis uret er tiltænkt som Monster urenes afløser. Det ville da også være første gang - for mig - at have set en diver fra Seiko, som ikke har "m" angivelsen på skiven, frem for "bar" angivelsen ... men hvem ved ?
Umiddelbart, så ville jeg henføre uret til "Alpinist" serien - godt nok en noget "frisk" en af slagsen - men en diver, det er jeg ret overbevist om, at det ikke er tiltænkt som værende. I øvrigt, så har de øvrige "Alpinist" ure både 6R15 værk og "bar" angivelse.
•
Svar: 742
Tråde: 27
Kan godt være du har ret, den har jo også glasbagkasse, hvilket jo indikerer mere dress end dykkerur.
Men underligt at have glasbagkasse og så skrue krone, virker som et underligt mix?
Thomas
•
Skruekronen sikrer bl.a. vandtæthed - som jo ikke kun gavner under vand - men også under hårde vejrlig i naturen. Personligt, så tror jeg uret er beslægtet med ure i Fieldmaster, Landmaster, Alpinist og/eller Mapmeter serierne. Hvilken det præcist er, det tør jeg dog ikke byde endeligt på ...
•
Svar: 369
Tråde: 24
den sorte ser flot ud.... den falder i hvert fald i min smag. Er de allerede tilgængelig på markedet?
Morten Østergaard Koch
Omega Planet Ocean XL
Panerai PAM292
•
Jeg skal da have den sorte.... Ingen tvivl. Og med et fedt værk (i forhold til det gamle).... Prisen afskrækker mig ikke.....
•