05-03-2009, 06:11 PM
Jeg er ved at byde på demher, men blev lidt i tvivl. Ka' de komme til at se pæne ud.? De er fra start 50'erne til et projekt jeg er ved at brygge på. (samle stumper til). Urmager glæd dig!!
|
Kan disse visere reddes?
|
|
05-03-2009, 06:11 PM
Jeg er ved at byde på demher, men blev lidt i tvivl. Ka' de komme til at se pæne ud.? De er fra start 50'erne til et projekt jeg er ved at brygge på. (samle stumper til). Urmager glæd dig!!
05-03-2009, 06:26 PM
Det vil jeg sagtens mene. Jeg går ud fra akselhullerne ikke er blevet alt for store. Hvad lumen angår kan der sagtens lægges ny i. Dr kan det være af betydning at du viser urets markeringer samtidigt så en dygtig og bevidst urmand kan prøve at farve til lidt i samme stil -
vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
05-03-2009, 06:34 PM
yeps.
jeg tror at jeg har kassen + cal. på plads. mangler stadig visere (de viste + sekund viseren(som jeg endnu ikke ved hvor jeg skal finde)) og skiven mangler....... Der er lang vej endnu. Havde ellers lovet en ven ikke at nævne et - for ikke at starte en diskussion: original / ikke original......puha.....
05-03-2009, 08:38 PM
De kan sagtens blive pæne. Lumen findes i en 5-6 farve nyancer. Jeg har f.eks. noget der nærmest er mælkefarvet. Når man ser visere der har fået nyt lumen, kan man nemt forledes til at tro det kun findes i den forfærdelige Neon gul-grønne tone, som jeg ofte ser.
Jeg tager et par eksempler med til ur-rally dagen, så kan du se om farven kan bruges. Hullerne i viserne og diametrene på minut- og timehjul variere mellem de forskellige værkmodeller, så jeg antager at du har tjekket at viserne passer til værket. Med mindre at sekundviseren skal have en speciel og bestemt facon, så er det ikke den du behøver at bekymre dig så meget om. Der er mange varianter tilgængelig. mvh Tommy
05-03-2009, 11:52 PM
Tommy Munk Skrev:De kan sagtens blive pæne. Lumen findes i en 5-6 farve nyancer. Jeg har f.eks. noget der nærmest er mælkefarvet. Når man ser visere der har fået nyt lumen, kan man nemt forledes til at tro det kun findes i den forfærdelige Neon gul-grønne tone, som jeg ofte ser.Tommy - hvordan med indfarvning af lumen. Jeg synes jeg har set NYE visere som har fået NY lumen, men hvor de faktisk har set patinerede ud, ganske tæt på markeringernes patinering. Ved du om "eksperter" kan indfarve den lumen der indlægges? Det kan lyde naturligt at der så ryger noget lys, men det er jo helt ligegyldigt hvis man vil ha en patineret lumen i en 1966 speedmaster eller gammel rolex - Ved du noget der (også)? vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
06-03-2009, 04:44 AM
Hej Loncar
Nye visere kan som regel skaffes til de fleste Omega ure, og de gamle kan også reddes, så fortsæt bare dit projekt. MVH Peter |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|