Svar: 11
Tråde: 4
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Er ved at "stykke" de sidste ting sammen før det endelige valg tages.
Står imellem det nye GMT II i stål eller et Sea-dweller deepsea.
Spørgsmålet er nu, hvis vi ser bort fra hvilket de enkelte synes er fedest, hvilket er så den bedste investering - og vil holde prisen bedst, hvis det en dag skal skydes af igen ?
Naturligvis sværet da begge modeller er nye, men hvad er fornemmelsen ?
Ser frem til at få et par meninger med på vejen, der vil kunne gøre valget nemmere.
Takker
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Hej.
For at kunne tale investering skal vi spå om gensalgsværdien men hvad forventer du købsprisen er på de to? Den er ret afgørende. Skal du give listepris for GMT'en men 35k for SDDS har GMT'en tabt.
Mvh
Klaus
•
Svar: 148
Tråde: 23
Handler det KUN om bedste investering, eller er det noget du skal gå med, og derfor også se på komfort ?
Tænk dig godt om. Den nye dweller ser imponerende ud, men det er en tung stor "klods" der kræver et massivt håndled.
Se giganten ved siden af en 16610 her..
/ LK
•
Svar: 11
Tråde: 4
Tak for jeres svar.
Omkring spørgsmålet pris: GMT II steel 4100 Euro / Deepsea 5300 Euro - hvilket svarer til 25% fra lokal vejl.pris (bor ikke i DK pt.).
Da den lokale vejl.pris er lavere end i DK, svarer det til ca. 30% fra på deepsea, i forhold til DK.
Hvis den vejl.list i DK på GMT II er dkk 42800, saa svarer det til ca. 28%.
Så er der sat tal på.
Hvadangår størrelsen på deepsea, så har jeg proevet begge uge og rigtigt at deepsea er pænt stor, og min håndled er ikke på tykkelse med mit lår - så det ser stort ud. Dog er moden pt. lidt større ude, og det kommer også mere til udtryk, frem for GMT II. Men ja, skal faktisk prøve begge uge igen i aften, hvor efter beslutningen nok skal tages.
Hvad siger I ?
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Til de priser tror jeg det er lidt hip som hap hvilken én du køber. GMT'en kan pt. sikkert fåes en anelse billigere som brugt hvor imod SDDS skal du være særdeles heldig for at få til under din pris brugt. Det er som jeg opfatter markedet nu. Hvad der sker i fremtiden er vanskeligt at sige noget om. GMT'en er populær og kan skaffes. SDDS er ikke altid hyldevare og har ikke så stor en bruger skare. De findes på brugt markedet men slet ikke i det prisleje du er nede i. Som investering vil du over et par år tabe på begge men ikke meget (måske 5-10%). Jeg synes SDDS'en er det bedste køb i dette tilfælde.
Mvh
Klaus
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Personligt ville jeg vælge GMT´en hvis det var et ur jeg skulle bære dagligt. Det er mere komfortabelt og knap så voldsomt på armen. Desuden tror jeg det DS´s højde kan være et problem og "hænge" fast i skjorteærmet, hvor GMT´en lettere kan glide op under manchetten. Men jeg har endnu ikke båret et DS så det er rent gætværk og baseret på mine erfaringer med andre høje ure som Panerai. Desuden kan jeg bedre lide designet på GMT, men det er jo 100 % personlig smag.
Rent value for money for du også mere i GMT´en. Der ligger stort set samme værk i urene så de ekstra 10 k går til den ekstra forarbejdning der medfølger for at gøre DS mere vandtæt samt diving extension på lænken.
DS er et mere ekstremt ur og det er det man smider 10 k mere for. Set på den lange bane med investeringsøjne tror jeg mere på DS end GMT. Der produceres/sælges flere GMT´er end SD og rent historisk er SD da også generelt langt mere eftertragtet i samlerkredse end GMT, mår vi taler vintage. Men her snakker vi 25-30 år ud i fremtiden.
Så hvis du skal have et daily beater som er dit eneste ur ville jeg vælge GMT, men har du andre ure til daglig brug og kun bære DS nu og da, og ser det delvist som en investering ville jeg vælge DS.
/Mads
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
GMT'en er kun vandtæt til 100meter, hvilket vil sige, at den i praksis ikke bør bruges andre våde steder end under bruseren.
Kender dog en gut, som også ofte har det på store dybder.
den var for bling-bling til mig og blev skiftet med en SD. ( den kunne du jo overveje??)
MVH
SK
•
Svar: 148
Tråde: 23
Sub'erman Skrev:GMT'en er kun vandtæt til 100meter, hvilket vil sige, at den i praksis ikke bør bruges andre våde steder end under bruseren.
Kender dog en gut, som også ofte har det på store dybder.
den var for bling-bling til mig og blev skiftet med en SD. ( den kunne du jo overveje??)
MVH
SK
Skægt, var forbi Krognos forleden. Under snakken kommer vi ind på vandtæthed, og hvad et ur skal kunne klare (ud fra dens reele opgivelse). Jørgen sagde klokke klart. Er et ur bare opgivet til 3atm, altså 30m, så SKAL det kunne klare det tryk.
Alt andet er falsk varebetegnelse. Om det så er urproducenterne der ikke leverer det de skal er en anden snak.
Kan i øvrigt fortælle min vens GMT var et smut i et LANG bad, UDEN kronen skruet ind. Uret røg lige til tjek hos klarlund dagen efter, der var intet at se.
Er ret sikker på et gmt nemt klarer 100m.og sikkert også det dobbelte.
/ L
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Lasse Skrev:Skægt, var forbi Krognos forleden. Under snakken kommer vi ind på vandtæthed, og hvad et ur skal kunne klare (ud fra dens reele opgivelse). Jørgen sagde klokke klart. Er et ur bare opgivet til 3atm, altså 30m, så SKAL det kunne klare det tryk.
Alt andet er falsk varebetegnelse. Om det så er urproducenterne der ikke leverer det de skal er en anden snak.
Kan i øvrigt fortælle min vens GMT var et smut i et LANG bad, UDEN kronen skruet ind. Uret røg lige til tjek hos klarlund dagen efter, der var intet at se.
Er ret sikker på et gmt nemt klarer 100m.og sikkert også det dobbelte.
/ L
Det tror jeg afgjort også normalt, men jeg ville ikke udsætte den for det, slet ikke hvis det var nogle år siden sidste tryktest
Jeg er enig med Jørgen i at det noget møj at de tal urfabrikkerne sætter på er dårlige som vejledning. Du vil kunne søge på ATM og givet finde masser af tråde om emnet
Husk lige at 3 ATM opnår man ret nemt lige under overfladen Når du eks svømmer, og måske svømmer til eller bevæger armen hårdt under vandet - trækker du kanske mange kg, og dermed kan du øge vandtrykket ved ex kronen betydeligt. Du kan altså sagtens klinisk teste til 3 ATM uden at det kan holde til det når der er kraftig bevægelse - og det risikerer du at en del urmærker vil fastholde - Jeg synes som de fleste, at det kan lyde så selvklart at et ur med betegnelsen 30 ATM aom max har været i svømmehallen skulle tåle det og at fabrikken så altid skulle dække skade inden for garantien, men helt sådan er det ikke
vh
vh
•
Svar: 1,514
Tråde: 102
Modtaget Likes: 31 i 22 svar
Givet Likes: 38
som jeg også skrev, kender jeg en gut som ofte har sit GMT på, på arbejde. På 145 meters dybde. Uden problemer.
Så vidt jeg husker har de begge triplock-krone, hvilket også skulle give større vandtæthed. Det må være glaspakningen og bagkassens pakning som er anderledes....
MVH
SK
•
|