Rem til Certina
#1
Jeg har længe overvejet en masse forskellige ure, og har også besluttet mig for, at jeg en dag skal eje et Omega Seamaster 2254, men er blevet enig med mig selv om at holde på nogle af mine penge, og evt købe det i anledning af min 30 års fødselsdag næste år, da det uret for mig.

I min søgen efter ur har jeg kigget på masser af alternativer, og har langt om længe besluttet mig for at Certina DS First Automatic med lænke og sort skive er det rigtige køb her og nu. Der er masser af gode grunde. Jeg vil godt have mig et mekanisk kvalitetsur fra Schweiz, jeg foretrække lækre frem for rem, der er masser af rigtigt lækre detaljer på DS First og så er en ret væsentlig detalje at det ikke nødvendigvis vil blive erstattet, men suppleret den dag der lander et 2254 hos mig. Urene har to forskellige udtryk og det synes jeg er væsentligt. Der er ingen grund til at købe et ur, som jeg forventer på et tidspunkt kun kommer til at ligge i skabet.

Selvom jeg er mest til læke synes jeg dog også at uret er ganske lækkert med rem, og muligheden for at skifte mellem ring og lænke tiltaler mig. Synes godt om den originale rem, og kan godt lide spændet (Deploymentbuckle?), men da jeg har lært af Baun at rem, bælte og sko skal passe sammen bør jeg næsten have mig en sort rem. Er der nogen der ved om der findes en original Certinarem med samme spænde i sort?

Prisen på remmen afskrækker på ingen måde. Fik at vide at den lå mellem 3 og 400 kroner inklusiv spænde. Man får vel ikke meget andet for de penge, eller har jeg bare ikke nogen reel idé om hvad remme plejer at koste?

Sidst men ikke mindst: Skal man bare betale prisen på uret, eller kan man forvente at der kan hentes lidt rabat, selvom det ikke koster mere? Køber aldrig noget brugt uden at handle om prisen, og ud fra hvad jeg har læst herinde er det ikke unormalt, at man betaler en anden pris, end den der er på prisskiltet.

Hvis nogen ikke kender den præcise model kan den ses her: http://www.keldorf.dk/certina_ds_first_a...-1296.html
Just because you're paranoid
Don’t mean they're not after you
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)