Ur historie
Hej Alle

Lad os hoere din ur historie/udvikling. Jeg starter med min egen

Efter endt uddannelse i 1994 koebte en af mine venner et af de foerste SEIKO KINETIC i Kuwait til mig. Dette ur var min trofaste ven i mange aar under alle typer af jobs og virker stadig perfekt (selv om jeg aldrig gaar med det mere). Jeg fik det for 800 kr som var et roever koeb men for mig paa det tidspunkt ret meget for et ur naar det kunne koebes for en 10 kr paa tanken

Seiko Kinetic 1994 - til i dag
İmage

I 2000 fik jeg saa job i Malaysia hvor SEIKO'en fulgte med. En af mine kollegaer vandt in Baume & Mercier Chronograf I et dameblad og ville saelge hurtigt saa jeg koebte det for 5k. Et kaempe beloeb for et ur og min kone skulle overtales meget for at gaa med til det. Dette var i 2001 og begyndelsen paa en hobby. Det var her vintage ure blev en af mine favorit sider (Selv om jeg ikke poster meget).B&M blev skudt af i 2004 for at koebe et andet ur

B&M 2001 - 2004
İmage

Med udgangen af 2002 skulle vi saa tilbage til Danmark. Jeg fik et nyt job og synes jeg skulle give mig selv en gave i den forbindelse. Det blev en Omega Seamaster automatik, men da jeg har tynde arme koebte jeg den i 36 mm, big mistake. Anyway jeg var super glad for endeling at ende op med et droemmeur. Omegaen rog i 2004 efter et Panerai var det for smaat

Omega Seamaster Automatic 2002 - 2004
İmage

I slutningen af 2002 doede en af min kones onkler og i skuffen fandt min kone et gammelt Omega Geneve. Det fik vi og det blev sendt til Omega for renovering da det var meget medtaget. Dette ur bruges stadig til fest, Uret er fra 1956

Omega Geneve Automatic 2002 - til i dag
İmage

I 2003 stoedte jeg saa paa et maerke ved navn PANERAI og en flok skoere mennesker paa Paneristi.com. Saadan et maatte jeg have og efter lange forhandlinger med konen blev det goodkendt at jeg koebte et PAM001 C. Fed oplevelse og foerste gang at det var ok at smide naesten 20k opaa et ur. PAM'en overlevede 1 aar da jeg i sidste ende synes det var for daarligt et vaerk til prisen (foerste gang jeg begyndte at taenke paa at vaerket var vigtigt). Jeg har ingen billder af PAM'en men i ved hvordan den ser ud

Midt i 2003 skulle jeg saa tilbage til Malaysia for forretnings rejse. Det blev til en dyr weekend i Kuala Lumpur da jeg koebte en Rolex GMT master 2 som jeg fik til en meget fin pris. Kone fik et chock da jeg ringede hjem og sagde at jeg havde koebt et Rolex til 22k. paa den anden side var hun nu ved at blev vant til mine udskejelser.

Rolex GMT master 2 2003 - 2005
İmage

I slutningen af 2004 blev det saa til et nyt job i Wales. nu havde konen sat en regel at det var max 2 ure I 20k klassen. Da jeg kun havde 1 blev en Rolex SD koebt i Amsterdam lufthavn. SD roeg dog saa hurtigt at jeg ikke fik et billede af den. En af mine venner havde en Rolex Daytona med hvid skive som han ikke synes om. Han var vild med SD'en saa vi byttede (+ lidt penge naturligvis). Daytonaen var en droem for mig men samtidig ogsa der jeg begyndte at taenke om det ny var ok at have et ur til 50k. Men her godt 4 aar efter har jeg stadig haft uret gratis. Daytonaen er stadig min favorit

Rolex Daytona 2005 - til i dag (og den ryger aldrig)
İmage

I sommeren 2007 var jeg saa igennem Amsterdam lufthavn igen og der var en kermit til en fornuftig pris. Et hurtigt opkald til kone, ok sagde huh jeg koebte uret og det er stadig en af mine favoritter

Rolex Submariner LV 2007 - til i dag
İmage

Midt i alt dette Rolex halloej forelskede jeg mig i en IWC 5001 og koebte den af Woolhead 1 uge foer skyderriet (var det 2006 eller 7). Dette er nok det ur efter daytona som jeg var mest glad for men jeg kunne ikke gaa med det. Det sad daarligt paa min arm (IWC kunne laere noget af JLC hvad angaar design af foldespaender). Saa jeg solgte det igen efter 6 mdr da vi aldrig blev gode venner. Jeg synes stadig det er super smukt og vaerket er sublimt i design og visuelt

IWC 5001 2007 - 2007
İmage

Efter salget af IWC'en blev det stille et styk tid. Jeg var glad for mine 2 rolex samt den gamle Omega til fest. Saa sa jeg et JLC Master compressor Chronograph til en god pris hos John Larsen. Den blev koebt efter et par haarde forhandlinger (top mand ham John) og dette ur er jeg kanon glad for. Super design, super behageligt at gaa med

JLC Master compressor Chronograpg 2008 - til i dag
İmage

Sidste ur der er foejet til samlingen (hvis man kan kalde det det) er en Omega Speedmaster Proff. som var et impuls koeb da jeg gik forbi en urforhandler der var ved at lukke ned. prisen var god (50 % rabat), det var det rigtige ref nummer saa jeg taenke fedt ur og hvis ikke maa det saelges igen. Supersmukt men kronen er bare for lille til et manuelt ur saa jeg gaar ikke meget med det.

Omega Speedmaster proff 2008 - til i dag
İmage

Derudover har jeg vaeret igenne et paar SEIKOER hvor jeg stadig har et Sort frankenmonster (super value for money) som bruges paa rejser til steder hvor et Rolex er lig med en ubehaglig oplevelse) og et CASIO PATHFINDER som jeg koebte fordi det var sjovt og som jeg har paa til vandre ture.

Saa for at runder af paa en alt for lang post bestaar min samling af ure (for det er vist ikke en ur samling)

SEIKO KINETIC
SEIKO FRANKENMONSTER
CASIO PATHFINDER
OMEGA GENEVE VINTAGE
OMEGA SPEEDMASTER PROFF
ROLEX SUBMARINER LV
ROLEX DAYTONA
JLC MASTER COMPRESSOR CHRONOGRAPH

og foelgende ure har vaeret igennem paa kort visit

B&M chronograph
Omega Seamaster
Panerai 001C
IWC 5001
Rolex GMT master 2

Og for at overbevise konen om at jeg ikke er komplet skoer har hun faaet et Rolex Yachtmaster G/S med hvid skive

Naeste urkoeb bliver nok en af de nye Panerai's feks. en 312 da det nu er blevet inhouse

ellers er droemmen et PP Nautilus 5980 (Chrono'en) men der gaar nok lige et par aar.

haaber ikke i har kedet jer med denne post men jeg tror mange har vaeret gennem sammen udvikling
Svar
Flotte billeder, og en god historie - tak fordi jeg må kigge og læse med Icon_e_wink
De venligste hilsner, John
Svar
Fin gennemgang af din historie. Se det er en af grundene til at det er interessant herinde..... Icon_e_biggrin

Min historie er hørt så mange gange før, så den springer vi over.....
Svar
Fin historie som er godt underbygget af billeder. Du har været den klassiske tur igennem og har ramt "toppen" hvor det nu er finanserne der sætter loftet Icon_cool Kan godt lide din balance mellem klassisk design og fokus på værkerne.

Kunne da være sjov at høre andres tur "fra Seiko til Patek" Icon_e_wink

/Mads
Svar
Tak for den gode feedback

Mads har helt ret, nu er det begyndt at goere rigtig ondt da de ure man ikke turde droemme realistik om for 5 aar siden nu ikke er helt saa umulige. Mit problem er nu at hvis jeg taenker over det rationelt lyder det absurt at smide 220k+ paa den PP som jeg er vild med specielt da venner og familie jo gerne foelger med i ens ur-udvikling. Men 220k er et beloeb hvor familie og venner ikke laengere synes at man er lidt skoer men stadig sjovt til at de er klar med spaendetroejen.

glaeder mig stadig til at hoere andre historier
Hilsen

Bjoern

ROLEX er for fedt
Svar
Bjørn, vær glad for, at de er klar med spændetrøjen hvis du rykker på et ur til 220K - det betyder at de stadig elsker dig Icon_e_wink Og med fare for at blive båret til bålet og brændt, så siger jeg det alligevel: Det er jo kun et ur Icon_mrgreen
De venligste hilsner, John
Svar
Sjovt at læse din urrejse fra SEIKO til JLC (og evt PP) Bjørn Icon_cool

Jeg har selv taget turen fra SEIKO til JLC Icon_e_biggrin
et af mine drømmeure er også PP Jumbo Nautilus så jeg forstår dig hvis du lander
sådan et lækkerbisken Icon_e_biggrin ,hvis du endda har råd(hvad jeg desværre ikke har) så
misunder jeg dig på den positive måde Icon_cool

Skulle jeg mod forventning have mulighed for en dag at bruge den slags penge
på et ur ville JLC Polaris dog komme først any day Icon_e_biggrin
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)