kopi eller ???
hej med jer derude !

jeg har været lidt ude på ebay den tyske der er nogle der har constellation pie pan på auktion

jeg har også et bud på i øjeblikket her er link

[url]"http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&item=170299118672" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0299118672[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;

jeg er kommet meget i tvivl om uret er en kopi efter jeg har set dette link med advarsel

her er link

[url]"http://omega-constellation-collectors.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://omega-constellation-collectors.blogspot.com/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false; der bliver vi advaret vedr ref.no 14.900

167.005 168.005 er der nogle af jer der kan hjælpe mig

de bedste hilsner Ib
Svar
Hej Ib,

Jeg synes umiddelbart den ser god nok ud. 168.005 er efter al sandsynlighed det rigtige ref. nr. for dette ur. Det som der advares om i den side du linker til, er falske kasser og skiver som sælges i Asien. Skiven på uret ser jo patineret ud, og kassen har lettere brugsslitage - og værket passer også til en Constellation fra 1966. Ud fra min opfattelse er der ikke noget ved uret som skulle få mig til at råbe vagt i gevær (altså hvis man kan leve med patinaen på skiven, som er lidt svær at bedømme entydigt ud fra de smågnidrede fotos - kan sagtens være både værre og bedre i virkeligheden).

Jeg har klippet følgende fra Omega's side om modellen:

Constellation - Calendar
Gents' leather strap
Reference

ST 168.0005
International collection

1962
Movement

* Type: Automatic chronometer certified
* Caliber number: 561 / 564
* Cal. 561
24 jewels, created in 1958
Cal. 564
24 jewels, created in 1965
Both with central sweep-second hand

Functions
Date, Chronometer
Case

Stainless steel
Case back

* Screw-in
* Full metal

Dial

"Pie-pan" type, De Luxe version with hand-rivetted gold hour markers and "Dauphine" gold hands.
Crystal

Armoured hesalite
Bracelet

Leather
Water resistance

30 meters
---
Tommy
Svar
Jeg kan aldrig lide så dårlige billeder som her i et seriøst salg

For mig ser det ud som om stjernen sidder skævt (en spidst der ikke peger op) og det SKAL den i constellation som ikke er re-dialet

Alt kan være OK men jeg kan ikke lide at billderene bringer en i tvivl

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Ib

Umiddelbart vil jeg tro den er god nok. Grunden til, at jeg mener det er, at der findes en del Omega Constellation ure fra 1966-1968 netop med lænke og cal. 564 værk (Jeg har selv en fin udgave, se foto). Yderligere har uret den originale constellation krone, hvilket vil sig en krone, der ikke er så tyk som de nye man kan få i dag. Endelig er det sjældent man ser patinerede skiver i kopiure.
Der er dog ingen tvivl om, at du med de dårlige billeder tager en chance. Kan du leve med patinereringen kan det være en god chance.
Endelig er billeder ikke alt. Teksten er faktisk meget vigtig på ebay. Her står der jo at alt er originalt. Teksten er faktisk meget præcis. ebay har en god købersikring. Umiddelbart er du sikret med 200 euro fra ebay selv. Yderligere er ebay faktisk meget behjælpelige, hvis du klager. Jeg købte på et tidspunkt et ur, hvor billederne var dårlige, men teksten god. Uret var bras og jeg klagede først til sælger, der afviste mig på en meget uforskammet måde. Derefter klagede jeg til ebay, der straks oplyste mig om 200 euro garantien (Jeg havde dog givet 450 euro). Dernæst ruskede ebay sælger, der pludseligt vendte tilbage en måned efter og sødt meddelte mig, at han gerne ville tage uret tilbage. Jeg sendte uret og fik pengene tilbage. Sælgerne bliver holdt op på salgsteksten af ebay. På rigtig mange ure på ebay står der ikke om f.eks. skiven er original. Der gives blot en beskrivelse af skiven. Regel nr. 1, hvis der ikke står at skiven er original (og gerne oprindelig) er det altid en redial, repaint etc. Ofte står der faktisk i beskrivelsen at det er en repaint, netop af samme beskrivelsesgrund som ovenfor beskrevet. Man skal således være god til at se på billeder, men også god til at læse på ebay. Der findes mange gode omegaer på ebay, men langt flertallet er repaints, franken eller kopier. Prisen for det ur du har kik på vil typisk blive mellem 270 og 350 Euro. Måske mindre p.g.a. de dårlige fotos.

Prøv at købe det. Cal 564 er noget af det bedste omega har lavet. Et nyt ur med tilsvarende kvalitetsværk ville i dag koste 20-30.000 kr. Det du så kan gøre, når du har fået uret er at få det verificeret hos en vintageurmager. Siger han at det er fake får du en erklæring fra ham, kontakter sælger og forsøger at få handlen til at gå tilbage. Er det umuligt klager du som nævnt til Ebay.

Good luck!

Hilsen

Bro

İmage
Svar
Bro Skrev:Regel nr. 1, hvis der ikke står at skiven er original (og gerne oprindelig) er det altid en redial, repaint etc. Ofte står der faktisk i beskrivelsen at det er en repaint, netop af samme beskrivelsesgrund som ovenfor beskrevet. Man skal således være god til at se på billeder, men også god til at læse på ebay. Der findes mange gode omegaer på ebay, men langt flertallet er repaints, franken eller kopier. Prisen for det ur du har kik på vil typisk blive mellem 270 og 350 Euro. Måske mindre p.g.a. de dårlige fotos.

Prøv at købe det. Cal 564 er noget af det bedste omega har lavet. Et nyt ur med tilsvarende kvalitetsværk ville i dag koste 20-30.000 kr. Det du så kan gøre, når du har fået uret er at få det verificeret hos en vintageurmager. Siger han at det er fake får du en erklæring fra ham, kontakter sælger og forsøger at få handlen til at gå tilbage. Er det umuligt klager du som nævnt til Ebay.

Good luck!

Hilsen

Bro

İmage
Helt enig i næsten alt hvad du skriver - men - også det billede du selv lægger på, ser ud til at ha skæv stjerne som jeg ser det, og det ville sige re-dial til mig. Det er så ikke det samma som "smid det ud" men bare en ting man skal have med' Det oprindelige var vist med endnu mere skæv stjerne
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Uret er ægte, men om det er helt oprindeligt er umuligt at sige, men til 200 euro er det under alle omstændigheder billigt, uanset redial eller ej, men jeg vil gætte på at den er helt original, men bare trænger til en kærlig hånd.

MVH Peter
İmage
Svar
hej alle sammen !

jeg siger mange tak for jeres support Icon_e_biggrin

de bedste hilsner/Ib
Svar
peter Skrev:Hej

Uret er ægte, men om det er helt oprindeligt er umuligt at sige, men til 200 euro er det under alle omstændigheder billigt, uanset redial eller ej, men jeg vil gætte på at den er helt original, men bare trænger til en kærlig hånd.

MVH Peter
Ja for pokker - havde slet ikke set på pris - 200 € er det bare at købe og give kærlig hånd
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)