Vurdering af gammelt Omega Seamaster
Hej Alle

Jeg har arvet et gammel Omega Seamaster ur, og kunne godt tænke mig at vide lidt mere om det.
Er der nogen herinde som kan fortælle mig lidt om årgangen på det, modellen osv.?
Og hvad med værdien af det?

Uret går perfekt, og jeg vil skyde på at det måske er fra først i 1960'erne.
Billederne er desværre blevet lidt uskarpe.

På forhånd tak....
Svar
Billeder...Icon_e_smile
Svar
Hvis du har muligehed for at åbne det - ville der komme en masse svar if af serienummer = prouktionsår + caliber.

Men det ligner en caliber 285 - manuelt optræk fra slut 50, start 60. (serienummer ca. 18.xxx.xxx)

Det er hvad jeg byder ind med udfra billederne.
Icon_+1
Svar
Okay, tak for det hurtige svar.
Ja det kunne måske være en god ide at få det åbnet af en urmager.

Hvad med værdien af uret? Skal man sælge det til en urmager, eller privat? Hvad mener i?
Svar
Tja, med fare for at træde urmagerne over tæerne.

Jeg ville personligt bruge 1000 kr og beholde det hvis det er arv der betyder noget for dig - end at få 800-1000 af en urmager.

I tip-top stand sælges de fra 3-4.000.

Men nu er jeg jo ikke urmager - det var min egen vurdering af sagen. Og billederne tyder da osse på at det måske trænger til en lille forksønnelse - svært at sige udfra dine (sløredere) billeder.

Det ligner meget det vedhæftede:
Icon_+1
Svar
Ja det tænkte jeg også. 1.000 kr. er jo ikke meget for et ur som man aldrig får igen..Icon_e_smile

Kender du forresten et godt sted at købe remme til et sådant ur?

Tak for kyndig hjælp..
Svar
De fleste urmagere har gode remme - som ville passe til uret.
Se mit tidligere indlæg: er det sådan et ur?
Icon_+1
Svar
Okay.
Jeps det er præcist det ur du har vedhæftet. Har ellers ledt og ledt på nettet..Icon_e_smile
Svar
Tja - jeg har et tilsvarende - derfor.
Et rigtig godt klassisk seamaster med stor sekund. Selvom det er stålkasse - så er det et fint dressur.

Nu ved jeg ikke hvor du bor - men der er gode urmagere både på fastlandet og her på øen som kunne shine uret op for dig.

Og hvis det går - og det er præcist indenfor dine tolerencer, så behøver du ikke at servicere det. Jeg gør det kun hvis de afviger for meget. Det er der sikkert delte meninger om....
Icon_+1
Svar
Nå okay.
Jamen uret går fint synes jeg. Jeg bor i Århus c, og ved da at der findes flere urmagere som har Omega. Men måske du kan anbefale en bestemt?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)