Svar: 3,308
Tråde: 195
Modtaget Likes: 1,436 i 469 svar
Givet Likes: 802
hannover_dk Skrev:Ehh - hvor blev Columbus svar mon af?
vh
Muligvis en PM
Med venlig hilsen
Henrik Graae Visse
Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
•
Svar: 729
Tråde: 40
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Givet Likes: 0
Jeg kan ikke rigtig finder ud af det nye system, men nu er det lykkes mig. Jeg tror at det første blev sendt som en pb.
•
Svar: 68
Tråde: 10
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Her er den !
Håber det er ok med columbo !
Værkerne er lavet i samarbejde med Lemania og minder meget om 1040 værkerne fra Omega. Iøjeblikket holder stenstrup juveler udsalg på nogle Ebel ure har jeg set om de har de modeller du søger tør jeg ikke sige. God jagt!
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Ebel 137 er et voldsomt modificeret Lemania 1350, som columbo også skriver, og derfor ikke rigtig in-house. Ellers ok værk i en klasse over Valjoux 7750, men ikke på samme niveau som div. kolonnehjulsmaskiner. Jeg har lige "sakset" det her fra nyhedssiden:
Ny flot Ebel 1911 BTR Ny flot Ebel 1911 BTR
Af Mads Gjødesen - 14.11.2006
Ebels mest kendte model i form af 1911 er kommet i en nyt og forbedret look kaldet 1911 BTR.
Modellen 1911 har mere end 30 år på bagen, men blev for alvor kendt i 80´erne da Don Johnson bare et Ebel 1911 Chronograph i serien Miami Vice.
Dengang havde uret det velkendte Zenith El Primero værk.
I den seneste version benytter Ebel deres nyudviklede cal. 137. Udviklet af Ebel selv, men produktionen foregår delvis hos underleverandører.
Altså delvis in-house. Her er tale om et automatisk knast styret kronograf a la Valjoux 7750. Samme ebauche er også "motor" i Perpetual Calendar chrono udgaven. Her kaldet cal. 288 med et tilføjet evighedskalendermodul.
Mit gæt er at meget af inspirationen til værkets konstruktion kommet fra Lemania cal. 1350, som Ebel tidligere var storforbruger af.
Men Swatch Group er blevet mere strikse med leveringen af Lemania værker, så mon ikke kontrakten med Ebel er blev opsagt.
Desuden omfatter serien et GMT, ligeledes med "in-house" værk beslægtet med cal. 137.
Alle urene er 44,5 mm i diameter og matcher derfor tidens trend med store ure. Prisen starter ved ca. 28.000 kr. for GTM´en.
Kronografen fås for ca. 35.000 kr. Dyrest er Perpetual Calendar Chrono i guld til små 150.000 kr.
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Det er rart at Ebel virker på vej tilbage med ordentlige sager - det er vel et af de mærker der har historien med sig
vh
•
Svar: 74
Tråde: 23
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 2
Hej Mads.
Jeg har et ebel 1911 btr chrono, uden papirer. Jeg ved at du kender lidt til værket. Du kan bl.a. Se urværket under ure til salg. Det står til 23k. Jeg vil høre om du kan bekræfte at ebel har brugt den rotor som mit ur har? Jeg har googlet i flere timer og kan kun finde den med en v-formet rotor eller en der minder om min, dog ikke 100%. Ville være taknemmelig for lidt assistance :0)
Mange hilsner
Philip
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Ebel have a fine history and it is nice to see they are finding their roots again.The 288 caliber consists of 436 parts and is an exceptional inhouse caliber not based on ETA but on Ebel 137 own manufacturer caliber. Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•