PAM00250 eller PAM00212?
Heisann!

Da har jeg sondert markedet en tid, og sett meg ut en 250 (Daylight) eller en 212 (Flyback 1950) som mitt første Panerai.
Har fått stor sans for chrono-varianten, og vil nok gå for en av disse.

Hva mener dere PAM-eiere - kommentarer omkring den ene eller den andre om valget?

Gode innspill mottas med stor takk.
Trond
Svar
Hej Trond, jeg smider lige nogle billeder på til sammen-ligning -

Jeg ville vælge 212'eren,

İmage

da jeg synes at den har et mere rent skive-layout end 250'eren

İmage

Men havde du derimod haft 236'eren med

İmage

Havde jeg valgt denne model, synes personligt at stållænken bedre "udjævner"
overgangen fra "bezel'en" med skrift end når der er rem på uret.
På 250'eren synes jeg at det virker for rodet.

Så hvis det skal være til rem, er mit valg helt klart 212'eren.

LJK (med en 187-chrono Icon_e_wink )
Svar
Ja, jeg går nok sannsynligvis i den retningen.... mot en 00212.

De har jo begge sine utsøkte detaljer og sporty look. Samlet sett er nok design/stil til 00212 å foretrekke.
I tillegg er det en klar preferanse fra min side at det skal være lær-rem. Da fremstår også 212's carbon-rem som virkelig smakfull, med særpreg.

Tidligere var jeg litt inne på tanken med å gjøre en 00088 til min første PAM, men da falt valget på en Jaeger-LeCoultre. Følgelig blir det å "re-starte" prosessen med PAM nå.... Icon_rolleyes
Trond
Svar
212éren har 1950 kassen som efter min mening er flottere end den anden - men det er jo smag og behag. hvis du har mulighed for at se de 2 kasser op mod hinanden så prøv endelig det.
Svar
Peter V Skrev:212éren har 1950 kassen som efter min mening er flottere end den anden - men det er jo smag og behag. hvis du har mulighed for at se de 2 kasser op mod hinanden så prøv endelig det.

Ja, det er ikke tvil om at kassene er svært ulike. Og jeg liker 212 best av dem.
Det er samtidig ikke like lett å sammenlikne varianter av ur med hverandre, ettersom det/de ur man gjerne ønsker å vurdere ikke er tilgjengelig i butikken samtidig.

På den annen side husker jeg godt fra filmen "Transporter 2" der Jason Statham brukte Daylighten. Uret ble ved et par anledninger rimelig godt profilert, og så særdeles lekkert ut på hånden. Da med polert kasse, sort skive og sort skinnrem.

Men, skiller 212s 1950-kasse seg fra andre PAMs på noen måte?
Trond
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)