Det ultimative hverdagsur ?
Et almindeligt 5513 fra 70´erne ligger i 26-32 k. Skal det være uden lup er det SD du skal gå efter og som jeg fornemmer det er det vist et DS der trækker mest. Så skal du ikke købe vintage de du får langt mindre ur for pengene.

Jeg har ikke noget imod at folk har klare holdninger, så længe de er saglige, objektive og ikke bliver personlige i deres angreb. At kalde folk fatsvage, uvidende eller noget helt tredje fordi de ikke har samme smag som en selv syntes jeg er at gå over stregen. At man ytre sin subjektive mening om et givet design er helt ok, så længe man respektere at andre er uenige og har en anden holdning Icon_e_wink

/Mads
Svar
Jeg er også ret sikker på at jeg ender med at holde hænderne i ro
så køber jeg et SDDS engang når jeg fortjener det Icon_cool

Jeg har jo prøvet Rolex sub flere gange (bla. din HG) og SDeren og med det sammen jeg
har fået dem på armen har jeg syntes de var for små.

Købte jeg et af de 2 ville SDDSeren alligevel altid kværne i mine tanker Icon_e_biggrin
så Suben og SDeren er altså bare 2 dejlige ure jeg aldrig kommer til at eje.

Så er det bare se at komme igang med at få trykt nogle knaster til det SDDS Icon_e_biggrin

Er helt enig i det Mads/baun skriver med en god tone herinde,alt det med at kalde
folk det ene eller andet fordi de mener noget andet end en selv eller fordi man ønsker
noget "kant i indlæggene/forummet det mener jeg er forkert.

Willy er (i hvad jeg har læst) ikke gået over stregen,jeg stak lidt til hans forkærlighed til
Lange frem for så meget andet,præcis som jeg får lidt feedback når jeg lader mig forkærlighed
for JLC og ORIS skinne igennem mine indlæg Icon_e_wink

Det syntes jeg personligt er helt fint Icon_cool
Svar
Hej Jacob Jensen

Det synes jeg altsammen lyder meget fornuftigt, men for dig er det eneste næste ur et Rolex Deepsea, men din Mevovox tror jeg at du kommer til at savne, hvis du sælger den, hvilket jeg selv gjorde på grund af Rolex feberen, og købte en grøn Submariner, som jeg heller ikke vil undvære, så den eneste vej frem vej for dig er at få sparet lidt op og så køb den Deepsea og behold din JLC, for mit gæt er at det er det du vil have det bedst med, men det er dog den dyreste løsning, men også den bedste, og igen bare min mening, da jeg har været der selv. Icon_e_confused

MVH Peter
İmage
Svar
Ja den dyreste løsning er ofte den bedste Icon_e_biggrin
ingen tvivl om at jeg ville savne mit JLC med det samme det var ude af døren
så jeg tror det ender som skrevet Icon_cool
Svar
Jeg har bestemt mig nu (langt om længe Icon_e_biggrin )

Med min ursmag som har bevægede sig mod lidt mindre ure i tankerne vil jeg se
om jeg kan lande et 16600 eller et 16660 (hvis det er den med stifthullerne)
ved næste urkøb.

Hvis jeg altså får en god fornemmelse når jeg prøver modellen igen
nogle der kender prisforskellen på de 2 modeller
Svar
Fandt det ca 24-28k for en 16600 og ca 35k for en 16660 Icon_cool
et IWC i stål med indvendig krans viile nu også stå godt til JLCet Icon_question Icon_question
Svar
jacob jensen Skrev:Fandt det ca 24-28k for en 16600 og ca 35k for en 16660 Icon_cool
et IWC i stål med indvendig krans viile nu også stå godt til JLCet Icon_question Icon_question
quote willy. iwc aquatimer steel with steel strap,is a goodlooking watch.the dial is the easiest to read on any watch i have seen.i have one.if you want one contact me i have a good connection for iwc.
Svar
Takker willy jeg må se hvad jeg finder ud af Icon_cool
Svar
Hej Jacob Jensen

16660 er altid med stifthuller, og op til cirka 1984 er den med mat urskive, og den model koster bare kassen, 16600 er med stifthuller indtil 2003, og kan købes for cirka 25000 kroner med boks og papirer herinde.

MVH Peter
İmage
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)