Casio G-Shock Samling *WARNING QUARTZ CONTENT!*
Med farer for at blive hånet og umyndiggjort på forummet i al fremtid kommer her min lille samling af Casio G-Shock ure. DW-004 som modellen hedder blev introduceret tilbage i 1998. Uret blev markedsført til surfere (er vandtæt til 200 meter) og skaterer. Det var oprindeligt tiltænkt det Japanske og Australske markede, men den blev hurtigt utrolig populær og derefter solgt over hele verdenen.

Den er blevet lavet i et hav af forskellige farver og samtidig er der udgivet en række limited edition udgaver, som kun blev solgt i Japan. De nyeste modeller har funktioner som auto-illuminator og temperatur måler. Tilbage i '98-'99 hvor den kom på det danske marked kostede uret omkring 1500 kr.

Idag er det stort set umuligt og finde et eksemplar (udenfor Japan) som er ubrugt og komplet med kasse og manual. Samtidig er efterspørgslen stadig stor, da DW-004'eren betragtes som en klassiker blandt Casio samlere. Jeg har valgt kun og samle på eksemplar der er "mint" og som stadig har tilhørende kasse og manual. De kriterier gør, at det er en samling, som udvikler sig forholdsvis langsomt.

Og så er det vist tid til lidt billeder:

Casio G-Shock G-Lide DW-004 (LNIB)
İmage

İmage

Casio G-Shock X-treme - Terje Haakonsen Limited Edition - DW-004 (LNIB)
İmage

Casio G-Shock X-treme DW-004 (LNIB)
İmage

Casio G-Shock X-Treme - Triple Crown of Surfing - DW-004 (LNIB)
İmage

Casio G-Shock X-treme DW-004 (LNIB)
İmage

İmage
[-]
  • runzuk5
Svar
det er der ikke andet at sige til.

Jeg må have mig et G-Shock.... basta.
Svar
G-S er dejlige ure, da jeg blev udnævnt Sergent ved flyvevåbnet i Værløse tilbage i 96 fik et G-S ur og jeg har det stadigvæk har fået skiftet batteri 2 gange no shit 2 gange.
Det er slidt men det holder 100 endnu...Eneste der er ødelagt siden vi fik det er kompasset på remmen.
Svar
Klart en lækker samling - og givet versioner i mellem som ikke alle lige har - eller hvordan er det med G shock - er der nogle der er mere samlerværdige end andre - mere sjældne eller?
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Du er hermed umyndiggjort, og jeg vil bede Jan Kirk om at slette din konto herinde.

Utrolig at jeg er den første der må sige det Icon_e_surprised Magen til plastik ure skal man lede længe efter......

Nej, det er gas.....

De er faktisk ret seje..... Flot samling.... Hvad ligger sådan en i?
Svar
hannover_dk Skrev:Klart en lækker samling - og givet versioner i mellem som ikke alle lige har - eller hvordan er det med G shock - er der nogle der er mere samlerværdige end andre - mere sjældne eller?
vh
Ja limited editions er mere værd end alm kollektioner.

TT:
Rigtig fed samling! Dog vil jeg hellere have DW5600 serien med screw-back, så leder stadig. Icon_e_smile
Casio DW5600
Omega Seamaster Cosmic
Rolex 16600
Rolex 16610LV
Svar
Fede G-shocks ! Fin linie i samlingen - vil jeg også lige tilføje !

Er helt vild med din Terje Haakonson version - cool Icon_cool

Selv skal jeg snart have en ny G-shock. Bruger Casio ur som ultra beater og som vækkeur Icon_e_wink Kigger umiddelbart efter Mudman serien, da jeg synes den giver god value for money. Er der andre du kunne anbefale - som kan købes til god valur for money ratio ?
De venligste hilsner, John
Svar
hannover_dk Skrev:Klart en lækker samling - og givet versioner i mellem som ikke alle lige har - eller hvordan er det med G shock - er der nogle der er mere samlerværdige end andre - mere sjældne eller?
vh
Ja, der er klart nogle der er mere eftertragtede end andre, bl.a. visse farve kombinationer er. Eksempelvis er hvid/grå/sølv udgaven nok den mest populære og derfor stort set også umulig og opdrive i ubrugt stand med kasse/manual. Jeg har søgt efter et eksemplar i knap 2 år og har endnu ikke fundet et. Dertil kommer limited edition udgaverne, som f.eks. min "Terje Haakonson" - den er ligeledes lidt dyrere end de andre.

Joepete Skrev:Er der andre du kunne anbefale - som kan købes til god valur for money ratio?
Mudman er et rigtig godt bud på en solid beater, har selv haft én og den kører derudaf uden og beklage sig. Vil du bruge lidt flere penge, kan du kigge på Frogman, det er "toppen af poppen" indenfor G-Shock. Her er et par billeder af min egen, som er 25 års jubilæums udgaven. Den er drevet af et batteri, der lades op via solcellerne, som er en integreret del af displayet.

İmage

İmage
Svar
Frogman er også et godt bud - den har jeg faktisk kigget efter Icon_e_smile

Hvad synes du om (et-eller-andet-foran)-5600 modellerne ?

Og tak, i øvrigt, for uddybelsen på Hannovers relevante spørgsmål.
De venligste hilsner, John
Svar
Casio G-Shock DW5600 er også et rigtig fint ur. Det er i hvert fald, hvad jeg har set folk skrive på de forskellige forums. Har dog aldrig selv ejet et. I forhold til Mudman er den også en lille smule billigere, så helt sikkert et udemærket køb. Den findes også i forskellige farver så som sort, hvid, gul, mørkegrøn og ikke mindst i en "pimp'ed" 25 års jubilæums udgave.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)