PAM63
Jeg går lidt og lure på et PAM63. Er der nogen der kan sige noget fornuftigt om det ur?

Det har alle certifikater og fyren virker reel nok. Er der nogel tell tale tegn hvis der er tale om et kopi-ur?

Mvh Emil
Svar
Der er massere af faldgrupper som du skal passe på. Letteste vil nok være at linke til uret eller indsætte nogle billeder af det aktuelle ur her på sitet. Vigtigste af alt er at "købe" sælgeren ... altså er han troværdig og evt. kendt i urkredse. Hvis du er ny ud i Panerai, kan det være rigtig svært at skelne mellem et original Panerai og et "highend" kopi Icon_e_sad
Du skal være opmærksom på at 63'eren er en udgået model som kun er lavet i C-serien - altså år 2000.

Icon_e_biggrin leJ
Svar
Her er der lige et par billeder af dyret. Alle certifikater er der også. Ser det ikke rimeligt ud?

İmage

İmage

İmage
Svar
der må da være nogen af alle jer kloge folk der har noget at sige om dette ur Icon_e_wink
Svar
Jeg kender desværre ikke til kvaliteten af Panerai fakes, så vil ikke sige noget her. Dog skal du også lige overveje om det ur du modtager billeder af, rent faktisk er det du vil modtage med posten. Ofte vil en lille lap papir med sælgers navn på billederne, være med til at elleminere den usikkerhed.
Svar
Jeg har set et par fakes, og det ene var tydeligt dårligere kvalitet på bla. beskytteren til optrækket når man åbnede og lukkede den. Metal kvaliteten var også dårligere. Men der er også fakes der er gode ... så hvis du ikke kender sælger fra feks vintageure, så ville jeg være forsigtig og evt få uret verifiseret hos en urmager (Klarlund).

Mvh Hans H
Svar
Umiddelbart ser det ok ud. De normale småting som tit er kikset på kopierne er ok på på uret på billedet. Dog vil jeg gerne se værket på netop denne model, da det faktisk er et umodificeret ETA 2893 der ligger i uret. Det er derfor let at kopiere i forhold til Valjoux 7750 modellerne som jo har modificeret værk. Jeg har set super kopier af netop PAM63 som lå 95 % op ad originalen.

/Mads
Svar
Umiddelbart ser det ok ud Emil, men som også skrevet er det jo ikke noget problem at planke billederne fra et sted på nettet! Vær 100% sikker på at du også modtager det du ser på billedet!
Som Mads skriver er bl.a. 23, 29 og 63 udstyret med et umodificeret ETA 2893 A2 værk og de er lavet i nogle rigtig gode kopier ... selv med bagkassen af kan det være svært at se forskel! Icon_e_confused

Held og lykke med det ... PAM 63 er et lækkert ur man ikke ser så tit!

Icon_e_biggrin leJ
Svar
de ridser man ser på uret, er det noget man skal være "bange" for?

Angående ægtheden så har jeg set det Panerai "kreditkort" hvor urets nummer og stempel fra forhandlen tilbage i 2000 er på. Jeg har ringet til forretningen, og de var ganske rigtigt forhandler af Panerai dengang. De gemmer dog ikke salgspapirer så længe så kunne ikke sige om de havde solgt det. Men giver det ikke en vis sikkerhed for at det er ægte?

Mvh Emil; og tak for svar indtil videre Icon_e_biggrin
Svar
Umiddelbart ser ridserne ikke ud til at være noget problem at få poleret væk igen - ser ikke dybe ud.

Mht. garantikort så gi'r det ingen garanti for at uret er ægte!! Icon_e_wink Plastikkortet er sku' det letteste at forfalske!

Icon_e_biggrin leJ
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)