11-12-2008, 04:18 PM
Der er jo en del hype omkring 1. generation af visse ure.
Speedmaster er jo et godt eksempel - en 1957'er Speedy koster kassen!
En Constellation med det gamle hammer automatic værk 354 i ref. nr 2652 er der ikke så meget hype omkring, men de er trods alt svære nok at finde.
Jeg har fundet en.
Ikke i perfekt stand, men dog Original / Autentisk. Heller ikke værket er perfekt kosmerisk set, men funktionelt er det fint!
Den er 1. generation og værknummeret indikeret at den er (eller kan være fra) 1952. Det første år Constellation var på markedet. Jeg har endnu ikke undersøgt om der findes dokumentation for, hvad de første numre i Constellation var, men måske findes det?
Det har taget 3-4 år at finde denne i stål (80-90 % er guld eller guldkappe) og jeg er glad for den og deler den gerne med jer:
Beskrivelse:
Mærke og model: Omega Constellation
Årgang: 1952
Kasse: Rund, stål, i smuk stand med brugsspor, kun let polerer
Højde: 12 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Rengjort original skive med patina
Rem: Original kroko med original spænde
Caliber: 354
Caliber nr.: 13150635
Ref. Nr.: CK 2652-1

vh Baun
Speedmaster er jo et godt eksempel - en 1957'er Speedy koster kassen!
En Constellation med det gamle hammer automatic værk 354 i ref. nr 2652 er der ikke så meget hype omkring, men de er trods alt svære nok at finde.
Jeg har fundet en.
Ikke i perfekt stand, men dog Original / Autentisk. Heller ikke værket er perfekt kosmerisk set, men funktionelt er det fint!
Den er 1. generation og værknummeret indikeret at den er (eller kan være fra) 1952. Det første år Constellation var på markedet. Jeg har endnu ikke undersøgt om der findes dokumentation for, hvad de første numre i Constellation var, men måske findes det?
Det har taget 3-4 år at finde denne i stål (80-90 % er guld eller guldkappe) og jeg er glad for den og deler den gerne med jer:
Beskrivelse:
Mærke og model: Omega Constellation
Årgang: 1952
Kasse: Rund, stål, i smuk stand med brugsspor, kun let polerer
Højde: 12 mm
Diameter: 35 mm uden krone
Skive: Rengjort original skive med patina
Rem: Original kroko med original spænde
Caliber: 354
Caliber nr.: 13150635
Ref. Nr.: CK 2652-1

vh Baun
Se min samling og profil
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer
Constellation
Genéve
Seamaster
Øvrige Omegaer

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)