Constellation "first generation"
Der er jo en del hype omkring 1. generation af visse ure.

Speedmaster er jo et godt eksempel - en 1957'er Speedy koster kassen!

En Constellation med det gamle hammer automatic værk 354 i ref. nr 2652 er der ikke så meget hype omkring, men de er trods alt svære nok at finde.

Jeg har fundet en.

Ikke i perfekt stand, men dog Original / Autentisk. Heller ikke værket er perfekt kosmerisk set, men funktionelt er det fint!

Den er 1. generation og værknummeret indikeret at den er (eller kan være fra) 1952. Det første år Constellation var på markedet. Jeg har endnu ikke undersøgt om der findes dokumentation for, hvad de første numre i Constellation var, men måske findes det?

Det har taget 3-4 år at finde denne i stål (80-90 % er guld eller guldkappe) og jeg er glad for den og deler den gerne med jer:

Beskrivelse:

Mærke og model: Omega Constellation

Årgang: 1952

Kasse: Rund, stål, i smuk stand med brugsspor, kun let polerer

Højde: 12 mm

Diameter: 35 mm uden krone

Skive: Rengjort original skive med patina

Rem: Original kroko med original spænde

Caliber: 354

Caliber nr.: 13150635

Ref. Nr.: CK 2652-1

İmage

İmage

İmage

İmage

vh Baun
Svar
Dejligt ur - men PIEPAN ville jeg da ikke kalde den. Det kræver vel knæk i skivens yderste del som en omvendt tærtepande, og det har denne da ikke hvis jeg ser rigtigt på billederne. den har fint buet skive - og visere som i længde svarer til Piepans - men ikke piepan skive?

Dejligt med en så tidlig constellation

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:Dejligt ur - men PIEPAN ville jeg da ikke kalde den. Det kræver vel knæk i skivens yderste del som en omvendt tærtepande, og det har denne da ikke hvis jeg ser rigtigt på billederne. den har fint buet skive - og visere som i længde svarer til Piepans - men ikke piepan skive?

Dejligt med en så tidlig constellation

vh

helt enig - kopieringsfejl...

rettet!

vh baun
Svar
Til gengæld er den jo med smukt crosshair som jo må være helt originalt ud fra original rengjort skive - og det ser da også absolut sådan ud. For mig i den model meget attraktivt

vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja jeg mener den er original. Kan ingen fejl finde - swiss made står helt nede i bunden - hvilket er særdeles sjælden på en redail.

Også Peter Halse, som har haft uret overe of lavet service bekræfter at skiven er original. Det er ikke Peter der har rengjort skiven (det skal han ikke have skyld for) - det er ikke alt for elegant gjort.

vh Baun
Svar
Tillykke med en flot og værdig "første udgave"

Baun Skrev:Jeg har endnu ikke undersøgt om der findes dokumentation for, hvad de første numre i Constellation var, men måske findes det?
Du fik mig selvfølgelig til at søge.
År og kaliber nummer bliver kun bekræftet af de 3 tabeller, der linkes til i "Centralen".
Men har (endnu) ikke fundet en specifik "Constellation" år/kaliber oversigt Icon_cry

Du fik mig også til at læse lidt yderligere om Constellation, f.eks. her: http://www.omega-addict.com/reviews/constellation/

I Ω Teknisk på "Centralen": Ω kalibre, historisk set, Artikel 1 af 4 - fik jeg også lært forskellen mellem 'Mikrometer finregulering' og 'Svanehals finregulering'.
Samt hvorfor en hammer automatik ikke bør bæres på højre arm.

Baun! - Du er en rigtig ræv, sådan at smide "madding ud", så man bliver interesseret i Constellations. Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Geodoc Skrev:Baun! - Du er en rigtig ræv, sådan at smide "madding ud", så man bliver interesseret i Constellations. Icon_e_wink

Med venlig hilsen - Geodoc

Der skal ikke herske tvivl om at Constellations med Deres specielle historie er hjertet i min samling.

På et tidspunkt var jeg ved at overveje om jeg kunne samle alle refnr mellem 1952 og 1970....

Jeg har vist 24 stykker....

Men det er nogen af de rigtig dyre drenge jeg mangler - guld, platin, hvidguld - og særlige udgaver!

vh Baun
Svar
Lidt research...

Faktisk var der to refnr som begge kom i 1952, 2648 og 2652.

Ens kasser men den ene med 2648 not water resistent den anden 2652 med o ring - 30 meter waterresistent.

Nu bliver jeg jo nødt til også at finde en 2648 - den må jo blive guld eller guldkappe!

Den jagt stopper aldrig!

vh Baun
Svar
Fantastisk flot Constellation med Piepan Icon_e_biggrin
Svar
Baun Skrev:Lidt research...

Faktisk var der to refnr som begge kom i 1952, 2648 og 2652.

Ens kasser men den ene med 2648 not water resistent den anden 2652 med o ring - 30 meter waterresistent.

Nu bliver jeg jo nødt til også at finde en 2648 - den må jo blive guld eller guldkappe!

Den jagt stopper aldrig!

vh Baun
SÅDAN (tror jeg det hedder, men det er jo den der jagt drift)
vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)