Svar: 130
Tråde: 12
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Hej Urforum,
Jeg har et Sub 16610 som jeg er er meget glad for. Er det muligt at få sådan et graveret på bagkassen der skulle så begyndelses bogstaverne på mine fornavne og hele efternavnet altså X.X.XXXXXXX ellers skulle der stå 3 initialer X.X.X.
Hvem kan lave sådan noget i Danmark så det ser ordentligt ud og ikke bliver for dybt graveret så det kunne tænkes at svække uret konstruktion?
Jeg er godt klar over at urets værdi vil falde efter dette indgreb. Men man kan vel egentligt bare købe en ny bagkasse hvis det skulle afhændes, som det dog aldrig skal.
Vh
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Det kan alle guld og sølvsmede med eget værksted let klare. Jeg ville personligt købe en anden bagside og beholde den gamle så den kunne skiftes, men er du 100% sikker på det aldrig skal sælges, så er det jo noget pjat. Selv hvis det skal gå i arv kan graveringen måske tilmed være sjov for efterfølgeren
vh
•
hannover_dk Skrev:Det kan alle guld og sølvsmede med eget værksted let klare. Jeg ville personligt købe en anden bagside og beholde den gamle så den kunne skiftes, men er du 100% sikker på det aldrig skal sælges, så er det jo noget pjat. Selv hvis det skal gå i arv kan graveringen måske tilmed være sjov for efterfølgeren
vh
Det er en gave, så det skal ikke sælges
Men rart at vide det ikke er en meget svær opgave
•
Svar: 5,077
Tråde: 304
Modtaget Likes: 148 i 90 svar
Givet Likes: 288
Check også om man kan købe en bagkasse.
Mvh
Klaus
•
Svar: 1,738
Tråde: 32
Modtaget Likes: 95 i 67 svar
Givet Likes: 179
Det kommer jo an på om det bare skal være en maskingravering eller om det skal være en rigtig håndgravering med svungne bogstaver og jeg skal komme efter dig. For håndgraveringen koster selvfølgelig, men er også den flotteste. Personligt ville jeg vælge håndgraveringen, da den også er mere personlig...
Alle guldsmede og urmagere kan gravere den på maskine, håndgravering er straks mere vanskelig, men kan stadig lade sig gøre.
Der er næppe noget i verden en mand ikke kan lave lidt dårligere, og sælge lidt billigere.
Den som alene ser på prisen, er denne mands lovlige bytte...
John Rusel 1819-1900
Instagram:
https://www.instagram.com/denrigtigeurmager/
Mvh
Lars
•
Er der nogle der har erfaringer i med der kan påtage sig opgaven med håndgravering, helst i Odense?
Vh
•
Svar: 46
Tråde: 7
Hej
Personligt ville jeg benytte mig af Guldsmed Anton Rasmussen v/ Søren Rasmussen i Kongensgade.
Utroligt flink og meget behageligt menneske, at han så samtidig er dygtig gør det jo kun bedre.
Mvh.
•
Svar: 15
Tråde: 5
hvad koster en ny bagkasse til en SD fra '08?
SD16600
116713LN
TagH Carrera
RW Othello Auto
SM Bond
"PINGO"
+ det løse...
•
Svar: 153
Tråde: 3
dkmife Skrev:hvad koster en ny bagkasse til en SD fra '08?
Spørg en AD, der får du det rigtige svar
Søren
•
Svar: 15
Tråde: 5
Balleby Skrev:Spørg en AD, der får du det rigtige svar
Søren
dovenskab betaler sig aldrig

... det kunne jo være at der var nogen på sitet der havde handlet sådan en...
Så må lige tjekke prisen hos Klitgaard...
Mife
SD16600
116713LN
TagH Carrera
RW Othello Auto
SM Bond
"PINGO"
+ det løse...
•