Kaffe ?
#91
Nu har jeg købt en lille pose nykværnet kaffe. Det man selv kværner i butikken! Jeg er klar over at det nykværnede ikke holder længe, men nu tester vi lige lidt!

Og så har jeg laver 2 kopper stærk mokka på min mokkakande. Varmet skummetmælk i microovnen...

Det sidder jeg og smager på nu! Der et kraftigt smagende og mælken blødgør smagen lidt. Bedre end kaffemaskine kaffe - og varmere!

vh Baun
Svar
#92
Du er da rigtigt nok i gang med at forbedre din livskvalitet for tiden Baun. Først luxusbarbering og nu ordentlig kaffe Icon_e_biggrin


Mvh.

Jakob
As time goes by...
Svar
#93
Elbæk Skrev:Du er da rigtigt nok i gang med at forbedre din livskvalitet for tiden Baun. Først luxusbarbering og nu ordentlig kaffe Icon_e_biggrin


Mvh.

Jakob

Ja - jow - livskvalitet.

Jeg har da i hvert fald opdaget, at jeg har den luksus idag - modstat for et par år siden, at jeg har meget mere tid til mig selv.

Efter at drengene rejste hjemmefra og min kone går hjemme, skal jeg jo sådan set bare passe mit arbejde - og ellers hvad der passer mig.

Jeg har opdaget ,at en af de ting som giver glæde er "At give sig tid"...

Fx. modtog jeg jo de 5 Omegaer for et par dage siden. Jeg har taget mig tiden til at nyde dem, åbnet kassen, pakket ud, fotograferet og nusset omkring dem.

De har nu været åbnet og checket (de er iøvrigt perfekte indeni) og blevet ført i kartotek med billeder info fra Omegas hjemmeside osv.

Det har taget mange timer - men det er en fornøjelse, når man faktisk tager sig tiden. Jeg er ikke færdig endnu, men måske halvvejs i processen med dem!

Jeg kan genkende noget af dsamme passion hos Geodoc, som på trods af meget arbejde, også tager sig tiden til at "nyde" hvert enkelt ur.

Og så lige et sidste pip - der er præcis samme fornøjelse ved at pakke en smuk patineret Two Tone til under 5K ud og "køre bprocessen", som hvis det var en 18 karat guld Constellation til 15 K. Det er tiden, processen koncentrationen, fordybelsen og også det at dele det på forum jeg nyder!

Men jeg tror det havde været meget svært at finde tiden til alt dette for 10 år siden. (også pengene iøvrigt Icon_razz )

vh Baun
Svar
#94
Baun Skrev:Jeg overvejer stadig!

Man skulle jo helst ikke smide gode kroner ud på noget man ikke bliver glad for!

lige idag er jeg mest opsat på friske nyristede bønner (hvordan man så får fat i sådan nogen i Nyborg?), en kaffekværn i rigtig god kvalitet samt en stempelmaskine - men bliver kaffen ikke kold (ikke varm nok) i sådan en? Kan man få noget i kunststof/termo? - Glas leder jo ret meget mener jeg!

vh Baun

Caféen "den gode smag", har kaffe udsalg friskristet Icon_e_wink
Svar
#95
Så var der en lille anledning til at jeg skulle begaves....

Og Conni havde jo nok mere end fornemmet at kaffe havde fåete mere interesse på det sidste. Altså mokkamaskinen var kommet frem (Conni kan bestemt ikke lide der den laver) - og Neskaffe Gold er blevet prøvet.

Men så idag fik jeg dette set-up af min smukke kone:

İmage
İmage

Det bliver sjovt at prøve her sidst på eftermiddagen - five O'clock Coffee!

vh Baun
Svar
#96
Flot og tillykke.. Det ligner en god start på noget rigtig god kaffe... God fornøjelse

(sidder selv og drikker en rigtig god Kenya AA)


Mvh Bjarne
Svar
#97
Så kom der gang i mine hjemmebaristaplaner.
Efter mange overvejelser om at bruge penge på ure eller espresso, faldt dommen denne gang ud til dette sæt (lånt billede):

İmage

Jeg tror at mit kaffeforbrug vil stige støt her i den nærmeste tid. Men så er det godt (læs: dyrt) at jeg arbejder lige ved Risteriet.

/Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)