Tundåsen - nu på læderrem !
Ja, det er jo øgenavnet for min nyerhvervelse: Seiko Tuna Can (SBBN007). Dette ur er fra april 2001. Uret drives af et kraftigt 7C46 quartz urværk med batterilevetid på 5 år. Det hører hjemme under Seikos "shrouded divers" kategori, grundet beskyttelsesringen udenom urkassen. Kraftigt lumiscerende, one way rotating bezel, 300m vandtæt, hack seconds, sekundviser-stop ved indstilling og blød Daloaz gummirem. Der er en læderrem på vej til "dyret" - så må vi se hvordan det match spænder af Icon_e_wink Trods sin store størrelse (48mm i diameter u. krone) så er det behageligt at bære. Smider nogle flere billeder når jeg får taget nogle i dagslys.

Tusind tak, Sub´erman, for at jeg har kunnet få fat i sådan et ur !

İmage

İmage

Hvad syne du om den børstede kraftige læderrem med syninger ?

İmage

İmage

Jeg kan desværre ikke tage et wrist shot, idet remmen er 19,5 cm i længden, og Tuna Can´ens dybtsiddende horn så gør, at remmen ikke kan nå rundt om mit håndled Icon_cry Heldigvis har jeg et Seiko Samurai, som måske kan bære remmen ... ?
De venligste hilsner, John
Svar
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg synes om disse (har kun set dem på billeder) kassen er jeg nok ikke så vild med, men skiven synes jeg til gengæld er super.

Spændende at se hvordan det tager sig ud på en læderrem.

Thomas
Svar
Hej

Det er et af de rigtig fede Seiko ure, er selv meget vild med modellen. Icon_e_biggrin

MVH Peter
Svar
tak for de pæne ord!!

Den er sgu blevet nice!!!
Godt, at den har fået ny ejer, som tager sig af den!!!!

MVH

SK
/SK
Svar
Hej

Det ser nu ganske godt ud med læderremmen, noget pænere end gummiremmen, men til brug i vand ville jeg foretrække gummiremmen, men ellers meget hellere en fed læderrem, som den du har sat på uret. Icon_e_smile

MVH Peter
Svar
Jeg kunne desværre ikke passe uret med læderremmen - ikke engang i det yderste hul. Nok fordi hornene sidder inde under uret. Gummiremmen er faktisk længder bedre end Seikos standard gummiremme Icon_e_biggrin

Vi skal have lidt mere skive:

İmage
Svar
Synes læderremmen som sådan godt kan gå, selv om jeg ikke er vild med syningerne, men smag og behag Icon_e_biggrin

Thomas
Svar
Jeg var ikke selv så vild med syningerne omkring hornene i starten, men jeg synes dog de ser godt ud til uret - råt udtryk, alt i alt Icon_e_smile
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)