Så er det bare at vente på posten...
Sådan en klassikker må jeg da bare eje.....igen. Den skulle være meget lidt brugt, fra 1990 og er komplet med alle papirer og kasser.

I mine øjne er Old Navitimer den flotteste med den "rene" skive( hvis man kan sige det om skiven på netop en Navitimer )

Den er sendt fra Tyskland i dag... sååå mandag eller forhåbentlig senest tirsdag ringer dørklokken igen med en pakke til mig.

Og prisen... tja yderst fair.

Kan ikke lige få billdet ind, men her er et link.
http://peecee.dk/upload/view/136876
Mvh
Guru13

kan aldrig være sikker."
Svar
flot ja
Her er den
İmage
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Takker... jeg poster vist for lidt billeder. Kan aldrig huske det fra gang til gang.
Mvh
Guru13

kan aldrig være sikker."
Svar
Det er et af de ure som man kan se når man lukker øjnene.

Det er flot, Det er karekteristisk. det er sig selv med egenart - og så er det et af de få ure der på trods af at skiven hverken er ren eller enkel formår at slå igennem.

Måske er det fordi designeren har tænkt i funktionalitet fremfor design -at det sjovt nok endte med, at blive super design.

Tillykke med en af de store ikoner og klassikere på markedet. Det er super!

vh Baun
Svar
Jeg fatter ikke hvorfor folk køber reproduktioner når det originale stadig kan købes for "fornuftige" penge, de originale 806 Navitimere blev skabt og produceret af Breitling familien, det er dem der er de rigtige klassikere, de "nye" Breitling Navitimere har intet som helst med de originale at gøre, de overlever på 806'erens navn & design, men der slutter sammenligningen. Lad være med at kalde dem klassikere, for det er de ikke, og bliver det aldrig..... ! ! !

Kurt B

İmage[/url]
Svar
Jeg synes begge ure er vanvittigt smukke !
De venligste hilsner, John
Svar
Hej Kurt Brøndum

En ting kan vi ikke blive uenige om Nivitimer 806 er det smukkeste ur Breitling har lavet, jeg har selv et fra 1964 som stadig har sit første service tilgode, uret er stort set aldrig brugt, og jeg har stadig den rem uret kom med i 1964, så den passer jeg på, men jeg synes også at man kan kalde en old navitimer for en klassiker, da den er nogenlunde tro mod det originale design, jeg har også en Navitimer World, som jeg også synes er tro mod det originale design, men det er bare min mening, og jeg kan godt forstå din passion for de gamle Navitimere, men der er bare ikke så mange tilbage af dem, så sommetider må folk gå efter det næstbedste.

MVH Peter
Svar
Jeg undskylder mange gange hvis de føler dem trådt over tæerne, Hr. Brøndum. Men for MIG er det en klassiker... ligesom min nye Lamborghini, som så heller ikke er en Lamborghini mere, da Audi jo ejer biksen...

Jeg forstår udemærket det folk kalder passion, i dit tilfælde en passion for de "rigtige" ? Navitimere.

Men jeg er (stor)bruger og ikke samler,ikke så passioneret at det er alfa og omega med i detaljerne i værkerne og vil ALDRIG betale så mange penge for et hverdags ur, der i mine øjne ikke er meget andet end 20 år ældre.
Var jeg samler, var situationen ganske givet en anden, for så er det jo petitesser der afgør om et ur er en klassiker eller ej.

Go' vind med samlingen.
Mvh
Guru13

kan aldrig være sikker."
Svar
Til Kurt!

Det synes jeg var en lidt kategorisk udmelding...alle har jo ret til deres mening....men hvis vi følger din "logik" så kan jo ikke bruge/samle nye Seamaster, Speedmaster eller Submariner.......der var jo nok ingen der i 1960'erne vidste hvad der på sigt ville blive "klassikere"?
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Det er vist den gl. snak om forbruger vs. samler om igen. Kurt er passioneret samler og tænder på de tidlige modeller med Venus værket. Andre er brugere og har uret på armen til dagligt og tænder på designet og historien.

Jeg er enig med Kurt i at disse tidlige Navitimers er gude skønne og at man får mere ur for pengene. Venus værket er klasser sjovere/smukkere end de nye Navitimer 7750 værker.

Jeg har dog fuld forståelse og respekt for dem der køber et nyere Navitimer til daglig brug. De er mere robuste og tidssvarende og kan holde til at blive brugt til dagligt og få de tæsk et ur nu får. Det ville være lidt synd med et flot Navi 806. Præcis som med Lamborghini´en. I mine øjne slår intet en klassisk Miura, men skulle jeg vælge en dagligdags Lambi blev det absolut Revento frem for en Miura Icon_cool Audi eller ej...

/Mads
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)