PAM112 el 210 til samlingen. Hjælp ønskes
Samlingen står snart til en lille udvidelse. Jeg er faldet lidt for enkeltheden i PAM112 og PAM210. Jeg kan ikke helt bestemme mig for hvilken jeg foretrækker.

Jeg er dog næsten totalt nybegynder på området, og kunne derfor godt bruge lidt input.

Jeg pusler lidt med:

- Hvilken model? Det behøver ikke være sandwich. Findes der tilsvarende modeller med fast bagside?

- Ny eller brugt? Det generer mig ikke synderligt at uret er lidt brugt. Er der meget at spare på brugte PAMs, i forhold til for eksempel Omega eller Rolex?

- Findes der nogle simple modeller (uden sekundviser) med andre værker end ETA/Unitas?

- Prisen er naturligvis også en faktor. Men jeg kan dog strække mig noget, hvis en model er nem at komme af med igen uden det store tab.
Svar
Har selv et 112'er og det er det mest enkle ur Panerai laver. Skiven er bare så ren. Det samme gør sig jo gældende for 210'eren.

Af andre modeller kunne det jo være PAM 0, som har logo'et og ellers ligner PAM 112, dog med malet skive og fast bagkasse. Den er fed og venter lige nu på en sådanne gennem Klarlund.

Der sælges en del grey marked i DK, så de er at finde. Her sparer du en lille smule. Desværre ikke så meget som på Rolex og Omega, da PAM's er svære at få fat på i DK. Det er jo kun Klarlund som sælger dem og her er der lange ventetider på alle basemodellerne.

Mht. værker, så er deres værker meget modificerede, men de laver ingen Base med "inhouse" værk endnu, men lur mig om det ikke kunne være en af nyhederne til næste år.

Og de holder priserne OK og er nemme at komme af med. Her er det dog nemmere at sælge Luminor modellerne frem for Radiomir. Disse er svære at komme af med og ofte med større tab.

Det var de svar jeg lige kunne komme på. Er sikker på, at andre kan tilføje mere.

Et tip er det PAM 2D som er til salg på en anden urside. Det er et fedt ur. Som 112, men med fast bagkasse og malet skive.
Svar
Jeg er enig med Torben. Du kan ikke finde dem specielt billigt, men lige nu er der et nyt PAM112 til salg her på siden... Da jeg købte mit PAM 112 for nogle måneder siden var det af Bo som også har et til salg nu. Men du skal nok ikke vente for længe da de normalt bliver solgt relativt hurtigt.

Jeg synes godt om det enkle design som 112 modellen har (og prisen er i den lave ende for Panarais). Og jeg er stadig meget glad for mit .

Mvh Hans H
Svar
Gå efter et pam 2. Det er mere cool med fast bagkasse og en bedre investering end et 112.

/Mads
Svar
Mads og Torben: Tak for tippet med et PAM 2 i stedet for 112. Det tror jeg egentlig også jeg er mere til selv. Jeg mener... jeg køber jo ikke et Panerai fordi jeg elsker den horologiske skønhed jeg kan se gennem bagkassen. Jeg kan også godt lide at tal og markører er malet på.

Len: Ja, jeg har set den 112 der er til salg her på siden. Det er bare næsten nyt. Jeg har ikke noget imod at købe et lettere brugt, eller endda et ret brugt.
Svar
Hej Brucin

Du skal absolut gå efter Pam 2, jeg har selv et eksemplar der er en keeper, og efter min mening det flotteste Panerai der er til at købe for penge, jeg har set et tilsalg for 24500 kroner med boks og papirer, hvilket efterhånden er billigt for en Pam 2.

MVH Peter
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)